HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter thirteen

Last Chapter:
Nu kommer alla gå runt och fråga mig en massa skit.
Jag ville inte ens påminnas om det här.


Tre månader senare:

" VAKNA FELLE, VI SKA ÖPPNA PAKETEN I JULSTRUMPAN!!!" "haha kommer" Sa jag till min lilla syster.
Mamma och Pappa var äntligen lediga från jobben och var hemma med oss tre barn. Dem hade gjort frukost som stod på vardagsrum bordet och sen så skulle vi öppna våra paket som låg i julstrumpan.
"God Jul gumman" Sa Mamma när jag kom ut i Vardagsrummet "god Jul" sa jag och kramade om henne, pappa och min mycket mer större syster. "SNÄLLAAAA får vi öppna nuu" Tjatade Josefin.
"Visst gör det då" Vi gick fram och tog våran Julstrumpa. Jag hann inte ens se vad Josefin fick förns hon sprang iväg till sitt rum med det, så antog att det var något bra.

Amanda fick en check på lite pengar, det var det ända hon önskade sig och grejer till en ny lägenhet som hon kanske kommer få snart. Själv fick jag fem par armband när jag satte på mig dem såg dem riktigt fina ut.
Tumblr_lwsblmddzq1r2cqiio1_500_large

"Tack" Sa jag och kramade om mina föräldrar och sedan åt jag frukost med dem. "Så Elins familj kommer idag va?" "Japp så är det bestämt" Jag nickade och log. Väldigt rolig jul, med sin bästa vän liksom, kan det bli bättre?
"De kommer klockan två så du vet.." "okeej" sa jag. Jag gick upp för mitt rum och kollade runt lite på facebook och twitter, men det var bara spammat med "Goood juul alla, God jul sötnosar" osv..
Det har gått tre månader och Justin och jag har inte pratat, han försökte prata med mig när den där tidnings artikeln kom ut men jag orkade inte, så han har väl gett upp antar jag.

Vad ska jag ha på miiiig? Jag fick ett sms av Elin. Elin ha på dig vad du vill, du är fin i allt. ;)
Nej men, hittar väl något antar jag.... :(

Hon är allt för rolig ibland. Men vad skulle jag ha på mig.... äsch det får fixa sig sen.
Jag gick in i duschen och duschadae, shamponerade mitt hår, tog balsam i det, och tvålade in kroppen och rakade till slut benen. Sen var jag klar och drog en handduk runt min kropp och sedan satte jag på mig underkläder.  Efter det gick jag in i min WIC för att se vad jag skulle ha på mig. Varför hade jag inte bestämt mig innan??

Efter en evighets letande i garderoben valde jag ändå än vit kort klänning. Jag satte på mig den, och den satt bra, jag fönade sedan håret och plattade det efter det, sen så vågade  jag det med. Jag sminkade mig ganska lätt. Efter det var jag klar och klockan var tio i två så det var perfekt. Min syster var jätte gullig i sin gravida mage med den klänningen. Jag nästan skrattade lite åt det men då blev hon bara arg.
Jag kollade mig en sista gång i spegeln och ja, jag såg väl okej ut.
Miley-cyrus-hotel-2011-white-dress-mini-dress-0_large
(ignorera bakrunden ;p)

Det plingade på dörren och jag gick och öppna, "Vad fin du är Elin" "Du men Felle" "Tack" Sa jag och log.
Elins lille bror som är lika gammal som min syster gick in till min lilla syster, väldigt söta, vi borde fixa ihop dem tänkte jag för mig själv och skratta.

"Maten är klar" "Okej vi kommer" sa jag. Jag och Elin gick ner från mitt rum och in i köket. Vi tog en tallrik och gick på varma maten dirrekt, det ända som är gått på det "kalla" bordet är ju äggen så man går ju på det varma på än gång och sedan tar ett ägg där till med. Vi gick in och satte oss vid bordet, och när alla hade satt sig sjöng vi några snapsvisor. När vi var klara gick vi och satte oss i soffan för att kolla på Kalle anka det är ju ingen jul utan honom liksom. 

När eftertexterna rullades så var jag sugen på att öppna Jul klappar, "Mamma kan vi inte öppna nu?" Frågade jag. "Men Felle, kan vi inte gå och lämna mitt paket till Ryan först, SNÄLLA?" frågade Elin.
"Jo Felicia följ med henne nu, det är mörkt ute." "okej då" Sa jag och drog med henne upp från soffan. 
Vi gick till Ryan och han var ute när vi kom, de stog och gulle gullade, och till slut fick jag min kram av honom. "God Jul Felle" "God jul Ryan" "Ryan vad gör du här ute?" Jag kollade upp mot trappan där stod Justin.
"oh förlåt" Sa han och stängde igen. Jag och Elin kollade konstigt på varandra.
"Är han sur på mig?" Frågade jag Ryan "Ja, för du låg med en av hans kompisar den dagen han åkte haha" "oh, nej, kan du gå in och säga att han ska komma ut?" Frågade jag. Han nickade och hämtade ut honom.
Elin och Ryan gick åt sidan. "Vad vill du?" Frågade han "Förlåt, jag var bara så arg, jag fall för två killar på en månad, en av dom var otrogen, en lämnade mig utan att säga något.." "Jag måste väl också säga förlåt antar jag" Sa han och kollade ner. "vänner?" "Vänner" sa jag och kramade om honom.

Efter det gick jag och Elin hem till mig igen. "Heeemmma" sa jag när vi gick in igenom dörren. " okej kom in nu vi ska öppna nu" "jaaa" sa jag som ett litet barn. Elins lille bror och min lilla syster delade ut paketen.
Jag fick inte så många paket, fyra stycken totalt. Till sist öppnade jag min första den var från Elin.
Det var ett fint halsband som det stod "forever" på. Det andra var från min mormor, hon hade skickat det från Sverige. Det var ett presentkort på forever 21, jag antog att det inte var hon som hade skickat det när jag hade öppnat det men ändå. Sen öppnade jag det andra det var ifrån mina systrar, ett par jätte fina örhängen.
Sen det sista paktet var jätte stor det var i från mamma och pappa, det var flera paket i det så jag öppnade och öppnade till slut blev det mindre och mindre, och sen i det sista paketet låg det en lapp.
Gå ut på framsidan tillsamans med Elin så får ni era presenter. vi sprang ut och vi kunde inte tro våra ögon.
Två bilar, En rosa som var till elin, och en silvrig med glitter som var till mig.
   
 
"OMG ELIN VI KOMMER ROCKA VÄGARNA MED DEM HÄR" "DU VI KOMMER ÄGA HELA STAN" "IIIIIIIIH" "TAAAAAAACK" sa vi båda och sprang fram och krama våra föräldrar.
"Det här är den" "BÄSTA julen någonsin" fyllde jag i elins mening.


   Postat av: ellen

Haha bra juul!


      Datum: 2011-12-28 Tid: 17:58:02 URL: http://taylorswiftnoveller.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback