HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 22 - Kinda weird

Last Chapter:

”Kanske är det bra för mig, jag vet inte Kelsey” Han ställde sig upp och han började bli stressad. ”Okej jag vill inte att du ska ge upp det för abort, vill du verkligen det Kelsey? Visst jag kanske inte är det bästa alternativet för en pappa, men vem är den bästa? Du kan ha barnet hemma hos dig i början och jag kan komma och hälsa på, tänk Kelsey” ”Justin det är mitt val, jag vet inte riktigt vad som har flugit i dig. Men det är mitt val och Justin vi är inte det bästa alternativet för det här barnet, vi är inte det. Vi skulle kunna ge den en så bra familj och den skulle ha det så mycket bättre än med oss Justin, vi är inte ens en familj, du ska på världsturne, hur ska du kunna hälsa på, du måste tänka realistiskt Justin” Han suckade och drog händerna genom hans hår.  
 
Vi satt tysta för ett tag. Jag kunde inte riktigt förstå varför han ville att jag skulle behålla det. Det var det minsta jag trodde om honom att han skulle vilja det. "Kan du ge mig en bra anledning till varför inte" Sa han. "Verkligen, har jag inte gjort det tillräckligt?, Jag är inte redo, det är ett bättre val för barnet med en stabil riktigt familj, är det verkligen bra för barnet att ha föräldrar som hatar varandra?" Frågade jag. "Åh trevligt så hatar du mig också" Jag himlade med ögonen. "Okej jag överreagerade, men du vet vad jag menar Justin. Du kommer att ångra dig och du kommer att tröttna" "HUR VET DU DET KELSEY, DU KÄNNER INTE MIG" höjde han rösten åt mig. Jag blev chockad över att han praktiskt taget skrek. "Justin, du går på fest hela tiden, du tar hem olika tjejer nästan varje natt." Han skakade på huvudet. "Det var jag förut, och du vet att jag försöker förändras, du sa att du trodde på mig" Suckade han. "Jag gör det" "Det verkar ju inte som det" Jag drog ut en suck. 
 
"Vilken dag är det beräknat?" Frågade han. Jag svalde. "22 december" Han nickade. "Har du några mer bilder från ultraljud?" Fråga han. Jag nicka återigen och ställde mig upp och gick till min byrå där jag tog fram kopierna och gav till honom. "Tack" Log han. Jag nicka och kollade på honom när han satt och kolla på bilderna. Han log smått. "Vet man kön?" frågade han. "Ja, men jag sa att jag inte ville veta" Han nickade. Han var så konstig, han kunde gå ifrån en idiot till hur snäll som helst på bara någon sekund. "Vad tror du?" Frågade han. "pojke" Log jag. "Jag tror tjej" Jag skratta till. Han log stort. Han la bilderna i plånboken. "Så, hur blir det då?" Frågade han. Jag ryckte på axlarna. "Jag tänker inte bestämma nu" Sa jag. "Det förstår jag men du kan väl tänka på vad jag sagt i alla fall. Du vet vad jag vill och jag hoppas det hjälper något för jag lovar att jag kommer att hjälpa till och jag antar att dina bröder kommer att hjälpa till, min mamma skulle också kunna hjälpa till" Jag nickade. Han var verkligen seriös. "Jag ska tänka på det Justin, jag tänker och överväger varje dag." Han nicka. "Sköt om mig, jag hör av mig och vi kanske kan ses en gång innan jag sticker på turne, och hör av dig om något hänt eller något bestämt dig" Jag nickade. "Jag lovar" han ställde sig upp. Han kysste min hjässa och jag stelnade till.
 
image
 
Jag blev jätte förvånad. Han var så knepig. Jag förstod mig inte på honom, hur han kunde gå ifrån ett svin, vara jätte arg till att bli gullig? Jag hörde hur yttedörren stängdes och jag la mig ner i sängen samtidigt som jag tryckte kudden brevid mig mot ansiktet och skrek i den. Jag var frustrerad som vanligt för jag visste inte vad jag skulle göra och allt kom bara närmare och närmare. Det knackades på dörren och jag suckade. "Kom in" Ett skratt lämnade Alex munn och jag satte mig fort upp. "Alex" sa jag lite överasskat. Jag hade vart hundra på att det var Lucas som skulle komma in. "Hej" Log han. "Lucas sa att jag skulle kolla till dig, han fick bråttom för han skulle åka och hämta Brian och Allison"  "Jaha" Han kollade ner på sina fötter. "Åkte han efter Justin eller?" Frågade jag. "Eh, aah" Svara han. Jag nickade. "Du får komma in på rummet, alltså, om du vill eller asså du behöver ju inte stå i dörröppningen" Det där kom ut alldeles konstigt. "Eh asså, ja om du vill och det är okej" Han var lika hackig han. Jag log och nicka.
 
 
Han satte sig på säng kanten. "Gick det bra med Justin då?" Frågade han. "Jadå, han är ju lite som han är" Flinade jag. Han skratta till. "Jo ett rykte har han ju i alla fall" Jag log smått. "Ska du sova över här i natt eller?" Frågade jag. "Aah, min lilla syster skulle ha sleep over så jag rymmde huset" Jag skratta till. "Jag förstår" Han skrattade. Jag fingrade på min mage i tystnad. "Du har ju blvit ganska stor nu i alla fall" Sa han. Jag nickade. "Ja, jag kommer inte i några kläder, jag känner mig så ful" Suckade jag. "Nej då, det är du inte" Log han smått. Jag log tillbaka lite smått samtidigt som jag rodnade. "tack" Han log han med. "Du kan få känna om du vill, det är rätt coolt när den sparkar" Jag drog upp tröjan och han satte sig närmare och la handen på magen. Jag ryste till av hans beröring. "Här" Sa jag och ledde honom rätt. "Wow" Sa han. Jag log. "Häftigt va?" Undra jag. Han nicka samtidigt som han kollade ner på magen. När han vinkla upp huvudet var våra ansikten farligt nära varandra. De fördes sakta fram och när vi var på väg att mötas i en kyss så hör vi hur ytterdörren öppnas och vi båda ryckte till. 
 
"Hemma" Ropas det och Alex ställde sig upp. "Här inne" ropade jag. "Hej Kels, allt bra?" Frågade Brian. Jag nicka. "Och med dig Alex?" Frågade han. Alex nickade. "Hej Kelsey och Alex" Allison vinkade vid dörröpningen. "Heej" Svarade jag. "Kom Alex" Ropade Lucas. Han nickade och klev ut ur rummet. När alla lämnat mitt rum satte jag mig sagt upp och tog mina fingrar till mina läppar. Vi var nära att kyssas. Jag och Alex?. Men jag kände en besvikelse när dörren öppnats, det var som om jag ville kyssa honom. Det pirrade faktiskt i mig när jag tänkte på det. Men Alex?. Han som jag känt så länge, och Lucas bästa vän. Jag skakade bort tanken och la mig under täcket. Jag drog av mig mina mjukisbyxor och min tröja samt knäppte av mig bhn. Jag böjde mig fram till sänglampan och släckte den. Jag vände och vred på mig, till slut så somnade jag och drömmarna tog över min värld.
 
Alex och Kelsey? :o
 
Komentera ;).
 
Förlåt för små gifs och rätt kort kapitel men min dator laggar seriöst sönder! 


   Postat av: Celebnovell

Jättebra kapitel!
Känner mig värdelös att jag har glömt detta men är Alex bara en kompis?

Du skulle bara ha suttit vid min datorn för några dagar sen, höll på att få damp och allt slutade med att pappa fick byta datorn twice innan den blev bra igen.

Svar: Alex är lucas bästa vän! Haha awww!
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-02-28 Tid: 17:37:44 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEER


      Datum: 2013-02-28 Tid: 18:23:13

   Postat av: Anna

Super bra. :)


      Datum: 2013-02-28 Tid: 18:47:13

   Postat av: Julia

nej snälla, inte alex och kelsey


      Datum: 2013-02-28 Tid: 19:22:55

   Postat av: Hanna

ÅÅHH såå bra :D!!!


      Datum: 2013-03-01 Tid: 08:48:52

   Postat av: Anonym

as bra! :D


      Datum: 2013-03-03 Tid: 15:58:37

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback