HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 30 - School

Last Chapter:
Jag gick med Justin in till badrummet och tvättade av honom. "Aj" "Förlåt" Sa jag och fortsatte försiktigt. "Så nu är det klart" Sa jag och la ispåsen i hans ansikte. "Förlåt för allting Allison, Jag älskar dig du är det bästa som hänt mig, jag älskar verkligen dig" "Jag älskar dig också" "Kan jag få en kyss?" "Japp, för nu är du ren" Skrattade jag och kysste honom.

 

Minuterna gick, timmarna, gick och dagarna gick, nu har jag precis gått upp från min egna säng för att det irriterande alarmet var igång nu igen. Dags för skolan, första dagen för mig. Jag måste medge att jag är nervös, men jag har goda vänner som kommer att ta hand om mig.  De sista dagarna i stugan var bara allmänt bra, vi chillade och bara tog det lugnt. Inget drama vilket var skönt.
"Alli är du vaken?" Ropade Jonah. "Ja jag kommer snart" Sa jag och gick in i min garderob för att välja dagens kläder. Jag tog ett par vanliga vardagskläder och drog på mig de. Jag sminkade mig fort och fixade även håret lite lätt.

"Allison kom ner nu vi måste åka" "Kommer" Ropade jag och sprang ner för trappan. Jag fick hoppa över frukosten idag, det gör inte så mycket ändå, så här tidigt på morgonen är jag ändå inte hungrig.
"Redo för första dagen i skolan" Sa jag och buffade till Jonah. "Skulle hellre ha lov, men tror inte det kommer bli så jobbigt i alla fall." Svarade han. "Vi får hoppas på det brosan.

"Alli" Ropade Emma när jag klev ut ur bilen. "Hej" Sa jag och kramade om henne. "Vart är Chaz och Ryan" "De är där inne" Sa hon och jag nickade.  Vi gick in i den stora skolan, den var riktigt stor faktiskt. "Följer du mig till rektorn?" "jadå" Sa hon och jag nickade. Vi gick in och alla blickar drogs åt mitt håll. Jag var nervös riktigt nervös faktiskt. Vi gick in till rektorn eller Emma stannade utanför inne dörren. "Kom in" Hördes en ganska vänlig röst faktiskt. "Hej det är jag som är Allison Jones, jag börjar här idag." "Hej Allison, här ska du få ditt schema, ditt skåps nummer och om tio minuter ska alla samlas i aulan, vill du att jag följer dig dit?" Frågade hon. "Nej, det går bra, Emma Cennedy följer mig" "Bra" Sa hon och log. Jag log tillbaka och gick ut till Emma.

"Vilket skåps nummer?" Frågade hon, jag kikade ner på pappret, "459" "Okej då har du överskåp, jag kan visa dig det är ganska nära mitt har jag för mig" Jag nickade och följde efter. När jag kom fram till skåpet så hade Emma och jag nästan skåpen mitt emo varandra, Jag la in min jacka och mina papper jag fått. Sen gick jag och Emma till Aulan där vi skulle träffas.

Det var som vanligt, rektorn babblade på om onödiga saker, Jag satt brevid Emma, och hon satt brevid Ryan och han brevid Chaz. Jag kunde skymta Josh längre fram, jag var verkligen tvungen att snacka med honom.
"Så ni ska nu gå till erat respektive klass rum där ni får lite mer information från era mentorer" Alla lyfte på sig och försöktes trängas ut ur de dörrar som fanns. "Jag gick till mitt skåp för att hämta min telefon. Jag kunde skymta ett nytt sms från Justin.

Hej babe, smsa när du slutar, jag hämtar dig då, jag ska åka i väg på mini turnee över Canada så jag kommer vara borta en månad så jag vill säga hej då. Puss ha en bra första dag i skolan.

Jag kollade chockat ner på smset, varför hade han inte sagt något innan? Jag valde att inte svarade på smset utan jag skulle gå tillbaka till Emma och de andra. Men då ser jag Josh stå vid sitt skåp. "Jag ska bara bort och prata med honom" Sa jag och nickade mot Josh och Emma nickade. "Hej" Sa jag när jag kom fram till Josh, "Hej Allison" "Du, Josh snälla du måste lova att inte berätta det som hände mellan dig och Justin, och inte att jag och Justin är ett par, snälla?" "Jag lovar Allison." "Tack" log jag. Han omfamnade mig i en kram, och helt plötsligt ställde sig någon brevid oss. "Varför kramar du henne Josh?" Frågade någon ursminkad bimbo. "Hon är min vän?" Sa Josh. "och du är min pojkvän" "Nej det är jag inte?" Sa han och himlade med ögonen. Jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt. "Ah vad skrattar du åt då?" "Inget verkligen inget" Sa jag. "Jävla ny komling tro inte du kan komma här och äga allt" Sa hon sen gick hon.

"Jasså, flickvännen?" Frågade jag och log flirtigt. "Haha jätte kul, hon är ja typ, populäraste i skolan, varför vet jag inte, visst hon är väl snygg men dummare person har jag aldrig träffat" Sa han och jag skrattade till. "men jag måste gå nu" Sa jag och gick bort mot Emma. "Ah så du har träffat på bitchen Ashley" "Haha aah, verkar så" Sa jag och skrattade lite. Jag började att tänka på Justin igen, varför sa han inget?

"Hey är du okej?" Frågade Emma. "Ja, ja det är jag." Log jag.


Tumblr_lonq00asks1qczbm0o1_500_large

Det här skulle bli en lång dag, även fast den är väldigt kort. Jag hoppas verkligen inte den där Ashley går i våran klass. "kom så går vi" Sa Emma och vi gick mot klassrummet. Vi mötte på Chaz och Ryan utanför. Ryan och Emma satte sig brevid varandra i klassrummet. Jag blev lite orolig först om jag skulle få sitta ensam, men det behövde jag inte oroa mig för länge, Chaz tog tag i mig och vi satte oss vid bänkarna bakom Emma och Ryan.
Vi fick reda på en massvis med information. Dagen tog slut där, det är alltid så onödigt första skoldagen tycker jag, Men men vad ska man göra. Jag gick mot mitt skåp och drog ut min jacka. Jag smsade Justin att jag slutat nu och jag fick ett sms snabbt tillbaka att han redan var på parkeringen.


Så nu har skolan börjat, och Justin ska ge sig av i en månad, Aouch, hur ska detta slute?
Komeeenteeeraa ärrr ni fiiiiina.
Pussssss


   Postat av: Emelie

jätte bra :)


      Datum: 2012-02-26 Tid: 19:49:48

   Postat av: jossan

vill ha merr!!


      Datum: 2012-02-26 Tid: 21:01:31

   Postat av: Anonym

BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


      Datum: 2012-02-26 Tid: 22:54:28

   Postat av: sara

SSÅÅ brrraaa


      Datum: 2012-02-27 Tid: 16:31:44

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback