HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 17 - Its now the game begins.

Last Chapter:
"Förlåt" Mumlade han. "förlåt själv" Sa jag och skratta och tog bort handen. Han hällde upp. "Vill du ha?" Flinade han. "Ja tack" Sa jag och han hällde upp i mitt glas. Vad händer igentligen.?



"Jo, eftersom vi nu är samlade här runt matbordet så undrar jag och pappa en sak, specefikt till er tonåringar för de små följer med ändå, vi ska åka till Moster Anna i några dagar och vi åker redan imorgon och undrar om ni vill följa med?" Frågade mamma. "det är ju där Marcus bor inte sant?" Frågade Melrose uppspelt. Det var ett ut av hennes ragg. Eller det var inte riktigt ett ragg för hon gillade verkligen honom och även han henne men det skulle ändå inte funka i längden. "Ja det gör han, är ni på?" Frågade Mamma mig och Justin. "Jag vet inte, det finns inget och göra där" Sa jag och sucka. "Jag tror jag stannar" Sa jag sen. "Okej, du då Justin?" Frågade hon. "Då stannar nog jag med, känns inte som någon stor ide att följa med" Sa han och skratta. "Okej, det är lugnt, men snälla ha inte fest" Sa Mamma. "Sluta oroa dig" Skrattade jag. "Klart man oroar sig, jag säger till grannen att ha lite koll på er" Sa Jermey. "Pappa sluta" Suckade Justin.

*

Jag vaknade dagen därpå av att solen sken in i rummet. Ett starkt ljus. Jag märkte att jag glömt att dra för mina gardiner. Jag suckade och reste på mig. Jag gick ner för trappan i mina gröna hotpants och mitt svarta linne. Det var helt tomt i huset så jag antog att de redan åkt. Vi hade sagt hej då i går kväll så de skulle slippa att väcka mig och Justin. Jag visste inte vad jag skulle göra dessa dagar men det fick vänta och se vad som skulle hända. "Redan vaken?" Jag hoppade till och vände mig och tog mig för hjärtat. Justin stog där och flina. "Inte kul" Sa jag och andades ut. "Förlåt, hur länge har du varit vaken?" Frågade han. "Inte länge, fem minuter kanske" Sa jag och han nickade. Jag gjorde mig i ordning en macka och gick och satte mig i soffan, det kunde jag göra nu när inte mamma eller Jermey var hemma.

"Soffan huh?" Frågade han. "Måste passa på" Flina jag. "i och för sig" Sa han och satte sig ner han också. "Despret House Wifes?" Frågade han sen. "Ja, något problem?" Flina jag. "Nja, inte mitt favorit program bara" "Kan byta om du vill?" Frågade jag. "det är lugnt" Sa han. "Okej" svarade jag. "Har du något planerat de här dagarna då?" Frågade han. "Njae, det tror jag inte, vi kan ju fråga om Chaz, Ryan och Evelyn vill komma så kan du och Evelyn lära känna varandra lite bättre?" Frågade han. "Jo okej visst" Log jag.

Jag ställde undan min disk och Justin dök precis upp bakom mig igen, och skrämde mig igen. "Vad sa jag?" Frågade jag och skratta till. "Förlåt, men varför har du blivit så ja snäll mot mig nu?" Frågade han. Jag rykte på axlarna. "Okej, men hur är det mellan dig och Jacob då?" Frågade han. Visst fan. Han hade jag till och med glömt bort i Justins närvaro, jag måste nog vara den sämsta flickvännen i universum. Jag rykte på axlarna igen. "Hur länge gick du i skolan?" Frågade han. Hans fråga chockade mig faktiskt, varför frågade han det?. "Två veckor hurså?" Frågade jag. "Inget, Tycker du om ditt rum?" Frågade han. "Ja?" sa jag tillbaka. "När ska du träffa Jacob igen?" Frågade han och jag rykte på axlarna. "Tycker du jag är snygg?" Frågade han. Jag blev också chockad över denna fråga. Vadå, hur kan man fråga något sånt rakt på sak?. Han var snygg, för jävla snygg, men jag rykte på axlarna igen. "Seriöst, du rycker på dina axlar när du pratar om mig och Jacom och svarar uppriktigt på andra frågor, vad är det med dig igentligen?" Frågade han och skratta.



Jag ryckte återigen på axlarna och han suckade. "Erkänn" sa han. "Erkänna vad?" Frågade jag. "Du gillar mig" Sa han med en flörtig blick. Jag kollade konstigt på honom. "Kom igen, erkänn det bara" sa han. "Tyvärr jag kan inte, för jag gör det inte" Var fick jag min självsäkerhet ifrån igentligen?. Jag gillade honom det visste jag. men inte en chans att jag skulle säga något. "Jag tror dig inte" Sa han. "Nehe" Sa jag och gick där ifrån. "Det är nu leken börjar, Smith" ropade han efter mig. Leken, vad för lek?


Det tar lång tid att skriva kapitlerna för jag vet inte vad jag ska skriva...¨
00000 inspriation men jag hoppas det kommer tillbaka.

Kometnera :)


   Postat av: Elin

Duärsåbra! :D


      Datum: 2012-05-22 Tid: 21:50:18

   Postat av: Annie

Bra! :)


      Datum: 2012-05-22 Tid: 21:51:44

   Postat av: Becka

Grymt bra!


      Datum: 2012-05-22 Tid: 23:02:35 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Emelie

Jättebra ;)


      Datum: 2012-05-23 Tid: 09:52:17

   Postat av: Sara

riktigt underbart! <3


      Datum: 2012-05-23 Tid: 12:46:53

   Postat av: Alina

Heej din blogg är jättefin! Och novellerna verkar intressanta ska läsa dem så fort som möjligt. Men ville bara fråga om du har lust med ett länkbyte? :)



Hör av dig!!



Alina <33


      Datum: 2012-05-23 Tid: 15:27:01 URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se/

   Postat av: Alina

Sv: Okej ska lägga till dig nu också :)

Inlägg och meny?



Alina <33


      Datum: 2012-05-23 Tid: 15:59:22 URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback