HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 57 - A special guest Part 2. - The Ending.

Last Chapter:
"Jo de kommer snart" Sa Ryan och jag nickade och hälsade på Nolan och Erica. De hälsade glatt tillbaka och jag gick ut på altanen till Ryan som satt och grilla. "Hur är det?" Frågade han. "Jo jag är bara bra" Log jag. Han nickade. Det ringde på dörren så nu skulle väl de andra komma. "De speciella gästerna är här." Sa Chaz glatt. "Speciella?" Frågade jag. Jag följde med till dörren och mitt hjärta stannade när jag fick se vilka som stod där.
 
Jag stod där helt chockad. "Suuuuuuprise" Sa Chaz och Ryan samtidigt och jag stog där helt chockad, jag kunde inte röra en min. "Varsegod" Emma kom fram och viskade i mitt öra. Så de hade planerat detta?. Emma gick fram och kramade Alfredo som också var där men jag hade fortfarande inte rört mig. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga eller om jag skulle säga något. Det ända jag ville var att springa upp i Justins famn och kyssa honom och säga att jag älskar honom men det kunde jag ju inte göra. Jag vet ju inte ens om han fortfarande gillar mig på det sättet, det var faktiskt han som föreslog vänner inte jag. Jag såg hur Justin kollade ner och slickade sig om läppen som han alltid gör när han är nervös. Jag skrattade till lite och alla kollade lustigt på mig men jag skakade bara på huvudet. Jag kände hur pinsamt det blev och jag började genast rodna.
 
Justin och Alfredo kom in i huset och jag kände redan hur jag behövde ta luft för att svalka mitt ansikte som jag bara kände var hur rött som helst. I stället för att gå ut på altanen gick jag upp på övervåningen och ut på Ryans balkong. Jag var tvungen att tänka på vad jag skulle säga till Justin. Jag han inte tänka länge innan jag hörde hur balkongdörren öppnades och någons steg stannade jag vågade inte kolla vem det var som stod näst intill brevid mig. Jag kollade ändå brevid mig och fick se att det var Justin. Han kollade på mig med och vi båda flinade stort och jag vände bort mitt ansikte. "Skulle inte du på sång repetion?" Frågade jag med ett kling i rösten. Han skrattade och kliade sig i bakhuvudet. "Jag fick inte säga något, att jag skulle komma hit" Sa han. Jag nickade och gjorde en, "jag-förstod-det" min. "Du" Började han och jag vände mig om och nickade. "Eller det var inget" Sa han. "Säg Bieber" Sa jag. "Det var inget" Sa han igen. Jag nickade besviket.
 
"Ey, ni där uppe MAT" Ropade Ryan. Jag skrattade. "Gå du, jag kommer snart" Jag nickade mot Justin och gick ner själv. Emma kom mot mig. "Kysstes ni?" Frågade hon glatt. Jag skakade på huvudet. Jag gick ut på altanen och satte mig på en ledig plats. Jag såg hur Alfredo gick in i huset och jag förstod att han skulle till Justin. Chaz följde också efter. Vad är det som händer?. Jag vill också veta vad det är som händer?!?.
 
Justins perspektiv:
 
Jag stod på balkongen med kepsen mot ansiktet. Varför sa jag inte bara hur jag kände när jag hade chansen?. Hon lyssnade ju då. Varför sa jag ens från första början att jag bara ville vara hennes vän?. Varför sprang jag inte efter henne på flygplatsen, och kysste henne där som i alla romantiska filmer?. Varför. Jag kände hur någon drog mig i tröjan och jag ryktes med och ramlade nästan bak. "Vad?" Frågade jag när jag såg att det var Aflredo. Chaz stog också bakom. "Vad höller du på med?" Frågade han. "Vad?" Frågade jag. "Ally är ledsen. Man ser det på henne. Emma tröstade henne till och med, vad gjorde du?" Frågade Chaz. "Jag gjorde inget" Sa jag oskyldigt. "Varför går du inte bara fram till henne och säger att du älskar henne?" Frågade Chaz. "För att tänkt om hon inte känner lika dant" Sa jag allvarligt. "Tro mig det gör hon" Sa han allvarligt. "Ja det gör hon. Emma har också sagt det" Jag kände hoppet började rusa i min kropp. "Allvarligt?" Frågade jag. "Ja det gör hon. Hon kan inte sluta tänka på dig, jag lovar" Sa Chaz. "Det ända hon gör hemma är att gå och kolla i hennes telefon, antagligen för att kolla om du smsat. Jag har hört henne och Emma prata också med varandra. Hon älskar dig bro, jag lovar" Sa Chaz. Jag nickade. Det var dags att ställa allt tillrätta, men först mat för jag var vrål hungrig.
 
Jag satte mig mitt emot Ally och gav henne min flirtiga blick som jag alltid gjorde när vi var tillsamans. Lika så nu så rodnade hon och kollade ner, det gjorde hon alltid när jag gav henne den blicken. Jag log för mig själv. Jag tog för mig av maten och vickade på foten och jag kände ett ben. Jag antog att det var Allys så jag rörde lite på det. "Vad var det under bordet, vems fot?" Frågade Ryan förvånat. "Uhm sorry, jag trodde, inget" Sa jag och stoppade mat i min mun. Nu rodnade jag, Jag såg hur Ally tittade ner i maten och flinade för sig själv. Efter maten hade alla slagit sig ner runt ett bord förutom Ally för hon var på toan. "Ta bort den där stolen" Sa jag allvarligt så hon inte skulle få en stol. Chaz skrattade och tände ute lampan. Dörren öppnades och Ally korsade sina armar när hon såg att det inte fanns någon annan stol. Hon var på väg att hämta en annan men snabb som jag var så drog jag ner henne i mitt knä. Hon skrattade. Hon låg på mitt bröst och gud vad jag saknat henne. "Förlåt" Viskade jag. "Jag vill inte alls vara vän med dig, jag vill vara så mycket mer." Viskade jag i hennes öra. Hon satte sig mer upp och kollade in i mina ögon med sina vackra ögon. Hon ni ckade och bet sig i läppen. Hon lutade sig tillbaka och viskade. "Jag med. Så mycket mer." Viskade hon jag log stort för mig själv och kysste ömt hennes kind.
 
 
 
Hon log stort och fnittrade till. Jag hade knappt märkt det själv men alla hade lämnat oss ensamna här ute. Vilket jag ock inte hade något emot. "Men vi kanske ändå ska prata om allt?" Frågade jag. Hon nickade. "Varför sa du bara att du ville vara vänner då?" Frågade hon lungt. Hon var verkligen inte arg. "För att jag var osäker på hur du skulle känna och så. Jag vet inte varför jag sa det, kanske för att jag var annars rädd att jag skulle förlora dig" Sa jag och hon nickade. "Det skulle du inte göra det, även fast det kanske märktes som det ett tag och jag är ledsen för det." "Men det var ju mitt fel att du kände så" Sa jag. "Nej Justin. Inte bara ditt. Vi båda gjorde fel" Sa hon. Jag nickade. "Ska vi lägga oss detta bakom oss?" Frågade jag. "Det tycker jag, och snälla, kyss mig Justin Drew Bieber" Sa hon. Jag skrattade och pressade mina läppar emot hennes. Som jag längtat efter dom där perfekta läpparna som passar mina alldeldes perfekt.
 
 
 
 
Jag la mina armar runt hennes mage och tryckte henne närmare mig om det ens var möjligt. Hon vände sig om och satte sig i gränsle över mina lår. Hon skrattade sitt det där underbara flickskrattet och begravde sitt ansikte i mitt bröst. Jag kysste henne på hjässan och la mina armar runt hennes lilla kropp så satt vi där. I Stratfords tysta natur. Det ända jag kunde höra var flickan jag älskars andetag. "Jag älskar dig." Viskade hon. "Jag älskar dig med Alyssa Somers. Så fruktansvärt mycket så du förstår inte" Sa jag och hon fnittrade till och varje gång smälter jag när hon gör det. Så fruktansvärt vacker. Från många motgångar mellan hennes och mitt förhållande så lyckades vi ändå hitta tillbaka. Det är inte många som lyckas hitta tillbaka till det där lilla det, men det gjorde hon och jag, för Alyssa och jag vi klarar allt, bara vi är tillsamans.
 
SLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!. Inte det bästa slutet dock. Men de hittade ju tillbaka till varandra :'))). Tack så hemskt mycket för alla komenterarer på denna novell det betyder grymt mycket. Vad var bäst med novellen?. Och en fråga till, någon som är sugen på att ha prologen i kväll? :)


   Postat av: Annie

Ja,jättebra! :D


      Datum: 2012-08-19 Tid: 18:57:12

   Postat av: Anonym

jaa snälla???


      Datum: 2012-08-19 Tid: 20:58:15

   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-08-19 Tid: 21:40:59 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se

   Postat av: Ebba

AWWWWWW FETTT SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTA!!!! JAG VILL HA PROLOGEN!!!! snällla!!! awesome love it ;;)))


      Datum: 2012-08-19 Tid: 21:56:41 URL: http://lifeasebbisen.blogg.se/

   Postat av: Anna

Super bra och ja!! Prologen ikväll. :)


      Datum: 2012-08-19 Tid: 22:14:14

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback