HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 5 - Akward.

Last Chapter:
"Har ni gjort slut eller vad bråkar ni om?" Frågade jag. "Varför skulle vi gjort slut, vi bråkar bara lite, du kanske är för liten för att förstå" Sa han och det där gjorde mig arg. "Justin jag är för i helvete ett år yngre än dig. Varför har ni sånt jävla dåligt humör för?" Frågade jag irriterat. Han suckade och la på. Varför var de så jävla sura för och vad hade jag gjort.
 
Jag förstod mig inte på dom två just då. Så jag smsade Kyle och sa att han skulle ringa Justin och se om han skulle få ut något från honom. Jag gick upp på övervåningen och sen in i mitt rum och la mig på sängen. Jag var trött och klockan var bara fem. Jag skulle lätt kunna somna men då kommer jag inte kunna sova i natt så den biten fick jag hoppa över. Jag startade igång datorn och kollade igenom facebook och twitter men det var inget som föll mig i smaken. Inget intressant överhuvudtaget. Jag suckade irriterat och stängde igen skärmen precis när min mobil plingade till. Det var från Justin. Jag fnös och öppnade det. Förlåt. Skulle inte tagit ut min ilska på dig. Jag bestämde mig för att inte svara. Så sur som han var så förtjänar han det.
 
Jag suckade, jag bestämde mig för att gå in till Sel och kolla om jag kunde få ut något ur henne nu. "Sel" Sa jag och knacka med inget svar. Jag öppnade dörren och hon var inte där.  Jag suckade och letade igenom varenda rum i hela huset men hon var inte där. Great. Kunde hon inte ens sagt hej då?. Jag suckade. Jag orkade verkligen inte med sånt här just nu. Dessutom var det så jädra varmt just nu även fast det är vinter. Jag svettades som en gris och bestämde mig för att byta kläder. Jag tog fram ett par röda byxor och ett svart linne som jag sen kunde dra på mig. Jag drog av mig mina kläder förutom underkläderna och gick in i min garderob för att lämna de där jag lägger smutsen. När jag kom ut från garderoben så öppnades min dörr i en veldans fart. "Ar- Oh förlåt" "JUSTIN UT" Sa jag och täckte mig. Även fast jag hade underkläder så var det ändå väldigt pinsamt. "Förlåt. Kom ner till bilen sen" Sa Justin. Jag suckade djupt och drog på mig kläderna. Jag gick ner för trappstegen och ut ur huset och gick fram till hans bil. Jag såg hur han hade ett flin på läpparna och jag himlade med ögonen mot honom. "Vad vill du?" Frågade jag.
 
"Värst vad du var på dåligt humör" Sa han. "Eh ja. Kommer du ihåg vad du sa i telefonen?" Frågade jag. "Förlåt för det. Jag var inte arg på dig" Jag nickade. "Föresten jag hörde vad du och Kyle hade gj-" "Omg Sluta Justin" Han skrattade. "Jag kan inte fatta att Selena berätta det för dig" Sa jag argt. Han skratta roat. "Så hur v-" "Seriöst Justin sluta" Sa jag allvarligt. "Okej vi släpper det ämnet." Sa han och jag himlade med ögonen. "Vart är Selena?" Frågade han. Jag ryckte på axlarna. Han suckade. "Vad hände igentligen?" Frågade jag. "Hon blev så arg för ingeting. Hon ska ju spela in en ny film snart som du kanske vet och visst jag förstår henne om hon vill att jag ska vara där, hon ska ju vara full och allt sånt där, men jag kan inte jag måste jobba på mitt album, men hon förstår inte det. Hon tror jag kan vara över allt men det kan jag inte. Nej det kan jag inte" Sa han och han lät verkligen allvarlig i rösten.
 
 
Jag suckade. "Så det vad de ni bråka om?" Frågade jag. "Ja, ungefär det" Sa han. "Vad mer?" Frågade jag. "Det tänker jag inte ta upp med dig" Sa han med attityd. "Och där kommer den tillbaka" Sa jag. "Va?" Frågade han. "Din attityd" Sa jag menade. "Så du vill att jag ska ta upp mitt och Selenas Sex liv?" Frågade han. "Okej, förlåt. Jag visste inte att det skulle handla om det." Sa jag. "Precis" Sa han. Jag suckade. Jag skämdes. Det var pinsamt att han ens sa det där. "Okej ska vi leta reda på min syster när du är här?" Frågade jag. "Det är nog lönlöst, hon är säkert med Ashley eller någon." Sa han. Jag ryckte på axlarna. "Igentligen är det hon som ska säga förlåt" Sa han irriterat. "Varför grät hon då, något måste ju gjort henne riktigt upprörd?" Frågade jag. "Det var ju det där med att jag inte kunde hänga med sen kanske jag nämnde en vissa saker" Sa han. Jag förstod precis vad han menade. Tror jag.
 
"Så. Ska du bjuda in mig eller?" Frågade han. Jag suckade. "Ja. Men när Selena kommer hem så går du dirrekt till henne och så pratar ni okej?" Han nickade. Vi gick in i huset då det var olåst. Det var nog så Justin hade kommit in. Vi gick upp på övervåningen och satte oss i soffan. "Börjar inte du skolan snart?" Frågade han. "Påmin mig inte" Sa jag surt. Han skrattade. "När?" frågade han. "Om två dar" Sa jag ledsamt. Han log medlidsamt. "Jag orkar verkligen inte med den" sa jag. "Jag förstår det" Svarade han. Min mobil plingade till och jag kunde gissa på att det var Jassie eller Hanna men fel hade jag för det var Kyle. Jag log för mig själv. Är du hemma? Eller är du fortfarande hos Hanna? Jag log. Är hemma, men Justin är här Selena och han bråkar om något så han väntar med mig på henne, du kan komma över! :) Skrev jag tillbaka. Justin?. Visst jag kommer!!! Ses snart. Puss. "Kyle kommer" Sa jag och log. Justin nickade. "Och berätta inget om insidenten i rummet, han kommer ja, bara ta det på fel sätt" Sa jag. "Lovar" Sa han. Jag nickade och log. "Tack."
 
ETT kapitel. Halleeeellulja. Haha. Komentera angels. Glöm inte besöka directionslife.blogg.se. Ny novell där!! :D


   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-08-28 Tid: 21:52:11 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se

   Postat av: Annie

Bra! :)


      Datum: 2012-08-28 Tid: 21:55:57

   Postat av: Anna

Super bra! :)


      Datum: 2012-08-28 Tid: 22:10:30

   Postat av: lejla

Älskar novellen, grymt skrivet! När kommer nästa? Vill gärna veta vad som kommer hända.

Svar: Är nästan klar med kapilet antingen ikväll eller imorgon. Beror på då jag fått en massa läxor jag måste göra också.. :)
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2012-08-29 Tid: 16:24:47

   Postat av: NOJDB

Hahaha det där var verkligen pinsamt! Hahaha, men du? Gör inte så att det går fort mellan dem ok?
Och vart tog Selena vägen?? :O

Svar: Haha jag lovar! :) Har redan planerat ut ;)))
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2012-08-30 Tid: 10:31:55 URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se

   Postat av: N

jätte bra!:D


      Datum: 2012-09-02 Tid: 15:56:23

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback