HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 14 Unexpected Part 2.

Last Chapter:
Jag visste inte vilket val jag ville göra men allt kanske skulle vara klarare efter tisdag. Julia hade varit här en sväng och kollat på bilderna hon med. Hon är jätte glad, jag ve tinte riktigt varför, hon kunde dock inte vara kvar, hon sa inte varför men något skulle hon väl göra. Vi skulle ses som vanligt i skolan imorgon och jag kände att jag borde gå och sova men jag skulle ändå inte kunna, jag var inte trött på det sättet. Jag kunde höra något på min altan och jag blev livrädd. Jag ställde mig upp och tog tag i närmaste sak. När personen kom fram och jag såg vem det var fick jag en chock.
 
 
Justins Perspektiv:

Jag ansträngde mig faktiskt för en gång skull. Det hade jag faktiskt inte gjort på senaste tiden. Jag hade placerat mig i studion och började smått skriva på mitt block. Jag hade verkligen tappat koncentration och insperationen, det kändes värdelöst. Jag visste att två låtar var klara det hade Scooter berättat, men det var mycket som återstog. Det var hårt jobb och jag blev tvungen att ta tag i mitt liv om jag ville få ut det här albumet. Men idag så fanns det ingen möjlighet. Det var något annat som spökade i mina tankar, inte vad som helst utan, Kelsey. Inte bara Kelsey utan varför hon är så konstig. Jag ville inte tänka det, men jag märkte att något var fel, men det jag anade kunde bara inte vara sant. Jag började bli alldeles för nojig. Jag ville ha mitt liv tillbaka, men mamma skulle bli stolt när jag går ut på fredag, samt scooter och alla andra, sen får jag göra vad jag vill. Helst skulle jag väl vilja dra mig till Miami, men jag visste att det inte skulle hända, jag skulle få stanna här, tills min nya skiva var här. Jag hade lovat mina fans och då måste jag hålla det.
 
Kelsey. Hon kom upp i mina tankar hela tiden. När jag såg henne springa i fullfart till toaletten med handen för munnen och det såg ut som hon skulle kräkas. När hon åkt till sjukhuset tre gånger de senaste två månaderna. När hon försökte dölja sin, Kropp? för mig när hon fått soppa över hela henne. Något var fel och det visste jag. Hon ljög mig upp i ansiktet hela tiden, visst hon hade väl inte någon anledning till att inte, hon hatade ju mig. Men jag kan läsa av människor, jag kan läsa av Kelsey och jag vet att något är fel. En tanke slog mig igår, men den kan ju inte stämma?. Eller?. Hon springer in på toaletten,, hon åker in till sjukhuset, hon är inte med på idrotten, hon pratar med lärare hela tiden, hon ser osäker ut, hon går med tjocktröjor när hon förut aldrig gjorde det. Men, hon var väl inte gravid? Gravid? Gravid?. Det lät sjukt jag skakade av mig tanken. Men det var den ända förklaringen, och det var då det slog mig, jag hade ingen kondom.
 
Mitt hjärta började slå fortare. Skärp dig Justin, sluta vara så nojjig, hon måste ju ha p-piller? Alla tjejer har det. Ja alla tjejer har det. Intalade jag mig själv. "Justin du har varit här inne jätte länge nu" Mamma kom in i studion. "Kommer snart" Lovade jag. Jag drog mig frustrerat i håret. "Jag har en sjukhustid vid ett, jag missar den" "Det har väl inte du med att göra" Jag hörde hennes röst i mitt huvud och jag började på riktigt att få panik. Jag drog mig i håret och skrek. "Justin" Sa mamma orolig som ännu en gång kommit in. "Hur är det Justin?" Frågade hon. "Det är lugnt, gå jag mår bra" "Är du säker?" Frågade hon. "Ja, ja eh jag måste bara ut ett tag" Mumlade jag. "Ookej men va försiktig, och gör inget dumt" "Nej, jag lovar" Jag ställde mig upp och gick snabbt ut i hallen och drog på mig närmaste skor och tog på mig min skinnjacka. "Det har väl inte du med att göra" Fuck. Hon hemsökte mig i min hjärna eller något. Om hon hade ryggproblem kunde hon väl bara säga det?.  Jag gick med bestämde steg på trottoaren och sparkade på alla stenar som låg på asfalten.
 
När jag såg Kelseys gata, istället för att fortsätta rakt fram svängde jag in på den. Jag kollade på klockan, hon kanske sov. Men just nu ville jag veta sanningen, om jag bara tänkt alldeles för mycket eller om jag faktiskt har rätt. Hennes bröder skulle väl aldrig släppa in mig så jag gick bakom deras hus så jag kom till Kelseys fönster och utedörr från hennes rum. Jag klev på en pinne så den bröts och jag stannade för en sekund. Jag fortsatte fram när jag precis skulle knacka på hennes fönster ser jag hur hon står med en lampa i högsta hugg. Jag håller upp händerna och hon tar sig för hjärtat och kollar chockat på mig. Hon öppnade till slut dörren. "Vad fan gör du här?" Visk skrek hon. "Jag måste fråga dig en sak, får jag komma in?" Undrade jag. Hon nickade. Hon hade en tjocktröja på sig ännu en gång så jag kunde ju inte se. "Vad vill du?" Frågade hon. Jag kliade i mitt bakhuvud. "Jo, ehm jag har tän-" Jag avbröt mig själv när jag fick syn på några bilder på hennes säng bord. Jag gick fort fram och såg snabbt att det var ultraljudsbilder. "Jag visste det" Mumlade jag och kastade de i golvet. "När fan hade du tänkt och berätta?" Frågade jag argt. "Jus-" "Varför i helvete har du inte sagt något, tycker du inte ens jag har någon jävla rätt till att veta eller?"
 
Det rann tårar ner från hennes kinder men just då kunde jag inte bry mig mindre. "Jag vet inte vad jag ska säga" Sa hon tyst. "Inte vad du ska säga, du är fucking gravid Kelsey, och jag antar att det är fucking mitt barn också, för du har väl inte knullat med någon annan, eller har jag fel?" Hon skakade på huvudet. "Men det var du som inte hade skydd" Kontrade hon. "Jag?, alla tjejer har väl p-piller vid din ålder?" Frågade jag argt. Hon satte sig på sängen och begravde sina händer i sitt ansikte. "Så du trodde att jag aldrig skulle få reda på något?" Frågade jag. Hon instämde. "Gå hem Justin, du har ingen rätt till det här" Sa hon. "Vet du vad Kelsey det har jag, jag har fan rätten till att veta detta, men vet du vad, jag vill inte ha något med dig, eller det där barnet att göra."
 
OJOJOJ?! :O
 
btw, hade bästaste gifen till det här kapitlet det var så perfekt och nu hittar jag den inte, vet att jag sparat den, blir så suuuur!. Aja.
 
Komentera!


   Postat av: Anna

Super bra.


      Datum: 2013-02-10 Tid: 20:09:13

   Postat av: Hanna

ÅHHH SÅ BRA !!! :D


      Datum: 2013-02-10 Tid: 20:40:47

   Postat av: Anonym

JÄTTTTE BRA!! Men han kan inte mena det han sa!! :O


      Datum: 2013-02-10 Tid: 20:44:49

   Postat av: Celebnovell (Romina)

VARFÖR SLUTAR DU SÅDÄR?!?
♥♥♥


      Datum: 2013-02-10 Tid: 21:44:10 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Anonym

Wwaaahh, sjukt bra! :)


      Datum: 2013-02-10 Tid: 21:46:23

   Postat av: eeelit.blogg.se

omg!


      Datum: 2013-02-10 Tid: 21:53:24 URL: http://eeelit.blogg.se/

   Postat av: Emelie ❤

AHHH HAN VET ATT HON ÄR GRAVID!! om my gosh hahaha nästa kapitel snart? Pretty please *knäpper händerna och gör hund ögon* hahah :D


      Datum: 2013-02-10 Tid: 22:08:52 URL: http://lifeasemelieida.blogg.se

   Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeer


      Datum: 2013-02-10 Tid: 22:11:30

   Postat av: Alexandra

Jag vet att du kanske inte vill ha idéer MEN kan inte Kelsey typ tuffa på sig lite och typ svara tillbaks med typ "det var ju jävligt bra Justin för jag vill inte att du ska ha något med det här barnet att göra!" Och så blir Justin typ sårad men visar det inte och frågar varför så svarar hon att hon inte vill att hennes barn ska ha en farsa som är alcholist ,, och sedan så berättar hon för Justin att hon ska adoptera bort barnet och att han inte ens behöva ängna en tanke åt barnet? Pllizz <3

Svar: har redan planerat en sak i det du redan sa ;). *spoooiler*. Kramkram!
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-02-11 Tid: 13:04:08

   Postat av: Hanna

Kommer det upp en kapitel idag???? :)


      Datum: 2013-02-12 Tid: 19:32:11

   Postat av: Anonym

Ja äntligen en annan slags novell och inte värsta kälekshistorian


      Datum: 2013-02-12 Tid: 20:37:14

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback