HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 1 - Welcome

 

"Melrose ta min väska där" Ropade jag. Hon suckade och tog min väska från rullbandet. Efter ett tag kom hennes också så då kunde vi gå mot utgången där vi skulle träffa mamma. "Taggad?" Frågade jag. "Kan du sluta vara så glad, jag är trött" Sa hon. Jag suckade och fortsatte gå mot utgången. Jag såg mamma på långt håll. Jag släppte mina väskor och sprang in i hennes famn. "Jag har saknat dig så mycket gumman" Sa han och pussade mig på huvudet. "Jag har saknat dig med mamma" Sa jag. "Melrose" Sa hon och kramade om henne. "Kan vi åka hem till Justin snart" Sa hon. "Melrose, kan du inte vara lite glad för att få träffa mig i alla fall" "Okej förlåt" Sa hon och kramade om mamma.

"Är ni redo för att åka till erat nya hem?" Frågade hon. "Ja, jag antar det" Svarade jag. Det skulle bli tråkigt och lämna allt, lämna huset jag växt upp i. Lämna staden min pappa bodde i. Jag saknar pappa så det gör ont, men jag måste gå vidare det måste jag även fast det är svårt. "Framme" Sa mamma. Jag klev ur bilen. Huset var ganska litet. "Kom så går vi in" Sa mamma och hjälpte oss med våra väskor. "Melissa" Ropade Jazzy när vi kom innan för dörren. "Hej sötnos, det var länge sen" Sa jag och lyfte upp henne i en kram. "Hej Jermey" Sa jag efter jazzys kram och kramade sedan om Jermey med. "var är Justin?" Frågade Melrose. "Han kommer i kväll" Skrattade Jermey. Jag himlade med ögonen mot Melrose och kramade sedan om Jaxon.

"Så, det här huset är ganska litet så vi ska inte bo här alls länge utan vi ska flytta om en vecka till en liten stad som Justin växte upp i som heter" "Stratford eller hur?" Sa Melrose. "Ja exakt Stratford" Skrattade Jermey. Melrose kunde verkligen allt om honom. "Så jag och eran mamma har bestämt hur ni ska bo, vi har fyra sovrum, och alla de är ju som sagt upptagna av, Eran mamma och mig, Jaxon, Jazzy och Justin, därför så måste du Melrose dela rum med Jazzy och du Melissa dela rum med Justin" "Va varför får hon dela rum med Justin?" Frågade hon. "För att vi litar mer på henne" Sa mamma. Jag hade nog hellre delat med Jazzy, men hon går ju och lägger sig fort så då hade man ju blivit tvungen att vara så grymt tyst. Menmen det skulle nog inte vara jätte faligt att dela med Justin.


"Är ni hungriga, för då kan jag börja med maten, Justin är nog här om två timmar så det blir ganska lagom" Sa Mamma. "Visste det blir bra" Sa jag och log. "Kom Melissa jag ska visa dig mitt rum, det är helt rosa nu" Jag skrattade åt Jazzy och följde med henne in på rummet. "Vag fint du har det" "Visst har jag, men jag skulle vilja att du skulle delat rum med mig istället" Sa hon sorgset. "Jag vet gumman, men Melrose är det väl inget fel på?" Frågade jag. "Ne, men du bryr dig mer om mig än vad hon gör och du är mycket roligare" Jag skrattade lite åt henne. Jag gick sedan ut från hennes rum och ner till hallen för att försöka få upp min väska till Justins rum.
Jermey kom in i rummet. "Hej" Sa han. "Hej Jermey" Sa jag och log. "Det är tomt i Justins garderob, han kommer med all sin packning i kväll, du kan väl hänga in lite i garderoben men inte allt eftersom vi flyttar nästa vecka, och sen så bär vi in en flytt säng i kväll" Sa han och jag nickade åt honom. "Jag hoppas verkligen ni kommer trivas med oss nu" Sa han. "Hoppas jag med" Sa jag och log och öppnade min resväska.

Jag hängde in några kläder i garderoben, de tog upp lite mer en halva, Justin har väl knappast mer kläder än vad jag har tänkte jag. När jag gick ut ur rummet såg jag Melrose sitta i allrummet. "Hej" Sa jag. "Hej" Sa hon tillbaka. "Trivs du en sålänge?" Frågade jag. "Nej, du får ju dela rum med Justin" Sa hon surt. "Men Melrose sluta, jag skulle kunna sova med Jazzy, men gilla läget bara okej?" "Jaja" Sa hon och gick ut ur rummet.
Jag gick och hämta min rosa apple dator som jag hade skickat hit för en vecka sen. Jag gick in på twitter och skrev:



"Melissa, Melrose och Jazzy kom ner, Justin är här" Ropade Mamma. Jag suckade och stängde av datorn, när jag kom ner såg jag att Melrose hoppade nästan in i Justins famn. Jag himlade med ögonen. Det är bara pinsamt för Melrose själv. Jazzy gick också fram och kramade Justin. Jag tog det sista klivet ner från trappen och gick till hallen. "Justin, det här är Melissa, Melissa Justin, Justin du ska dela rum med henne denna vecka" Sa Jermey. "Inte fel" Sa Justin och blinkade med ögat. "Passa dig" Sa Jermey och jag himlade med ögonen och gick fram och hälsa. Jag sträckte fram handen och han tog den. "Justin" "Melissa" Svarade jag. "Ingen kram av dig alltså" Sa han. "Nae, jag kramar inte främlingar" Sa jag och gick där i från och in till köket där mamma höll på med maten.

"Mel den är inte riktigt klar än, gå in på ditt rum eller något" "Okej" Suckade jag och gick upp på Justins och mitt rum. "Ska du ta hela garderoben?" Frågade han chockat när han öppnade den. "Vaddå hela, har bara tagit halva och desutom så har tjejer med kläder en killar så det borde inte vara något problem" Sa jag och gick ut och satte mig i allrummet.

Justins Perspektiv:
Att komma hem till pappa med två nya "huskamrater" är ganska konstigt. Jag visste att de skulle vara här. Melrose attackerade mig på en gång. Hon var nog ett ganska så stort fan. Melissa kom efter och skakade min hand, hon verkade inte vara lika glad att se mig. Jag skulle även dela rum med Melissa, det gjorde inget, hon var ju snygg liksom. Melrose var också snygg, men inget i gemfört med var Melissa är. Efter jag packat upp gick jag in till allrummet där både Melrose och Melissa satt. "Hej tjejer" Sa jag när jag kom in i rummet. Melrose kollade upp på mig och log stort medans Melissa inte ens gav mig en blick.

"Melissaaa" Jazzy kom in i rummet och sprang imot Melissa. "Hej gumman" Sa hon och lyfte upp henne. "Kan inte jag få en kram?" Frågade jag. "Nae, Melissa är mycket bättre" Sa hon. Jag kunde se ett flin på Melissas läppar, jag suckade lite tyst för mig själv. "Jag kan krama dig" Sa Melrose helt plötsligt. "Eeh" Sa jag förvånat. Innan jag ens han reagera så satte hon sig i mitt knä och kramade om mig. Jag såg att Melissa skrattade. "Okej det räcker nu" Sa jag till Melrose. "Visst, vi kan fortsätta i kväll" Viskade hon i mitt öra.


Första kapitlet Enjoy :)
Komentera :)



   Postat av: Becka

Bra! :)


      Datum: 2012-03-10 Tid: 16:05:07 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Lisa

Jättebra :)


      Datum: 2012-03-10 Tid: 17:15:14

   Postat av: Jossan

Jätte bra


      Datum: 2012-03-10 Tid: 17:25:07

   Postat av: Ida

Faaan vad bra !!!


      Datum: 2012-03-10 Tid: 17:27:02

   Postat av: Ebba

GRYM!!!! Meeeeeeer!! Pinsamm hon är ;)


      Datum: 2012-03-10 Tid: 19:54:55 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Sara

SWAG!!


      Datum: 2012-03-10 Tid: 20:29:59 URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/

   Postat av: Emelie

sjukt bra :D


      Datum: 2012-03-11 Tid: 00:46:24

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback