HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 34 - The second

Last Chapter:
 
"Selena" Sa jag. "Brian, skyll inte på Ari att Justin åkte dit. Det var jag som sa vart hon var och allt det där" Sa hon. Jag drog efter andan. "Varför?" Frågade jag chockat. "För. Du är min lilla syster, och jag älskar dig, även fast du var riktigt dum, men om du gillar två killar, ska man alltid välja den andra killen, precis som du gjorde, för om du verkligen gillade den första hade du inte känt något för den andra" Sa hon. Jag log mot henne och sprang fram och gav henne en kram. "Så du är okej med det här?" Frågade jag henne. "Ja, jag är det faktiskt." Sa hon. "Och Brian, du borde inte vara arg på Ari. Även fast hon gjorde fel, så borde du ändå inte vara arg för jag är inte arg" Sade hon. Jag log mot henne. "Okej förlåt kiddo" Sa han och drog in mig i hans famn. "Förlåt mig med" Sa jag.
 
Jag tog med mig Selena upp till övervåningen för att snacka med henne. "Jag är verkligen ledesen för vad jag gjorde seriöst" Sa jag. "Jag vet att du är det, men du hade rätt jag och Justin skulle ändå göra slut, även fast jag var tillsamans med honom då och det gjorde ont att du faktiskt var med honom när vi var tillsamans så hade vi det ändå inte bra. Men jag förlåter dig som sagt" Sa hon. Jag log och krama om henne. "Så hur är det mellan dig och Justin då?" Frågade hon. "Jag vet inte. Jag gillar honom, det pirrar i hela mig så fort han ser på mig. Så fort han tar på mig. Jag blir en helt annan person, men han åkte ju hem som sagt eftersom Scooter ringde" Sa jag. Selena nickade. "Scooter är nog inte så glad" Sa hon. "Nae, jag tror inte heller det" Sade jag. "Det känns konstigt, att prata så här, att det är jag som gillar Justin" Sa jag. Hon skratta. "Ja. Det gör det." Sa hon. "Men jag vill att du ska vara försiktig Ari, om ni kommer ut med erat förhållande vill jag att du ska vara stark, så himla stark, för du kommer få hat från miljoner av människor och det lovar jag dig" Sade hon. Jag nickade och svalde. "Jag vet." Sa jag.
 
Vi satt och prata ett tag tills Sel var tvungen att åka i väg. Hon skulle till Ashley. Jag gick ut jag med men hoppade in i min bil och körde mot Justin. Jag hade smsat han så han visste att jag skulle komma. Jag ringde på och han öppnade med ett leende. "Hej" Sa han. "Hej" Svarade jag och log. Han drog in mig och kysste mig lätt. Jag fnittrade till. "Har du snackat något mer med Scooter?" frågade jag. "Ehm, ja. Han är inte så där jätte glad på mig om man säger så, men vad ska jag göra liksom. Jag har i alla fall övertalat honom och jag tänker fortsätta träffa dig, men vi får inte synas ute som mer än kompisar än dock" Sa han. Jag nickade. Det var bra nyheter. "Det är ju bra" Sa jag och kysste honom. Han nicka och skratta. Vi gick och satte oss i soffan och han slog på tvn. Jag kurade in mig hos han och han la en arm över mig. Vi satt och kollade på Modern family. Även hur bra det än är så kände jag hur mina ögonlock blev tyngre och tillslut stängdes de.
 
*
 
Jag vaknade i Justins soffa någon timma senare. Men Justin var inte brevid mig. Jag hörde någon spela på gitarr och det var antagligen Justin. Jag hörde också lite sång och jag begav mig upp på övervåningen. Jag gick in i hans rum där jag hörde musiken. Jag stod och kolla på honom där han satt med gitarren och spelade "Vad gör du?" Frågade jag. Han kollade upp. "Skriver på en ny sång" Sa han. "Får jag höra?" Frågade jag. Han skakade på huvudet. "Snälllaa" Sa jag. "Nej. Den är inte klar, när den är klar kan du få höra" Sa han. Jag suckade och han skratta åt mig. "Kom" Sa han och la ner gitarren och sträckte ut armarna. Jag log och hoppade upp i hans alldeles för stora säng och slängde mig nästan i hans armar. Jag låg som ett barn i hans armar. Han kysste mig på hjässan och jag log. "Efter skolan imorgon, tänkte jag åka till Kyle" Sa Justin. Jag kollade upp på honom. "Jag är skyldig han en ursäkt och jag ska göra vad jag kan för att få tillbaka honom som vän" Sa han. Jag nickade. "Det stör dig inte va?" Frågade han. "Nej. Som min syster sa idag, när man gillar två killar, ska man alltid välja den andra, för om man gillade den första skulle man aldrig fallit för den andra"
 
 
 
 


   Postat av: Evelina

Super bra!


      Datum: 2012-10-20 Tid: 16:15:28

   Postat av: Anonym

SJUUUUKT BRA!!! DU är så jäkla grym på att skriva!!! VILL bara ha MER MER OCH MER!!! GRYYYMT!


      Datum: 2012-10-20 Tid: 17:31:30

   Postat av: Anonym

Gillar bara inte att hon förlät hennes pappa så snabbt anbar så var det suuupppeeer


      Datum: 2012-10-20 Tid: 19:04:59

   Postat av: Anna

Jätte bra!! :)


      Datum: 2012-10-20 Tid: 21:16:59

   Postat av: .-

Det skulle betyda jätte mycket om jag och min kompis som nyss gjort en novell kunde få en länk.

btw. skit bra novell, kram. <3

http://justabieberstory.blogg.se


      Datum: 2012-10-21 Tid: 06:43:30 URL: http://justabieberstory.blogg.se

   Postat av: Alex

Asso omg, jag hittade din blogg igår, och har nu läst ikapp alla kapittel, och
DU ÄR SÅ JÄKLA BRA !!!! Älskar din blogg så grovt mycket !! och skynda med nästa kapittel innan jag DÖR <3 ;)
x


      Datum: 2012-10-21 Tid: 18:03:31 URL: http://justinbstories.webblogg.se

   Postat av: Anonym

Skitbra kapitel!!!:)


      Datum: 2012-10-21 Tid: 19:11:08

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback