HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 44 - It's Christmas Part 2

Last Chapter:
. "vad fin du är" "Du med" Sa hon. "Chaz kommer smälta" Skrattade jag. "Jag hoppas på det" Sa hon och fnittrade till.
"redo för jul afton?" Frågade hon. "Ja det är jag. Kom nu" Sa jag och vi tog våra presenter som låg nerpackade i påsar och åkte till Justins mormor och morfars hus.



 
10 minuter i Mallets hus och alla har redan märkt spänningen mellan mig och Justin. Alex och jazzy leker för fullt och vill bara öppna paketen. Väldigt underhållande att se. Justin har totalt undvikt mig, inte sagt ett ljud till mig. Många har gett mig ledsna miner jag klarar bara inte av det. Jag vill bara hem lägga mig i sängen och gråta. Gråta ut. Jag ser hur alla är så himla nära sina föräldrar, de kramas och höller på. Min mamma då?. Första julen jag är utan min mamma. Det är svårt, och ännu svårare när man bråkar med personen man faktiskt älskar. Tara saknar också sina föräldrar som är hemma i Texas det vet jag att hon gör, men hon visar det inte.

Jag gick bort till Tara som stog och snacka med Chaz och Ryan. "Hej, hur mår du?" Frågade Ryan. "Jag nickade lite löst på huvudet" för om jag skulle öppna min mun och säga något skulle tårarna forsa ut. Det var för mycket på en gång. Alldeldes för mycket. Jag pallade inte trycket. "Tara och Chaz kom" Chaz mamma ropades och Tara kramade om mig innan hon gick bort. Jag anadaes ut och försökte lugna ner mig. "Du mår inte bra" Sa Ryan. "Kom vi går ut och pratar" Sa han och gick ut med mig på altanen. "Han räckte mig en filt som jag drog över mig och vi sattes oss på bänken som fanns på altanen. "Hur är det?" Frågade han. "J-ja" Där brast det, tårarna forsades ut. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag saknade mamma. Jag saknade Justin. "Hey, kom" Han drog mig in i hans famn och jag grät mot hans bröst och han försökte lugna ner mig så gott det gick.

Justins Perspektiv:

Jag gick ut från toan och gick mot Alex som lekte med Jazzy. "Har ni kul?" Frågade jag och de nickade glatt. "Pappa, var är mamma?" Frågade Alex. "Jag vet inte" "Okej, varför är du inte med henne?" Frågade hon. "Jag var på toa" Sa jag. Hur skulle man förklara för en fyraårig flicka?. "Ska du sova hos oss i kväll då?" Frågade hon glatt. "Jag tror inte, jag ska upp tidigt i morgon" ljög jag. "O-okej" Sa hon och fortsatte leka.

Jag suckade för mig själv. Jag gick bort till mamma som stog i köket. "Behöver du hjälp med något?" Frågade jag mamma och även mormor som stog och höll på i köket. "Nej, jag blir bara mer stressad om du står här" Skrattade hon. Jag skrattade och gick bort till Chaz som stog ensam i hallen. "Var är Tara?" Frågade jag. "Med min mamma, de pratar om något" skrattade han. "Ryan då?" Frågade jag. "Han är ute på altanen med Kim" Sa han och jag kände hur klumpen i min mage började bildas. Så fort någon sa hennes namn så blev jag nervös. Jag saknade henne så att det gjorde ont. Ont i magen, benen, armarna, huvudet, hjärtat, hela kroppen. "Vad gör de?" Frågade jag tyst. Han ryckte på axlarna och jag bestämde mig för att gå dit och kolla. Där satt Kimberly i Ryans famn med huvudet i hans bröst. Ryan kramade om henne och jag kände hur ilskan bubblades i kroppen. Jag knöt mina nävar. Jag kunde nu inte styra mina känslor så jag öppnade altandörren i en hög fart. "VAD FAN GÖR DU?" Skrek jag på ryan. "Vad menar du?" Frågade han. "Du ligger här med min flickvän" Skrek jag. "Det är inte som du tror" Sa han och Kim hade fortfarande inte lyft upp sitt huvud.

"Inte som jag tror, jag ser ju för fan, du är min bästa vän hur fan ska kan du göra något sånt här" Skrek jag och smällde till honom rakt på kinden. Han kollade förvånat på mig. Kim tittade upp och hon hade rödsprängda ögon.

Kimberlys Perspektiv:

"inte som jag tror, jag ser ju för fan, du är min bästa vän hur fan ska kan du göra något sånt här" Skrek Justin på Ryan. Jag suckade. Seriöst vad tror han igentligen?. Jag hörde en smäll och jag kollade förvånat upp. Justin slog till Ryan. Jag fick inte ut något ord utan kollade bara förvånat på Justin. Ryan släppte mig och sprang mot Justin och slog till honom med knytnäven på kinden. Slags målet var i gång, jag ville skrika men jag kunde inte. Jag bara satt där chockad. Jag såg hur altandörren öppnades och ut kommer Chaz och Tara. "VAD I HELVETE GÖR NI?" Skrek Chaz. Jermey sprang ut på altanen. Snart var Pattie också ute. Jag hoppades att någon tog hand om barnen så de inte såg vad som hände. Ryans mamma var nu också ute och Jermey tog tag i Justin och Chaz i Ryan.

"VAD FAN GÖR NI?" Skrek Jermey på de. "Ryan försöker ta min flickvän" Mumlade Justin. "FÖR DET FÖRSTA, SÅ GJORDE DU DET SJÄLVKLART ATT JAG INTE VAR DIN FLICKVÄN LÄNGRE FÖR DET ANDRA, DU ÄR HELT JÄVLA SJUK I HUVUDET, OM DU TROR ATT DET ÄR NÅGOT MELLAN MIG OCH RYAN, JAG VAR LEDSEN FÖR ATT DU BETER DIG SOM EN IDIOT OCH BETER DIG SOM ATT JAG INTE ENS FINNS, OCH FÖR ATT JAG SAKNAR MIN MAMMA, DET ÄR FÖRSTA JULEN UTAN MIN MAMMA, DU ÄR HELT SJUK I HUVUDET, RYAN TRÖSTADE MIG FÖR I HELVETE BARA." Skrek jag på Justin medans tårarna rann ner från mina kinder. Jag hade ställt mig upp och Pattie la en arm runt min axel och ledde mig in till huset. "De har gått in med barnen i ett rum, så du vet" viskade Pattie. Jag nickade och hon gick upp med mig på övervåningen och satte mig i allrummet. "Förlåt, min son kan vara en idiot i bland, jag förstår att du är arg, men snälla stanna" Sa hon. "Jag vet inte, jag vill bara vara själv ett tag" Viskade jag och hon nickade och pussade mig på hjässan.

Vilken jävla jul. Jag hörde trappsteg i trappan och jag suckade. Justin blev inledd till badrummet av Jermey för att antingen torka av blodet som blödde från hans läpp och näsa. Ryan blev väl antagligen tvättad där nere. Jag började nu gråta igen. "Kim får jag komma?" Ropades där nere och jag hörde att det var Tara. "Ja, kom" Ropade jag och hon kom upp. "Gumman" Hon kom mot mig och kramade om mig och jag grät mot hennes axel. Jag hörde att handtaget trycktes ner och förstog att de var på väg ut men jag brydde mig inte. Tara var med mig. Jag hörde att de var en person som gick ner, inte två. "Ki-kk-Ki-m, ss-n-snälla". Jag kollade upp och såg Justin med rödsprängda ögon och tårar rann ner från hans kinder.  

DDDDDDRRRR-AAAAAMMMMAAA...

Novellen är inte slut än, Mer drama och mer drama kommer :D


   Postat av: Hanna

Grymt bra!


      Datum: 2012-05-12 Tid: 16:54:19

   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-05-12 Tid: 16:54:38 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Emelie

Jättebra ;D


      Datum: 2012-05-12 Tid: 17:10:35

   Postat av: Anna

Omg!


      Datum: 2012-05-12 Tid: 17:27:35

   Postat av: Felicia

GRymt kapitel!! Och hur lång tror du novellen kommer bli?


      Datum: 2012-05-12 Tid: 18:09:08 URL: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se

   Postat av: Sara

ÅÅÅÅH HELT JÄVLA GALET!!!!!!!!!! LOVE IT! HOPPAS HON INTE FÖRLÅTER JUSTIN SNABBT, FÖR HAN HAR GJORT ALLDELES FÖR MYCKET FEL OCH DUMT! ÄLSKAR DIN NOVELL :D:D:D:D:D <333333


      Datum: 2012-05-12 Tid: 18:39:21

   Postat av: linda

Superbra! Är det bara jag som tycker attt det skulle vara spännande med att om man spolar typ ett halv år och att kim och ryan blir ett par. Alltså att justin och kim inte löst allt och så, men sen för ''ödet'' de samman och de blir sams, eller något?


      Datum: 2012-05-12 Tid: 21:39:06

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback