HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 4 - Prom

Last Chapter:
 "Vi ses i skolan Kelsey" Sa jag. Hon nickade och stände hennes sovrums dörr. Hoppades på att hon skulle lägga sig under täcket och drömma om mig. Tanken fick mig att bli upphettsad. Jag drog fort på mig mina skor och när jag gick ut fick jag se en gestalt vänta på mig. "Bieber" Han började gå mot mig och jag förstod att det var hennes brorsa självklart. "Någon" Svarade jag. "Du ger fan i henne ok, om du minst lägger ett finger på henne då kommer du få ångra mycket kan jag lova" Sa han hotfullt. "Jag är ledsen vad du nu heter, men vi får väl se vem som stoppar henne, inte lär det ju vara hon i alla fall, vi ses"
 
Kelseys Perspektiv:
Jag var aldelles fnittrig idag vilket Julia märkte. Allt var på grund av Justin. Han vinkade till mig och blinkade med ögat mot mig när jag gick förbi mig eller när vi såg varandra. Jag rodnade av bara tanken, tänk om han gillar mig?. Det pirrade i hela mig. "Kom igen, vad händer med dig?" Frågade Julia. "Inget" Svarade jag och hon himlade med ögonen åt mig. "Visst visst" Sa hon och tog upp sina böcker och vi gick ut ur klassrummet. Det var lunch och jag var verkligen jätte hungrig. Vi gick in i kaffeterian och jag såg att det var min favorit mat, spaghetti och köttfärsås, inte lika gott som Brians men det funkade. Vi tog oss mat och jag kunde se Justin sitta lite längre bort men jag kollade bara ner i min mat och vågade inte möta hans blick om han ens märkt att jag kommit in. Vi satte oss ner och jag kollade mot Justin och han blinkade jag log smått och kollade ner i maten för att inte visa att jag rodnade och var röd som en tomat. "Vi har bara en lektion nu, vi åker väl och fixar oss för balen sen?" Frågade Julia. "Visst" Log jag.
 
*
 
Det var en alldeles för lång lektion, hela två timmar och mina ögon ville helst stängas. Jag tog min jacka och gick bort mot Julias skåp. "Kommer du?" Frågade jag. Hon nickade. "Men jag har bilen, vi kan väl svänga förbi mig och hämta sakerna?" Frågade hon. "Ja visst" Log jag stort. Vi åkte i väg i hennes bil och stannade utanför hennes hus. Jag satt kvar i bilen och hon kom ut någon minut efter med klänningen över armen och en väska över axeln. Hon åkte i väg igen och snart var vi hemma hos mig. Jag gick in rätt i huset då det måste vara någon hemma. "Hallå" Ropade jag. "Hej Kels"  Brians flickvän Allison var här. "Åh hej Allison" "Allt bra?" Frågade hon. Jag nickade glatt. "Juste bal i kväll right?" Frågade hon. "Japp" Sa jag glatt. "Du får visa hur du ser ut sen" Sa hon. Jag nickade och log stort. "Var är Brian föresten?" Frågade jag. "Han är och handlar, han kommer nog snart" Sa hon. Jag nickade och gick till rummet med Julia efter mig. "Balen är inte förns om tre timmar, måste vi börja och fixa oss nu?" Frågade jag. "Nej självklart inte" Sa hon och la sig också utmattad på sängen.
 
*
 
Vi slappade in i det sista och tog sedan tag i våra liv. Jag kom ut från duschen och satte på mig underkläder. Jag fönade mitt hår och satte sedan på mig ett linne så länge. Julia hade övertalat mig att sminka mig. Visst sminkade jag mig ibland så där men det var inte ofta, men hon hade övertalat mig att sminka mig lite mer, det var trots allt bal. "Så" Sa jag och satte mig på stolen och hon ställde sig framför mig med en sminkborste i handen. Vissa tycker det är skönt när andra sminkar än, men jag tycker bara det är obehagligt. "Sluta göra en massa miner" Skratta hon. Jag skratta till. "Förlåt" Sa jag. "Sådär, så himla snygg du blev" Sa hon. "Aw tack" Sa jag. Hon satte sig ner framför spegeln och började sminka sig själv, jag lockade mitt hår lite grann bara för att få mitt platta hår lite mer fylligt.
 
"Klänning dags?" Frågade hon. Jag nickade ivrigt. "Du är också jätte fin" Sa jag. Hon kramade mig och hon hjälpte mig på med klänningen och sen gjorde jag det på henne. Vi satte på oss våra skor och gick sedan ut till hallen. "Allison" Ropa jag. "Oh gud vad fina ni blev" Sa hon. "Tack" Sa jag och log stort. "Brian" Hon ropade på Brian. "Ta det lugnt ikväll okej?" Sa han till mig det första han gjorde. "Jaja" Suckae jag. "Men du är jätte fin syrran" "Tack du" Sa jag och log. "Ey Lucas" Ropade Brian. Lucas kom ner för trappan. "Fina ni är" Sa han. "Du med" kontrade jag. Han ställde sig i mitten och jag och julia pussade varsin kind så de tog kort. Lucas och Julia är vana med varandra så det var verkligen inget konstigt. De tog några bilder sen gick vi ut till bilen.
 
 
 
 
 
Det var fullt med elever i gymnastik salen. Lucas försvann snabbt till sina killkompisar, jag vet inte riktigt hur många gånger jag blivit tillsagd av honom att skynda mig till honom och säga till honom om något händer. Jag och Julia stod och pratade och sedan blev hon uppbjuden, jag sa åt henne att det var okej och gick till den alkholfria bålen. "Kelsey?" Jag vände mig om och möttes av Justin med en mask på sig. Han hade en hatt och en snygg klädsel. "Justin" Svarade jag. "Har du kul?" Frågade han. "Ja eller, ja men jag kom precis" Babblade jag. Han skratta till. "Vill du dansa?" Spela cool, ta det lugnt innan du svara. "Ja" Svarade jag lugnt. Han sträckte ut handen och jag tog den. "Jag är inte bra på att dansa, så jag gör det för dig" Sa han och jag fnittrade till. Gillade han mig?. Han la handen om min rygg och jag min hand på hans axel sedan möttes våra fria händer i varandras händer. Han började röra sig så jag följde efter, jag hade dansat par dans förut så det gick ganska bra. "Du är duktig" Berömde han.
 
 
Justins Perspektiv:
Jag hatade att dansa, hatade det verkligen, men jag hade en orsak till att göra det. Förhoppnings vis kanske hon skulle gå med på att hänga med mig efter i kväll, vilket jag hoppades på. Jag gillade hur jag kunde få henne så osäker att jag hade den makten över henne. Hon kunde faktiskt dansa så det ljög jag inte om. "Ska vi vila lite?" Frågade jag. Hon nickade. "Okej" pep hon. Jag tog med henne ut på verandan och planerade på att kanske få mig en kyss. Då kanske hon verkligen ville följa med mig hem sedan. Jag tog hennes hand och hon kramade den tillbaka och hon kollade ner. Jag har nog aldrig stött på en mer blygare människa, men jag får alltid vad jag vill ha så är det bara. Vi ställde oss ute på verandan och hon sa inget. "Du är väldigt fin i kväll" Började jag. Hon fnittrade till. "Du med" Pep hon. "Du vet jag gillar verkligen dig, jag gör sällan det i tjejer" ljög jag ihop. "Jag har svårt att falla för någon" ljög jag igen. Hon pep till och placerade en hårslinga bakom örat. "Jag gil-" Hon stannade. Jag skratta till. "Tänkte du säga detsamma?" Frågade jag. Hon nickade. "Vad bra" Svarade jag. "Är det okej om jag kysser dig Kelsey?" Frågade jag väldigt cheesy. "Jag vet inte om jag vet hur man gör, jag kanske är dålig på det" prata hon snabbt. Jag skratta till. "Alla kan kyssas" Sa jag och böjde mig fram och mötte hennes läppar i en kyss. "Se?" Frågade jag. Hon fnittrade till. "Det börjar bli lite tråkigt här, eller vad säger du?" Frågade jag. Hon ryckte på axlarna. "Vill du följa med hem?" Frågade jag ihopp om ett Ja till svar.
 
Komentera :)


   Postat av: Swaggiebieber

JUSTIN PLEASE DON'T! omg :o sjukt bra!!


      Datum: 2013-01-21 Tid: 19:06:19 URL: http://Swaggiebieber.blogg.se/

   Postat av: Anonym

Meeer


      Datum: 2013-01-21 Tid: 19:18:10

   Postat av: Alexandra

Jätte bra kapitel :D MERA!!


      Datum: 2013-01-21 Tid: 19:53:40

   Postat av: Anonym

sååå bra :D


      Datum: 2013-01-21 Tid: 20:13:46

   Postat av: Anonym

Öhnö, ska hon följa med.....?


      Datum: 2013-01-21 Tid: 22:58:47

   Postat av: Isabella

Jag började nyss läsa den här novellen och du är galet bra! Jeep it going! Kraam<3


      Datum: 2013-01-21 Tid: 23:53:37

   Postat av: Anna

Super bra. :)


      Datum: 2013-01-24 Tid: 15:04:25

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback