HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 29 - oh shit

Last Chapter:
Jag la mig bakom henne och kysste henne i nacken. "Lovar du att lita på mig i fortsättningen?" "Jag lovar."
Sa jag och kysste henne. "Jag älskar dig Allison" Sa jag. Det var första gången jag sa det till henne och jag menade det verkligen. "Jag älskar dig med Justin" Sa hon och kysste mig.


 

Jag vaknade morgon där på att min mobil ringde. På displayen lös Josh namn upp på skärmen. Jag tryckte på den gröna luren och svarade.

-Hej det är Alli.
- Hej Alli, det är Josh, väckte jag dig?
- Ja, men det gör ingenting.
- Okej, bra, men vill du ses vid stranden om en timme?
- Visst, men vart på stranden den är ju ganska stor?
- Där vi träffades i går typ fast längre ner då förstås.
- Ja det blir bra.
- Okej då ses vi då
- Japp, hej då Josh.
- Hej då Alli.

Jag gick upp i från min säng och satte på mig ett par Usa shorts och ett linne. Jag borstade igenom mitt hår, och sminkade mig lite lätt. Jag gick ner och hällde i fil och flingor i en skål som jag sedan började att äta av.
"Hej vart ska du?" Frågade Justin. Kom han inte i håg eller vad?? "Jag ska ju träffa Josh, remember?" Frågade jag och skrattade till lite. "Aha" Sa han kort. "Justin sluta oroa dig" "Okej förlåt" Sa han och kysste mig. Jag log och ställde in min tallrik i diskmaskinen. "Hej då baby" "Hej du sötnos" Sa Justin och kysste mig.


Jag tog ett äpple innan jag lämnade huset. Jag gick dit vi skulle det tog ungefär fem minuter. När jag nästan var framme slängde jag mitt äppelskrutt i den närmaste papperskorgen. När jag var tio meter i från så såg jag att Josh precis kom. "Hej" Sa vi båda i kör och omfamnade varandra i en kram.
"Hur är det?" Frågade han. "Jo det är bara bra" Sa jag och log. "Så vad ska vi göra?" Frågade jag. "Jag vet inte, är sugen på en glass vill du ha?" Frågade han och jag nickade. "Vilken smak?" Frågade han. "Choklad och jordgubb" Han nickade och beställde det i en våffla. "Josh jag kan betala" Sa jag och försökte få fram mina pengar. Men icke gick det utan det var han som skulle betala. "Josh du behöver inte betala åt mig"
"Jo då" Sa han och jag himlade med ögonen.

"Såå, går du på stratfords high eller?" Frågade jag och han nickade. "Jag ska med gå där" "Jasså, vilken klass?" "Jag kommer inte ihåg, men mrs Norris blir min mentor i alla fall" Sa jag och log. "Då är du i Butlers och Somers klass" "Ah så du känner dem?" Frågade jag. "Ja eller nej, men asså du är ju vän med de så det var ja därför jag sa det" "Haha okej" Skrattade jag. "Kan du spela beach tennis?" Frågade han. "Nja, jag vet inte det var ganska länge sen" "Men då får du spela det igen" Sa han och tog upp två racketar och en boll. "Jasså minnsann då ska jag allt spöa dig" Skrattade jag. "Haha, bring it on Jones" "Oh yes" Sa jag och reste mig upp.

"Så redo Jones?" "Kom igen Smith" Vi skrattade åt varandra och han började att serva, det gick inte så bra i början men jag fick till det efter ett tag. Efter kanska 45 minuters spel så körde sista poängen vinner. "Nu du" Sa jag och han började. Jag slog till den, sen han, sen jag, och så höll det på ett tag, Men gissa, gissa vem som vann. Jo jag!!. "Haha vem var det som förloooooorade" Skrattade jag. "Okej Jones du vann den här gången men nästa gång då vinner jag" "Nja, skulle inte tro det va" Skrattade jag.

"Vill du ha en kram, blev Josh ledsen nu?" Skrattade jag. "Haha jätte kul Alli" Sa han, han gick emot mig jag trodde han skulle krama mig men så sjukt fel jag hade. Han tog tag i mig och gick mot vattnet. "JOSH SLUTA" skrattade jag. Han släppte ner mig innan vi gick ner i vattnet. Vi stod nära varandra, för nära, det gick inte att gå bakot, varför vet jag inte. Han kom närmare och närmare, men jag var tvungen att stoppa honom. "Josh sluta jag har pojkvän" Sa jag och backade. "Oj förlåt, jag visste inte vad jag höll på med" "Lugnt" Sa jag skrattande.
"VAD FAN TROR DU DU HÅLLER PÅ MED?" Oboy den där rösten går inte ta fel på, Justin, vad gjorde han här?

"Justin vad fan gör du här? har du spionerat på oss hela tiden eller?" "Nee Jag joggade runt här och sen ser jag er stå väldigt väldigt nära varandra" Sa han högre och kommer emot oss. "HUR KAN DU NÄSTAN KYSSA MIN FLICKVÄN DIN IDIOT" Sa han och drog en hård smäll i Josh ansikte. "JUSTIN VA FAN?" skrek jag. Josh ställde sig hastigt up och smällde till Justin på näsan. "HALLÅ SLUTA NU" Sa jag när jag såg blodet rinna ner från Justins näsa. "Josh snälla bara gå" Han gjorde som jag sa och gick där i från.

"Justin hur är det?" Frågade jag. "Bra, låt mig va Alli" Sa han. "Vad har jag gjort för fel?" Frågade jag. "Du kysste nästa en annan som inte var din pojkvän" "Ja men jag avbröt den för att jag har en pojkvän, och varför ens joggar du hit när du vet att jag är här, och va fan är det för mening med att slå killen när vi inte ens gjorde något" Sa jag irriterat. "Förlåt" Sa han. "Mmh, kom nu så du får en is påse på det där" Sa jag och hjälpte honom upp. Han täckte för näsan, hela vägen hem, men det rann ner från hans hand. "Vad fan har hänt?" Frågade Emma när vi kom in i huset. "lång historia, kan du hämta is påse?" Frågade jag och hon nickade.

Jag gick med Justin in till badrummet och tvättade av honom. "Aj" "Förlåt" Sa jag och fortsatte försiktigt. "Så nu är det klart" Sa jag och la ispåsen i hans ansikte. "Förlåt för allting Allison, Jag älskar dig du är det bästa som hänt mig, jag älskar verkligen dig" "Jag älskar dig också" "Kan jag få en kyss?" "Japp, för nu är du ren" Skrattade jag och kysste honom.



   Postat av: Anonym

braaaa!!


      Datum: 2012-02-26 Tid: 00:22:59

   Postat av: jossan

SÅÅÅ BRAAAA


      Datum: 2012-02-26 Tid: 01:29:51

   Postat av: Miss Awesome

Grymt!


      Datum: 2012-02-26 Tid: 10:49:46

   Postat av: Emelie

Jätte bra :)


      Datum: 2012-02-26 Tid: 12:16:30

   Postat av: moa

Såå bra vill ha mer!!


      Datum: 2012-02-26 Tid: 13:11:56

   Postat av: sara

Sjukt bra vill bara ha mer!!


      Datum: 2012-02-26 Tid: 16:32:51

   Postat av: Ida

Sjukt bra tycker jag men om man får säga en synpunkt så tycker kg att hon förlåter honom för lätt jag tycker det ska gå ett tag innan hon gör det det gör att novellen blir mer spännande och roligare att läsa du skriver verkligen skit bra !


      Datum: 2012-02-26 Tid: 18:23:02

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback