HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 21 - I dont want you to do it

Last Chapter:

 "Nej men du försvarar ju honom" "Ja för han var inte dum, vi pratade han är faktiskt pappan till det här barnet, och om jag väljer att behålla barnet som ni också vill så kommer Justin BIEBER att vara i mitt och det här barnets liv för evigt, så jag är ledsen, men ni kommer inte undan med honom i sånna fall" "Mhm du kanske ska göra abort dåra" Sa Lucas och jag kollade chockat på honom. "Kanske det, för ni är ju inte något jävla stöd i alla fall" Jag ställde mig fort upp och drog på mig mina skor. "Kelsey" Ropade de och ställde sig upp. Jag sket i dom och öppnade dörren och sprang utanför och möttes av kamerablixtar från gatan som stog och tog kort. "Va fan" Mumlade jag och täckte mitt ansikte. Jag satte mig fort i bilen och körde i väg. Jag såg Brian och Lucas från trappan som skrek på mig medans de täckte sina ansikten. Jag parkerade i någon flik och brast ut i gråt över ratten, jag visste inte vad jag skulle göra.

 
 

"Nej men du försvarar ju honom" "Ja för han var inte dum, vi pratade han är faktiskt pappan till det här barnet, och om jag väljer att behålla barnet som ni också vill så kommer Justin BIEBER att vara i mitt och det här barnets liv för evigt, så jag är ledsen, men ni kommer inte undan med honom i sånna fall" "Mhm du kanske ska göra abort dåra" Sa Lucas och jag kollade chockat på honom. "Kanske det, för ni är ju inte något jävla stöd i alla fall" Jag ställde mig fort upp och drog på mig mina skor. "Kelsey" Ropade de och ställde sig upp. Jag sket i dom och öppnade dörren och sprang utanför och möttes av kamerablixtar från gatan som stog och tog kort. "Va fan" Mumlade jag och täckte mitt ansikte. Jag satte mig fort i bilen och körde i väg. Jag såg Brian och Lucas från trappan som skrek på mig medans de täckte sina ansikten. Jag parkerade i någon flik och brast ut i gråt över ratten, jag visste inte vad jag skulle göra.

 

Att min sommar blev pretty much bortspolad var inget att ta i. Jag satt för det mesta inne, eller hängde med mina bröder eller Allison. Idag var det 28 september så jag var några dagar över 6 månader. Min mage var hur stor som helst tyckte jag. Allison sa att jag överdrev men jag vet inte. Jag har haft kontakt med Justin då och då på sms för han undrat hur jag haft det och om jag har bestämt mig. Jag har väl kommit med ganska dåliga nyheter till honom då jag inte vet hur jag ska göra. Hans album hade släppts och om jag ska vara ärlig kan jag inte sluta lyssna på det. Om någon vecka eller två skulle hans turné börja hade han sagt men jag hade inte pratat med honom på 3 veckor. Julia har jag inte jätte mycket kontakt med, vi har bråkat rätt mycket men hon var här för en vecka sedan, men vad som än händer så har hon lovat att bevara ”hemligheten”. Snart var det oktober vilket betydde att det snart var min födelsedag, jag fyllde äntligen arton år och jag kunde inte vara lyckligare. Jag vet inte varför men det kändes stort på något sätt, jag längtade. För visso var det kanske tre veckor kvar så lite fick jag allt vänta.


Jag hade träffat min rådgivare ett par gånger och även varit på två mer ultraljud, jag har kunnat få reda på kön men känner att jag inte vill det. Det hjälper att vara hos rådgivaren men det gör mig kluven. Jag vet ju inte som sagt, jag vill ge det bästa, vilket jag inte är säker att det är hemma hos mig. Jag är snart arton år och mitt barn skulle kunna få en sådan bättre plats men samtidigt så är det svårt. Alla säger att jag kan klara det, men jag vet inte. Jag är helt lost. Jag vet att jag skulle få hjälp men att veta att jag blir ”Ensam”. Visst Justin skulle kanske hjälpa till i början, men vad skulle hända när han tröttna?.  Jag tror på att han vill leva ute, han är i sina bästa år och behöver inte ett barn. Jag reste mig upp ur sängen för första gången på dagen och drog på mig ett par mjukis byxor eftersom det är det ända jag får på mig. Visst gravida jeans finns ju men känner inte riktigt för att gå runt i det. Jag fick till slut på mig mina uggs efter svårigheter och gick ut ur mitt rum för att kolla vad folk håller hus. Samtidigt som jag var på väg mot köket hörde jag Alex och Lucas röster. ”Ska vi beställa pizza eller?” Frågade Alex. ”Jag vet inte Kelsey är så emot det, hon tror att hon ska bli smäll fet efter graviditeten” Alex fnös. ”Jag är här okej” Sa jag.

 

 

Båda vände sig om med ett flin. ”Åh hej Kelsey” Jag himlade med ögonen åt dem. ”Beställ pizza, jag är svin hungrig” De skratta åt mig. Brian och Allison var inte hemma idag de var på middag med Allisons föräldrar. Dem har tydligen snackat om att de ska gifta sig snart, jag tycker de tar de lite fort fram, men visst om de älskar varandra så är det väl inget tvivel. ”Vill du vara med på tv spel Kels?” Frågade Alex. ”Nej” Sa jag och rynkade på näsan och gick in i köket som jag skulle från början. Min mobil pep till och jag lutade mig över diskbänken och drog upp telefonen.

 

Från: Justin Bieber
Till: Kelsey Jones

 

Hej Kelsey. Är i La igen, tänkte att vi kunde prata face to face igen. Kan jag komma över senare?

 

Från: Kelsey Jones
Till: Justin Bieber

 

Visst kom du. Ska bara förvarna Lucas och så där, men det blir väl bra.

Från: Justin Bieber
Till: Kelsey Jones

 

Okej det blir bra, smsar när jag är på väg eller något!

 

Jag la ner telefonen i fickan igen och gick in i vardagsrummet igen. ”Lucas” Sa jag och han vände på sitt huvud. ”Justin kommer sen, vi ska bara prata han sticker sen jag lovar” berättade jag. ”Okej, men inte länge” Jag nickade. Återigen gick jag in i köket och rotade runt lite i kylskåpet och tog till slut ut juice paketet och hällde upp det i ett glas. ”Vi har beställt nu” Ropade Alex. ”Tack” Ropade jag tillbaka och drack upp juicen. Jag ställde glaset på diskbänken och gick in på mitt kära rum igen. Jag startade igång min dator och placerade mig på min säng. Jag la mig på magen med datorn framför mig och loggade snabbt in på twitter. Att jag hade fått nästan 50.000 följare bara för att Justin la upp den där bilden var ganska sjukt. Jag skrev ändå aldrig något nödvändigt. Det ringde på dörren och jag hoppades på att det var pizzan. Jag ställde mig upp och gick ut i hallen men Lucas hade hunnit före. Jag ställde mig i bakrunden och när han öppnade dörren så var det Justin. Snabbt gick jag fram. ”Passa dig okej?” Sa Lucas. Justin tog upp händerna i försvar och jag drog bara med honom till mitt rum. ”Wow, easy tiger” Skämtade han.

 

Jag himlade med ögonen åt honom. Jag placerade mig i sängen och han slog sig ner i min fåtölj. ”Så hur har du haft det på sommarlovet då Kelsey?” Frågade han. ”Sommarlov, kommer du ihåg att vi gick ut skolan?” Frågade jag. Han skrocka till. ”Sommaren då?” Fråga han. ”Bra” svara jag kort. ”Själv?” Frågade jag. ”Bra” Jag skratta kort. ”Kelsey Pizza” Lucas la in pizzan och läsken och stängde sedan dörren dirrekt. Jag ställde mig fort upp. ”Din mage har ju växt i alla fall.” Skratta han. ”Tell me about it” Sucka jag. ”Äh” ”Pizza?” Frågade jag. ”Sure” Jag la ner den på sängen och som den bästa pizzerian vi beställer ifrån så har de redan skärt bitarna. ”Ta för dig” Sa jag och öppnade locket. Han sträckte sig och tog en bit. ”Så har du kommit fram till något mer?” Frågade han med munnen full av mat. ”Nae, jag vet helt enkelt inte Justin” Suckade jag. ”Får jag säga vad jag tycker, utan att skrämma upp dig?” Frågade han och jag nickade stelt. ”Jag tycker du ska behålla barnet” ”Jasså varför?” ”Jag tror du kommer ångra dig, speciellt när du väl har fött, och jag vill att du ska göra det, jag vill ha kontakt med vårat barn” Jag svalde. ”Vill du verkligen det Justin, på riktigt, jag tror faktiskt inte på dig” Justin suckade.

 

”Kelsey” Suckade han. ”Justin, du är arton år, du är på väg mot stort igen, ditt album har blivit jätte stort och du ska på din väntande världsturne som faktiskt blev utsåld, du lever i dina bästa år, du kan få tjejer över allt, du vill inte ha ett barn” ”Kanske är det bra för mig, jag vet inte Kelsey” Han ställde sig upp och han började bli stressad. ”Okej jag vill inte att du ska ge upp det för abort, vill du verkligen det Kelsey? Visst jag kanske inte är det bästa alternativet för en pappa, men vem är den bästa? Du kan ha barnet hemma hos dig i början och jag kan komma och hälsa på, tänk Kelsey” ”Justin det är mitt val, jag vet inte riktigt vad som har flugit i dig. Men det är mitt val och Justin vi är inte det bästa alternativet för det här barnet, vi är inte det. Vi skulle kunna ge den en så bra familj och den skulle ha det så mycket bättre än med oss Justin, vi är inte ens en familj, du ska på världsturne, hur ska du kunna hälsa på, du måste tänka realistiskt Justin” Han suckade och drog händerna genom hans hår.  

 

Stoppar här, hinner inte mer tyvärr!



   Postat av: Anna

Super bra. :)


      Datum: 2013-02-26 Tid: 07:39:04

   Postat av: Emma

Meeeeeeeeeeeeeeer


      Datum: 2013-02-26 Tid: 08:49:02

   Postat av: Celebnovell

Jättebra! :)


      Datum: 2013-02-26 Tid: 11:55:34 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Hanna

Åhhh så bra :D !!


      Datum: 2013-02-26 Tid: 18:12:48

   Postat av: Anonym

jätte braooo


      Datum: 2013-02-28 Tid: 10:44:35

   Postat av: Anonym

längtar till nästa!


      Datum: 2013-02-28 Tid: 14:04:06

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback