HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 12 - Having a new look there?

Last Chapter:
"Ehm" Började jag. "Hon överväger att behålla det eller adoption, men abort är inget alternativ" Sa Allison åt mig. Jag nickade. "Okej, då tänker jag fixa en adoptivrådgivare med så kommer du få prata med en sådan också" Sa hon. Jag nickade som tack. "Då ses vi om en månad, och här är mitt nummer om det skulle vara något. Hon gav mig ett kort och vi lämnade sjukhuset. Jag hade hunnit tillbaka till skolan ett tag men jag hade ingen lust. "Är du hungrig?" Frågade hon. Jag nickade. "Mc.Donalds?" Frågade jag glatt. "Självklart" Sa hon. Jag log stort.
 
 
Vi var inne i slutet på maj vilket resutlerade i att jag var 8 veckor in i graviditeten. Jag var ganska stor tyckte jag men det tyckte ingen annan. Jag var ju ganska "liten" innan sa Allison därför var jag inte så stor. Men en liten bulle syndes dock och det trivdes jag inte med. För förra veckan och denna har jag gått med tjocktröjor för att dölja magen. Idrotten är jag inte med på utan min idrottslärare vet varför även flera lärare annars är det ingen annan som vet. När folk frågar varför jag inte är med på idrotten säger jag att jag har problem med ryggen. Jag får göra annat när jag inte är med som teoriuppgifter. Skolan var dock slut om två veckor och det var något jag längtade efter då jag aldrig behövde komma tillbaka. Jag behövde då slippa oroa mig över Justin och alla andra, då var det ingen som skulle bry sig om jag var gravid liksom. "Kelsey kom vi måste åka" Suckade Lucas. "Ja" suckade jag. Julia hade även vart på mig att jag skulle "mognas" utseendemässigt då jag tydligen alltid såg lika dant. Jag skulle sminka mig lite mer och hon sa även att jag skulle låta bli att klippa mitt hår och låta det att växa, men det ville jag även själv.
 
Jag drog på mig min röda tjocktröja och tog på mig mina converse. Grejen var att det var varmt ute så det såg kanske inte så bra ut när jag gick runt med en tjocktröja men jag var tvungen. Jag hade dock ingen jacka på mig. Lucas och jag åkte till skolan och jag gick som vanligt mot mitt skåp och mötte Julia. "Såå vad vill du göra efter skolan?" Frågade hon. Jag rynkade på ögonbryn mot henne. "Ska vi göra något?" Frågade jag. "Ja?, eller?" Tjöt hon ut ett ljud. "Ja visst, jag visste bara inte att vi skulle göra något" Skratta jag. Hon himlade med ögonen åt mig. Vi gick in på första lektionen och jag förberedde mig för tråkigheter. Jag hade verkligen tröttnat på skolan nu, det var väl mest för man visste att snart var det sommarlov och man visste att allt var över. Justin och Daniel kom in i klassrummet och jag kollade ner i bänken när de gick förbi oss. Jag vet inte ens varför jag gjorde det. Jag börjar bli nojig att folk ska börja märka, det värsta skulle vara om Justin märkte, mitt liv skulle vara förstört. "Kelsey, vet du svaret?" "va?" Frågade jag dumt. "Du måste lyssna på lektionen Kelsey" Jag nickade och jag kunde höra en del fnitter.
 
 
På söndag skulle jag på mitt första ultraljud då för 3 veckor sedan det inte blev av. Jag var nervös men ändå skulle det bli intressant. "Justin, hur många x blir det?" Matte sög verkligen. Jag sneglade mot Justin och skulle se ifall han kunde svaret. "Vill du verkligen veta hur många ex jag haft?" Jag undrade lite om ha kunde ta något seriöst. Klassen skratta medans jag himlade med ögonen. "Nej det vill jag inte, någon annan som kan lösa ut det?" Frågade han. Jag räckte upp handen. " 2x gånger 3y" "Bra Kelsey" Svarade han och jag log lite smått. Klockan ringde ut och jag gick mot skåpet och la in böckerna. Jag såg Justin komma åt mitt håll och jag suckade smått. "Är det någon ny look du har med tjocktröja eller?" frågade han lurigt. "Stör det dig?" Frågade jag. "Aah lite, du är mycket sexigare med tajta kläder" Blinkade han. "Äckel" Sa jag äcklat och gick i från han. Han busvisslade och jag himlade stort med ögonen åt honom och gick mot Julia. "Han är så cp" Suckade jag. "Justin?" Frågade hon och jag nickade.
 
Lektionerna gick inte så där jätte frammåt men till slut var det lunch och det betydde att det bara var en lektion kvar sen. Det serverades soppa i skolan och det var inte dirrekt mättande då jag var vrålhungrig. Men jag tänkte ta med Julia till Mc.donalds sen. Jag visste att man inte skulle äta så onyttigt medans man var gravid men jag kunde inte låta bli, jag var hungrig hela tiden. Jag tog mig en sked och var på väg att sätta mig vid Anna i min klass då Julia fortfarande hade lektion. Men innan jag visste ordet av så fälldes jag av skolans bitch aka Ashley och hela min soppa åkte över hela mig. Elever började skratta och jag vände på klacken och sprang ut från matsalen. Jag hatade skolan jag hatade den. Medans jag sprang i korridoren hörde jag en röst som jag inte trodde skulle ropa på mig i sådant tillfälle. "Kelsey" Jag vände mig om och mötte Justin. "Är du okej?" Frågade han. Jag skakade på huvudet och gick in på handikap toan. På något sätt tog han sig in. "Okej jag vet inte varför jag följde med in" Sa han. Jag kollade konstigt på honom.
 
"Varför bryr sig Justin Bieber?" Frågade jag med ett leende i rösten. "Jag vet inte" jag himlade med ögonen åt honom. "Jag antar att jag bara inte tål sådana personer som försöker få någon till åtlöje. Jag log. "Nå, det var snällt av dig Bieber" Log jag smått. Han log ett litet leende innan han gick ut ur badrummet och stängde dörren efter sig. Jag torkade av soppan så gott jag kunde och gick mit i stället och köpte mig en macka på caffeterian. Jag smsade Julia och hon kom hit när hon var klar. "Ashley suger" Suckade hon och satte sig mitt emot. Jag nickade.
 Vi tog oss igenom den sista lektionen faktiskt utan problem och vi satte oss i Lucas bil eftersom vi hade sista lektionen med honom. "Snälla kör till Mc.Donalds, jag är vrål hungrig" Stönade jag. Han log snett. "Hörde vad som hände i matsalen, Sorry" Sa han och log snett. "Inte ditt fel" Suckade jag. "Snälla kör mig bara till Mc.Donalds, jag är vrålhungrig som sagt"
 
Lite tråkigt kapitel, men snart förstår ni då kommer det hända grejer! ;) Satt hela kvällen igår och planerade novellen! :D


   Postat av: Evelina

Super bra!


      Datum: 2013-02-07 Tid: 21:05:37

   Postat av: Anonym

Jätte bra tillits. Dock tycker jag att Justin borde få veta!


      Datum: 2013-02-07 Tid: 21:11:55

   Postat av: Anonym

suuupper bra <33333


      Datum: 2013-02-07 Tid: 21:35:25

   Postat av: Anonym

FAN VAD NICE :D


      Datum: 2013-02-07 Tid: 21:58:45

   Postat av: Mathilda

åh längtar till det händer lite mer saker!! :D xx


      Datum: 2013-02-07 Tid: 22:07:05

   Postat av: Anonym

Meeeeeeeer


      Datum: 2013-02-08 Tid: 07:40:18

   Postat av: Anna

Super bra. :)


      Datum: 2013-02-08 Tid: 08:27:26

   Postat av: Celebnovell (Romina)

Skitbra !! <3


      Datum: 2013-02-08 Tid: 20:11:17 URL: http://Celebnovell.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback