HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 43 - It's Christmas. Part 1.

Last Chapter:
"Oh gud, jag kommer gå upp i vikt" Skrattade jag lite löst vilket hon med gjorde. Jag gick och hämtade alex och vi satte oss i vardagsrummet med Pizza kartongen. Jag skärde lite bitar till alex sen satte vi på en barn film som Alex valt. "Mamma vart är pappa, kommer inte han med hem?" Frågade Alex under filmen. "Jag vet inte när" Svarade jag och hon nickade och vi fortsatte kolla på filmen. Så liten som inte förstår.


Dan för doppare dagen. Eller dagen och dagen vet jag inte. Justin hade kommit hem igår eller idag, jag vet inte han hade inte hört av sig. Vilket jag faktiskt trodde att han skulle. Jag hade inte gjort något fel. Det var Justin som hade skrikigt åt mig. Jag hade inte gjort något. Alex hade gått och lagt sig för att så snabbt som möjligt skulle det bli jul. Tara hade också gått och lagt sig för att hon inte kände sig så bra, så hon ville vila upp sig till i morgon. Jag vet helt ärligt inte vart jag ska fira jul nu. Ska jag och Alex stanna hemma?. Det känns inte välkomnande och gå hem till hans mormor och morfar nu när vi bråkar.

Jag rycktes ur mina tankar och telefonen ringde. Jag suckade och tryckte på den gröna luren. "Kimberly" Svarade jag. "Hej Kim, det är Pattie." "Oh Hej" Svarade jag. "Jag vet att du och Justin bråkar, men jag vill inget annat än att du ändå kommer i morgon jag hoppas du vet det. Dina vänner kommer också vara där, och det kommer vara så konstigt om inte du är där, du kan väl komma ändå?" Hade hon läst mina tankar?. "Jag vet inte, det kommer kännas så konstigt." "Jag vill verkligen att du ska komma, tänk på det." "Det ska jag, Godnatt Pattie" "Godnatt gumman" Var det värt det att gå dit?. Men att sitta hemma själv och fira jul, var inte jätte lockande.
Jag bestämde mig för att sova på saken och gjorde mig i ordning för sängs och sen kröp jag ner i min säng, en till dag utan Justin vid min sida.

Nästa dag: Jul aftons morgon

"MAMMA MAMMMA DET ÄR JUL". Att bli väckt så är inte jätte fel. "Ja det är det gumman" Jag bärde upp henne i min famn och la henne brevid mig i sängen. "Ska inte pappa komma idag?" Frågade Alex och jag kände klumpen i min mage bildas. "Vi ska till Bruce och Diane om några timmar, två faktiskt" Log jag och hon sken upp i ett leende. "Har du öppnat paketet i julstrumpan?" Frågade jag och hon nickade och log glatt. "Vad gav tomten dig i år där då?" frågade jag. "Ett jätte fint armband" Log hon och jag skrattade och kysste henne på pannan innan vi reste oss upp och gick ner till köket. "Ska vi fixa frukost till Tara?" frågade jag och hon nickade. Vi fixade lite frukost och gick in med frukost på sängen till Tara. "Tara, hur mår du?" Frågade jag när vi kom in. "Mycket bättre, men gud vad gulliga ni är" Sa hon. "God Jul världens bästa vän" Sa jag och kramade om henne. "God jul på dig med bästa vän" Sa hon och vi kramade om varandra. Alex hoppade in i Taras famn och jag skrattade åt henne.

   
Kimberlys klänning.                                Hennes sminkning                    Alex hår

"Kan jag ta duschen först, så tar du sen?" Frågade jag Tara och hon nickade. Jag gick in i badrummet och duschade. Jag gick ut i gen, och tog ner min klänning som jag hängt på en krok inne i mitt sov rum. Jag drog på mig ett par vita underkläder och sen min vita klänning. "Tara du kan gå in, Alex stannar du på ditt rum så jag får fixa mig sen kan jag fixa dig, okej?" Frågade jag och hon nickade. Jag fönade mitt hår, fixa håret lite lätt och sminkade mig rätt rejält.


"Vad fin du är mamma" "Tack älskling, hur vill du ha ditt hår då?" frågade jag. "En slarvig fläta" Sa hon och log. Det var hennes favorit frisyr nu eftersom hennes favorit docka hade så när hon fick henne så nu är det nästan det ända hon går runt med. Jag hjälpte henne på med sin klänning och satte på henne armbandet som hon fått i julstrumpan. Nu var hon också klar så jag gick in och kollade om Tara var klar vilket hon verkade vara. "vad fin du är" "Du med" Sa hon. "Chaz kommer smälta" Skrattade jag. "Jag hoppas på det" Sa hon och fnittrade till.
"redo för jul afton?" Frågade hon. "Ja det är jag. Kom nu" Sa jag och vi tog våra presenter som låg nerpackade i påsar och åkte till Justins mormor och morfars hus.

vad kommer häääända? :) Komentera!!!!!!!!!!!!!


   Postat av: Anonym

skriv meerr... plz ;)


      Datum: 2012-05-10 Tid: 19:46:48

   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-05-10 Tid: 20:18:15 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Emelie

Jättebra meer ;D


      Datum: 2012-05-10 Tid: 20:49:26

   Postat av: Anna

Jätte bra!


      Datum: 2012-05-10 Tid: 21:54:56

   Postat av: Cynthia<3

Intresserad av ett länkbyte? (:

Btw Love your blog.<3


      Datum: 2012-05-19 Tid: 19:40:03 URL: http://justinworldbieber.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback