HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 7 - The secret Admire.

Last Chapter:
"Du är inte som alla andra Melissa" Sa han. "Jasså, varför inte?" Frågade jag och log. "Alla andra skulle liksom smällt om de pratat med mig, du liksom, ja gör inte det" "Vilket bra självförtroende du har i alla fall" Sa jag och skratta. "Jaja" Skrattade han tillbaka.

  

Skoldagen var över och jag och Evelyn var på väg hem till henne. "Wow ditt hus är jätte fint" Sa jag när vi var utanför. "Inget igenfört med erat" Sa hon och gick upp på trappan. Jag gick efter henne och hon låste upp. "welcome to my crib" Sa hon och jag skrattade åt henne. "Ja du tack" Sa jag och skrattade till ännu en gång. "Kom vi går upp" Sa hon och vi sprang upp på hennes rum. "Såååå såg på läktaren att du och Jakob hade det lite mysigt eller?" "Mysigt? vi pratade bara lite" Sa jag och kände en lätt rodnad på mitt ansikte. "Aww, du rodnar ju till och med när man pratar om honom" Sa hon. "Äsch sluta jag har pratat med honom i en dag" Sa jag. "Och? Det är ändå sjukt gulligt" Sa hon. "Jaja men nu pratar vi om dig, hur länge har du och Chaz varit tillsamans?" Frågade jag glatt. "I ett år ungefär, vi firar ett år snart om tre veckor eller något" Sa hon. "Aw, gud vad sött" Sa jag.

"Men men, kan vi inte åka och shoppa balklänningar imorgon det är ju bal på fredag" Sa hon extalterat. "Bal? Nae jag tror inte jag får komma jag började ju idag" "Sluta larva dig klart du får komma" Sa hon och log.

Nästa dag i skolan:

"En lektion kvar" Sa Evelyn och suckade lättat ut när vi gick från so salen. Vi gick till våra skåp. När jag öppnade det så ramlade en lapp ut. Jag vikte upp pappret och läste.

Hey, do you want to go to the prom with me?
xx Your
secret admire.

Tredje lappen i dag, vem är det egentligen?. Jag suckade och gick till Evelyn. "Tredje lappen" Sa jag och gav den till henne. "Aww det måste vara någon som verkligen gillar dig" Sa hon. Jag skakade på huvudet och sedan gick vi till matte salen när vi skulle ha matte. Jag satte mig brevid Evelyn och vi satt framför Chaz och Ryan. "Chaz jag ska köpa klänning idag till dansen" Evelyn böjde sig bakåt och sa det till honom. "Bra älskling, smsa mig sen och säg hur det gick" Sa han och det kysstes snabbt så inte våran lärare skulle se. "Jobba minst 20 tal i dag, sen får ni ta ledigt för dagen" Sa hon. "Vi jobbar snabbt så vi får mer tid" Sa Evelyn. Jag nickade och började jobba dirrekt. På tio minuter hade jag hunnit göra åtta tal. Evelyn låg före mig med tio. Men när det gått 25 minuter var vi båda klara. "Hej då" Sa jag och Evelyn i mun på varandra till Chaz och Ryan. De sa hejdå tillbaka och vi gick tyst ut ur klassrummet. Jag kom till mitt skåp och nu när jag öppna så föll det ut en ros med en lapp.

Jag skakade på huvudet och tog upp rosen, jag öppnade lappen och läste:
Hey, do you want to go to the prom with me?
xx Your secret admire.

Exakt samma lapp. Kan inte bara den "secret admire" visa sig??. Jag suckade och gick fram till Evelyn och visade rosen och lappen. "Seriöst det börjar skrämma mig lite, hur i helvete fick han in rosen?" Frågade jag. "Ja du ingen vet, men det är ju väldigt gulligt i alla fall" Sa hon. Jag höll med och vi gick till hennes bil och körde i väg till shoppingcentrumet.
"Okej vad finns det för affärer?" Frågade jag. "Det finns två med så här fina klänningar så vi går till de" Sa hon. Vi gick in i den första affären. Vi hittade inte riktigt någon vi fastnade för så vi gick vidare till nästa. Vi kollade runt lite och till sist så var det en klänning jag fastnade för.Den var i lite olika färger, guldig och svart typ. Jag testade den och den satt perfekt, tyckte jag i alla fall. "Evelyn vad tycker du?" Frågade jag och öppnade drapperiet. "Oh den måste du ha" Sa hon. "Då tar jag den" Sa jag glatt. Evelyn hade hittat en jätte fin röd klänning. Vi gick till kassan och betalade.

"Hej då Evelyn tack för idag" Sa jag och kramade om henne. "Hej då vi ses imorgon i skolan" Sa hon. Jag nickade och gick upp till huset. Jag öppnade och mamma kom ut i hallen. "Hittade du någon fin?" Frågade hon. "Japp" Sa jag och räckte fram den till henne. Hon öppnade fodralet till den och tog handen för munnen. "Den är jätte fin gumman, bra val" Sa hon och pussade mig på kinden. "Du kommer se jätte fin ut Melissa" Sa Jazzy och kramade om mitt ben. "Tack gullunge" Sa jag och lyfte upp henne. "Vill du leka med mig?" Frågade hon. "Visst" Sa jag och följde med henne till hennes rum. Jag kunde inte riktigt koncentrera mig jag ville veta vem min hemliga beundrande var..


Vem tror ni, vem är henens hemliga beundrare? :)

Komentera :)


   Postat av: Lisa

Awesome :)

Tror de är Jacob.


      Datum: 2012-03-17 Tid: 14:20:35

   Postat av: Anna

Jag tror det är Jacob men det kan vara Justin. Skulle vara så gulligt om dte var Justin. :)


      Datum: 2012-03-17 Tid: 14:49:53

   Postat av: Ebba

Säkert jakob!!! Meeeeeeer! :)


      Datum: 2012-03-17 Tid: 14:50:16 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Annie

Tror det är Jakob!;)


      Datum: 2012-03-17 Tid: 15:13:43

   Postat av: Becka

Grymt bra :)


      Datum: 2012-03-17 Tid: 15:16:42 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Emelie

Jacob eller Justin :)

Jättebra BTW ;) <3


      Datum: 2012-03-17 Tid: 16:53:38

   Postat av: Jossan

Jättebra!! Jag tror det är jacob eller justin ;))


      Datum: 2012-03-17 Tid: 20:42:00

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback