HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 17 - I Can't Wear It

Last Chapter:
 "Nu när du klarat det här vill jag att du försöker sköta dig, för fansens skull jag vet vem du igentligen är, och inte bara för fansens skull utanför din för det här håller inte längre." Sa han. Jag nickade. "Jag håller helt med honom Justin, du måste sköta dig, man ska inte tro på det hemska sakerna tidningara skriver ibland, men det värsta med dig är att 80% oftast är sant nu för tiden vilket skrämmer mig lite, jag vet inte hur det blev så här Justin" Suckade Jermey. Jag skakade på huvudet och begravde mitt huvud i mina händer. Det värsta var att höra pappa säga så. Jag mådde dåligt över det. "Jag ska" Sa jag. Jag kände hur en tår sakta rann ner från min kind men ingen kunde se det. Det här hände inte ofta men även fast jag klarade skolan så kände jag mit totalt värdelös.
 
Kelseys Perspektiv:
Jag hade fått tillbaka mitt depp mode och jag kände inte för att göra något överhuvudtaget. Mormor och morfar hade åkt hem på kvällen för tre dagar sedan. Jag hade hållt mig inne i huset alla dessa dagar, kanske därför jag var deppig. Min dörr öppnades och jag kollade med en suck dit och såg Julia. "Kelsey" Suckade hon. "Kom, vi går ut det är sommar" Suckade hon. "Jag vill inte gå ut" Suckade jag. "Ta på dig din bikini, så går vi ut och solar" Sa hon allvarligt. Jag skakade på huvudet. "du kan inte stanna inne resten av ditt liv, ta dig samman stäng mig inte ute" Jag suckade. "Fine" Mumlade jag och gick och drog ut min bikini ur lådan och gick in på toan. Underdelen var knappt att jag fick på mig, jag hoppades hon menade att vi skulle sola på min trädgård för ut gick jag inte då jag var tvungen att visa min mage som blivit allt för stor för min smak. Jag fick inte heller på mig över delen. Jag suckade. "Det går inte" Ropade jag. Hon kom in och jag ställde mig med ryggen mot henne. Jag visade henne hur det såg ut och hon började skratta.
 
"Se det positivt killarna kommer dras till dig" Jag himlade stort med ögonen åt henne. "Verkligen med en bulle på magen, kul Julia" "Kom igen det är bara du och jag, vi går ut och solar" Jag himlade med ögonen. "Jag ska bara testa en annan" Sa jag och tog en annan bikini som glädjligen satt bättre. Jag gick ut till henne igen och drog över ett pösigt linne innan vi gick ut på altanen. "Det är snart över" Sa hon. "Om 6 månader" suckade jag. "Vet du något mer hur du ska göra, hur gick det igår när du fick kolla på familjer?" Frågade hon. "Det gör allt mer förvirrande" suckade. "Jag vet att jag är för ung och allt det där, jag vet också att jag nog inte kommer klara av att ta hand om honom eller henne." "Varför?" Frågade hon. "Jag vet inte, jag är inte redo, iguess" "Du kan göra dig redo" Sa hon. "Snälla sluta" Hon skratta åt mig. "Du har lång tid att bestämma dig,du behöver nog inte känna någon press, än" Sa hon. Jag himlade med ögonen.
 
"Äh allt löser sig till slut ska du se" Sa hon och log. "Jag hoppas med dig?" Frågade jag. "Sluta, jag kommer alltid finnas för dig bestie" Sa hon. Jag log stort. "Och jag dig mongo" Hon skratta åt mig vilket jag med gjorde. "Även fast du är gravid den här sommaren ska den ändå bli den bästa" Sa hon. Jag nickade. "Det tycker jag med" Svarade jag. "Äntligen lite positivetet i dig" Skratta hon. "Hormoner" Sa jag och himlade med ögonen vilket fick henne att skratta. "Hört något från Justin?" Frågade hon. "Varför skulle jag?" Rynkade jag på pannan. "Han bor ju här i La menar jag, undrade" Sa hon och ryktes nonchalant på axlarna. "Men nae det har jag inte, och han kommer nog inte ens kontakta mig i alla fall" Sa jag. Hon nickade. "Någon sommar flirt eller något för dig?" Frågade jag. "Näää" Suckade hon. Jag log. "Jasså?" frågade jag. "Faktiskt, ingen" "Än så länge" Sa jag. Hon skratta till. "Du då?" Frågade hon. Jag skakade på huvudet. "Ingen" Svarade jag.
 
Justins Perspektiv:
"Bra Justin, en gång till" Jag nickade och fokuserade på micken och musiken som börjades spela i mina öron. Jag hade fullt upp att skriva och spela in låtar. Om 2 veckor skulle singeln släppas och jag hoppades att det skulle gå bra. "If i was your bofriend i never let you go" Sjöng jag. Visst kanske inte det var det roligaste att spela in en skiva på sommaren, men jag hade inte något val dirrekt. Jag ville det här och då måste jag ta tag i allt. "Bra Justin, vi tar en paus" Sa Scooter. Jag nickade och gick ut studion för att ta luft. Jag gick ut på trappan och andades in luften utomhus. "Jag skulle på intervjuv om några dagar och den skulle vara om mitt nya album, jag funderade dock på om jag skulle passa på att tala ut. "Justin" Mamma kom ut. "Varför är du så frånvarande?" Frågade hon. Jag ryckte på axlarna. "Vill du inte det här längre?" Frågade hon.
 
"Jo, mer än allt. Men jag vet bara inte hur mitt liv blev så här, jag vet inte vad jag ska göra för att ställa allt till rätta igen" Suckade jag. "Gubben det ordnar sig" Strök mig mamma över ryggen. Jag skakade på huvudet. "Inte en chans mamma, inte en chans att jag får tillbaka de beliebers som jag tappat" Suckade jag. "Jo gubben, jag lovar dig att det kommer bli bra" Sa hon. "Nej mamma , det kommer inte bli bra för-" "För vad?" Frågade hon. "Jag kan inte säga" Sa jag. "Berätta för mig Justin" Sa hon. Jag skakade på huvudet. "Jag kan inte, okej mamma?, jag kan inte, min rast är slut" Suckade jag och gick in i gen för att sjunga mer låtar. Sanningen var att inget skulle vara bra, jag hade en liten chans att tro på att det skulle vara bra innan bomben släpptes om vad Kelsey bärde.
 
*
 
"Bra Justin det räcker för idag" Jag nickade och gick ut dirrekt och drog på mig min skinnjacka och gick fort till bilen och åkte dirrekt hem. Jag hade för många tankar på hjärnan, jag hade ingen alls lust att prata med någon igentligen. Jag klev ut ur bilen när jag var framme vid mitt hus och jag fann mamma sitta ner på trappan. Hur hann hon före mig?. Jag gick in i huset och hon kom efter mig. "Justin jag vill inte ha det så här, snälla bråka inte med mig" Sa hon. Jag kollade ner i marken. "Justin prata med mig, du behöver någon att prata med, du vet att du kan berätta allt för mig" Jag suckade. "Jag kunde berätta allt för dig mamma, jag vill ha det så nu med. Men-" "Men vad Justin, vad är det som har förändrats?. Varför kan du inte berätta saker?" Frågade hon. "Jag finns här och jag ska ingen stanns, du är min son och jag älskar dig, snälla berätta för mig jag ser att något är fel" jag log smått. Jag satte mig ner. "Det är en tjej, Kelsey" Började jag. "Hon följde med mig en kväll" Började jag. "Helvete" Mumlade jag. Jag visste inte hur jag skulle berätta det så jag släppte bomben dirrekt. "Hon är gravid" Mamma tog sig för munnen. "Ja-" Jag avbröt henne. "Jag vet att det är fel, men Kelsey är ingen slampa eller vad fan man ska säga som jag tog hem från klubben hon var min klasskamrat, om det nu gör det bättre"


   Postat av: Emelie

Ohhh vad kommer hon att säga.... MEr snart snälllaaaaaa


      Datum: 2013-02-16 Tid: 19:26:26 URL: http://lifeasemelieida.bogg.se

   Postat av: Anna

Super bra. :)


      Datum: 2013-02-16 Tid: 21:46:01

   Postat av: Anna

Super bra. :)


      Datum: 2013-02-16 Tid: 21:47:25

   Postat av: Anonym

Jätte bra!


      Datum: 2013-02-16 Tid: 22:43:10

   Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEER


      Datum: 2013-02-16 Tid: 23:48:07

   Postat av: Linnea

Mer, men kan du få dom snacka mer?
Iallafall din blogg är en av dom bästa jag läser ( läser runt 30 st/dag)
Och om lite mer drama skulle bli perfekt! 😀☺😊😍

Svar: det kommer det kommer ;)
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-02-17 Tid: 01:25:18

   Postat av: BAM BAM BAM

BAM BAM BAM


      Datum: 2013-02-17 Tid: 01:52:05

   Postat av: Sara

Asså SHIIIT vad jag älskar dina noveller!! Dom är sjukt bra!! Läser flera stycken men det här är den HELT klart bästa, go girl! :)


      Datum: 2013-02-17 Tid: 08:28:13 URL: http://sararicklanders.blogg.se

   Postat av: Celebnovell

Shit, undrar hur hans mamma kommer reagera och säga.
Jättebra


      Datum: 2013-02-17 Tid: 11:10:32 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Anonym

http://thedesigndetails.blogg.se/


      Datum: 2013-02-18 Tid: 14:08:17

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback