HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 6 - So dumb

Last Chapter:
Jag log för mig själv. Är du hemma? Eller är du fortfarande hos Hanna? Jag log. Är hemma, men Justin är här Selena och han bråkar om något så han väntar med mig på henne, du kan komma över! :) Skrev jag tillbaka. Justin?. Visst jag kommer!!! Ses snart. Puss. "Kyle kommer" Sa jag och log. Justin nickade. "Och berätta inget om insidenten i rummet, han kommer ja, bara ta det på fel sätt" Sa jag. "Lovar" Sa han. Jag nickade och log. "Tack."
 
Dagen var här. Dagen då skolan skulle börja efter jullovet. Det sög om ni frågade mig. Jag hatade verkligen skolan. Jag klarade bara inte av den. Jag var dålig på alla ämnen och jag kunde eller varken trivdes i skolan. Vart jag än gick så var det folk som frågade om Selena också vilket också var väldigt irriterande. Det var mycket om Justin också. Jag vet bara inte om jag skulle klara av ett och ett halvt år till i den där skolan. Jag suckade för mig själv och drog på mig ett par svarta jeans och en stickad tröja. Jag orkade inte göra något vidare med mitt hår så jag satte upp det i en toffs. Jag sminkade mig lite lätt och gick ner till köket för att fylla min mage då jag var väldigt hungrig.
 
Jag tog fram en macka och bredde den med smör och Mandy kom in i köket. "Vill du ha skjuts till skolan?" Frågade hon. Jag skakade på huvudet. "Jassie skjutsar mig och Hanna" Sa jag och log. "Okej, ha så kul" Sa hon. Ja visst som om man kunde ha kul i skolan. "Väck inte Sel bara" Sa hon. Jag nickade och hon gick där i från. Selena hade kommit hem mitt på natten hon hade varit hemma hos Ashley som vi trott och jag tror Justin och hon rett ut det mest i alla fall. Dock hörde jag de i går natt stå och skrika på varandra så de var delvis deras fel att jag var extra trött idag.
 
Jag suckade frustrerat och jag tog mig för pannan och skulle känna om jag var lite varm. Men det var jag inte. Då kanske jag skulle fått stanna hemma för det var något jag var väldigt sugen på. Stanna hemma. Ligga i sängen framför en film och inte behöva tänka på den där skolan. När jag skulle gå för att sätta på mig skolan kommer en trött Justin ner för trappan. "Varför är du vaken?" Frågade jag medans jag drog på mig Selenas vita converse. Jag hade inte orken att hämta mina egna.
 
"Har inte riktigt kunna sova i natt" Sa han och jag nickade. "Vad då rå?" frågade jag. "Inget" Sa han. Jag nickade skumt. "Men jag måste gå nu." Sa jag. "Hej då" Sa jag. "Hej då" Svarade han tillbaka och jag stängde dörren efter mig. Tur hade jag för Jassie stod med sin bil utanför och jag var glad att jag slapp vänta i det kalla vädret. "Heej" Hälsade hon. "Hej" Sa jag glatt. Vi hämtade upp Hanna på vägen och sen åkte vi mot skolan. Jag skulle möta Kyle utanför skolan som vi alltid gör på morgonarna. Jag klev ut ur bilen och jag såg han på avstånd. Jag log för mig själv. "Heej" Sa jag till han och han böjde sig ner och kysste mina läppar. "Hej älskling" Sa han och tog min hand. Vi gick in tillsamans och som vanligt så var det folk som glodde på mig. Jag tyckte verkligen inte om detta.
 
Han kysste mig hej då då han var tvungen att avika för att gå till sitt skåp. Jassie hängde på då hon också är ett år äldre en mig. Jag har i alla fall Hanna. "Jag orkar  verkligen inte" Stönade jag och öppnade mitt skåp. "du är inte den ända" Sa hon och log snett. Jag suckade. Det skulle inte förvåna mig om jag kom hem med sju läxor efter skoldagens slut. Det var klass tid. Då hela klassen samlades för information det var ju som sagt första dagen efter jullovet.
 
Det var det vanliga pratet. "Hej och välkomna tillbaka. Hoppas ni haft ett bra jullov, och så vidare" De höll på med information i en timme och sen var det äntligen klart och nu var det de riktiga lektionerna som väntade vilket jag verkligen inte var pepp på. Matte var den första lektionen och vi hade våra böcker då de bara stått över lovet så de var bara att hämta och börja röra sig mot lektionen.
 
*
 
Dagen gick saktare än väntat. Jag hade dock min sista lektion framför mig och det var religon och jag förstod inte ett smack vad min lärare snackade om. Precis som jag gjort de andra lektionerna. Jag hängde verkligen inte med. Kan vara för att jag missade väldigt mycket dagar oså förra terminen. Min mobil vibrerade i fickan och jag tog upp den försiktigt så den inte skulle märkas. "Kom ut till skåpen ;)" Hade Kyle skrivit. Jag log för mig själv. "Ska bara på toan" Ljög jag.  Jag knallade ut ur lektionen och där stod Kyle lutad mot skåpen. "Hey" Sa han flirtigt. "Hej" Sa jag glatt.
 
 
"Har du tråkigt?" Frågade han. "Skoja inte" Sa jag ledset. Han skrattade och i ett svep så tryckte han mig mot skåpet och hängde över mig med ena handen och kysste mig. "Wow" Skratta jag vilket han med gjorde. Han kysste mig igen, en kyss som jag villigt besvarade. "Jag måste tillbaka" Sa han och log ledset. "Jag med" Sa jag medans jag sucka. "Ses vi efter skolan?" Frågade han. "Jag vet inte. Jag är rätt trött" Sa jag och log snett. "Okej. Men smsa ikväll om du vill komma över eller om jag ska komma över" Sa han. Jag nickade och log och kysste han en sista gång innan jag gick mot lektionen igen.
 
*
 
Några steg kvar så var jag hemma. Äntligeeeen. "Hallå" Ropade jag. "I köket" Hörde jag pappa ropa. Jag gick in och där satt både Mandy och pappa vid köksbordet. "Haft en bra dag?" Frågade Pappa. Jag skakade på huvudet. "Vadå då?" Frågade han. "Jag orkar bara inte med skolan. Jag kan ingenting. Jag orkar inte med allt folk som glor. Jag orkar inte med allt folk som frågar om Selena och Justin. Jag sitter där i klassrummet och jag vet ingenting vad de pratar om och det får mig att känna mig så dum" Jag hade knappt märkt själv att några tårar hade runnit ner från mina kinder men jag torkade snabbt bort de.
 
 
"Är du ledsen?" Selena kom in med Justin efter sig och jag suckade djupt. "Gå Selena, ta med dig Justin" Sa Mandy och jag kände tacksamheten. "Okej, vi lämnar tönten som grinar" Sa Selena och jag himlade med ögonen. "Sluta Selena" Sa Mandy argt. Selena suckade och gick där i från. "Jag visste inte att du kände så här Ariana. Du skulle kommit till oss tidigare. Vi får prata om det här så kommer vi på någon lösning. Okej?" Jag nickade. "Kom" Sa Mandy och sträckte ut sina armar och kramade om mig. Jag kramade tillbaka och hon pussade mig på hjässan lika så pappa.
 
 


   Postat av: elena

Super bra


      Datum: 2012-08-30 Tid: 19:58:57

   Postat av: Emelie

Jätte bra en sak bara var inte Selena och ariana jättebra kompisar eller är det bara något jag har fått för mig? :)

Svar: Jo de är de. Men de är "systrar" och man kan inte alltid vara sams eller hur? ;)
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2012-08-30 Tid: 20:54:01

   Postat av: Anonym

Super bra!! :)


      Datum: 2012-08-30 Tid: 22:03:18

   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-08-31 Tid: 14:52:50 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se

   Postat av: Ewweh

Jätte bra :D


      Datum: 2012-08-31 Tid: 15:14:07 URL: http://justbiebzz.blogg.se

   Postat av: NOJDB

Så gullig Mandy är, för att vara styvmor då :P


      Datum: 2012-08-31 Tid: 21:37:26 URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback