HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 8 - The Dance.

Last Chapter:
"Du kommer se jätte fin ut Melissa" Sa Jazzy och kramade om mitt ben. "Tack gullunge" Sa jag och lyfte upp henne. "Vill du leka med mig?" Frågade hon. "Visst" Sa jag och följde med henne till hennes rum. Jag kunde inte riktigt koncentrera mig jag ville veta vem min hemliga beundrande var..

  

Den vanliga gula skolbussen stannade precis som alla andra morgonar på skolans parkering. Det var torsdag idag, vilket innebar att dansen var redan imorgon. Lappar och rosor hade det blivit fler av och jag hade ingen aning vem min hemliga beundrare var. Jag och Evelyn gick som igår och dagen innan det in till skolan från skolans parkering. Som vanligt så låg alla blickar på en när man steg in i skolans byggnad. Varför vet jag inte varför folk kollade så himla mycket, Men jag skulle kunna gissa på att jag var ju som sagt den nya eleven på stratford high. "Vad har vi för lektion nu?" Frågade jag Evelyn. "Vi har Språk, så vi har inte samma lektion" Sa hon. Evelyn hade Franska, jag hade spanska. Ingen ut av Chaz eller Ryan hade heller Spanska, båda hade valt tyska för det var tydligen det slappaste språket enligt de äldre. Jag kände en person på min lektion, det var Jacob. Jacob hade med Spanska, det var skönt och ha någon som man kände i alla fall.

Jag gick in själv i klass rummet, det var tre nyfikna människor som satt i klassrummet när jag kom in. Jag har ingen aning vad de heter, men de jag har förstått är att de är såna här typiska smarta människor, som liksom kan allt och de behöver inte plugga eller något sånt. Efter någon minut så började de strömma in folk. Jacob var en av de. Till min glädje så slog han sig ner brevid mig. "Hej" Sa vi båda i mun på varandra. Jag hade börjat vara nervös i hans närhet. Det var något mystigt med honom som gjorde mig så nervös. "Ska du på dansen imorgon?" Frågade jag. "Ja jag hade tänkt det, du då?" Frågade han. "Ja jag tror väl det" Sa jag och log. Han nickade och våran lärare kom in i rummet.
"Okej elever, vi hade tänkt att ha en liten avslutning på detta året nästa vecka eftersom ni slutar, ni får ett sista prov nästa vecka på tisdag, du Melissa behöver naturligtvis inte göra provet eftersom du jobbat med annat, så vi ska bara kolla lite på skolavslutnings dagen vad du gått igenom osv, låter det bra?" Han riktade frågan mot mig och jag kunde se allas avundsjuka blickar på mig. Jag var den ända som inte skulle göra provet, självklart var folk avundsjuka. Det skulle jag också varit.

*

Dagen var slut, den slutades bra med en lätt bild lektion. Bild är verkligen inte mitt bästa ämne. Jag gick tillsamans med Chaz ut från bild salen och vi gick till skåpen. Jag öppnade skåpet och ännu en ros föll ut. Den här gången med en röd lapp.
Hey, i think you want to know who I am, meet me after school behind the school, be there!
xx Your Secret Admire.

På ett sätt var det ganska läskigt. Bakom skolan, skulle han mörda mig eller?. Jag skakade bort tanken och gav Chaz en kram innan jag gick ut för skolan. Jag gick åt höger och gick bakom skolan. Ingen syntes till men jag bestämde mig för att vänta. Kanske var det några bimbosar som bara hade lekt med mig som snart skulle hoppa fram och avslöja sig? Det hade inte varit jätte kul. Jag hörde fotsteg bakom mig och jag vände mig hastigt om och fick se, Jacob. "Så du är min hemliga beundrare?" Frågade jag glatt. Glatt frågade jag honom, jag var glad att det var han.
"Ja, besviken?" Frågade han. "Inte ett dugg" Sa jag ännu gladare. "Så Melissa Smith, vill du gå på dansen imorgon med mig?" Frågade han. "Det vill jag" Sa jag och log mot honom. Jag log som ett fån, jag blev en helt annan person när jag var med honom, det var som han förtrollade mig på något sätt.

Dagen efter:

"Mamma kan du locka mitt hår?" Ropade jag. "Självklart gumman" Sa hon och kom in på mitt rum. Hon tog locktången som värmts och började dra lockar i mitt hår. Hon satte sedan upp mitt hår väldigt fint. Jag blev nöjd med min hår uppsättning. Mamma gick sedan ut ur rummet och det var nu jag skulle sätta på mig klänningen. Jag gick i klänningen och ropade sedan efter mamma eftersom hon var tvungen att fixa bandet i ryggen. "Hjälp vad vacker du är gumman" "Tack mamma" Sa jag och pussade henne på kinden. Jag fick hjälp av mamma med mina högklackade skor. Det ringde på dörren och jag kände att mitt hjärta började att hoppa dubbla slag. "Jag går och hämtar henne" Det var mamma som sa det. Jag hörde hennes fotsteg i trappen och jag blev bara mer och mer nervös. Det var bara en dans, men varför var jag då så nervös?. "Gumman han är här" Hon gick ut ur rummet. Jag drog ett djubt andetag och gick ner för trappan. Ni vet i filmerna, när allt stannar till och du är den där "wow" Flickan som går till din dröm kille som står i hallen och väntar? Det var exakt så. Hela vägen ner såg jag Jacob i ögonen.

"Du är väldigt vacker" Sa han. "Du är rätt så stilig så" Sa jag och skrattade till. "Här" Sa han och drog på mig blomarmbandet. "Jag måste få ta kort" Sa mamma extalterat. Jag suckade lite och hon tog några kort. "Mamma nu räcker det" Sa jag och vände mig om för att gå ut. "Ta hand om henne" Ropade mamma. "Jag lovar" Svarade Jacob. Jag kände att en röd nyans började sättas fart på mina kinder. "Limousine?, du skojar, det här behövde du inte!" Sa jag. "Jo, den vackraste tjejen på festen ska ju komma i det bästa" Sa han. Jag himlade med ögonen åt honom och han öppnade dörren så jag kunde hoppa in. Vi hälsade vänligt på chauffören och satte oss till rätta.

"Redo?" Frågade han. Jag nickade och tog hans hand och vi gick in till dansen. De tog några kort på oss sen gick vi in till själv danslokalen. Det var fullt med par som dansade, fullt med folk som stog och pratade och drack bål. "Vill du ha något och dricka?" Frågade han. "Ja tack" Sa jag och han gick och hämta. Jag kunde skymta Evelyn komma in genom dörren. Jag vinkade mot henne och hon och Chaz kom glatt hit. "Har du och Jacob bra än så länge?" Frågade hon. Jag nickade glatt, hon hade såklart fått reda på att det var Jacob jag skulle med så fort som möjligt. Jag sa hejdå till de och gick bort mot Jacob. "Tack" Sa jag när han gav mig glaset. Vi stog och diggade lite till musiken. "Får jag lov?" Frågade han. Jag nickade och en lugn låt började spelas. Vi tog tag om varandra och började dansa.

Hela dansen kollade vi varandra i ögonen. Han pressade sig mer och mer emot mig. Våra huvud kom närmare varandra och våra läppar möttes i en öm kyss. Vi avbröt kyssen efter ett tag och log mot varandra. "Lystring elever" Vi kollade chockat bakom oss och såg Mrs Park prata i mikrofonen. "Vi har fått reda på vem årets baldrottning och kung är, vinnaren är: Evelyn Jones och Chaz Somers" Jag jublade och klappade händerna. "Låt kungen och drottningen få sin dans" De såg så lyckliga ut. Som ett par som precis gift sig.

*

Efter mycket dans, och även två till kyssar från Jacob så var det dags att åka hem. Klockan var mycket och jag kunde inte stå ut i de här klackarna nå mer. Vi gick mot våran limousine. Den stannade utanför mitt hus och Jacob följde mig till dörren. "Tack för allt idag, jag menar det verkligen, det har varit helt fantastikt" "Tack för ett trevligt sällskap" Sa han och våra läppar möttes i ännu en kyss. Jag log som ett fån mot honom och gick sedan in genom dörren. Shit, jag kysste nyss Jacob Stone.

Många gissade rätt!! good job!

det kommer handla mer om justin snart :)

komenteeera :)


   Postat av: jossan

jättebra!!


      Datum: 2012-03-18 Tid: 14:37:50

   Postat av: Becka

Grymt bra!


      Datum: 2012-03-18 Tid: 15:21:52 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Anna

Jätte bra! :)


      Datum: 2012-03-18 Tid: 15:32:49

   Postat av: Ebba

Good!!! Meeeeer!!! :)


      Datum: 2012-03-18 Tid: 16:20:40 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Lisa

Awesome :D

Undrar hur Justin kommer reagera när han ser Jacob och Melissa tillsammans.


      Datum: 2012-03-18 Tid: 18:20:04

   Postat av: Emelie

Jättebra ;)


      Datum: 2012-03-18 Tid: 19:12:03

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback