HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Prolog - Forgiven Love

 
 
Handling / Prolog 
 
Kelsey Hastings är en sådan man kallar, nobody. Hennes föräldrar däremot, hennes mamma var den framgånsrikaste inom mode och hennes pappa var den mest betalade basebolls stjärnan. Jo, hon hade det väl ganska gott ställt till sig. Men hennes föräldrar lever inte längre, de gick bort för några år sedan. När Kelsey var liten ville alla vara hon, hon hade det största huset, bästa leksakerna, men sanningen var att hon inte ville vara hon. Om Kelsey skulle vara ärlig skulle hon säga att hon inte kände något när hennes föräldrar dog, för henne var de ett namn på ett papper som bevisades att de var hennes föräldrar, inget mer. När hennes föräldrar dog så tog hennes mormor hand om henne och hennes storebröder, men bara i nio månader. När Brian hennes äldsta broder fyllde tjugo tyckte han att de kunde ta hand om sig själva. Nu är Brian 22 år, Lucas är 18 och fyller 19 i år och Kelsey ja hon är 18. Hennes liv inte särskilt intressant igentligen, hon går på privatskolan Abby Mount, "kändis skolan" som den kallades förr. Inga kändisar går där nu, bara äckligt rika personer, precis som hon, hennes föräldrars pengar delades i tre till henne och hennes storebröder när de dog, hon får dock inte ta del av de pengarna tills hon är arton. Hon har i alla fall en bästa vän nu som hon haft i några månader, dock är hon hennes motsatt. Julia har haft pojkvänner, går på fester och så vidare, Kelsey har aldrig haft en pojkvän, aldrig gått på en fest, när vi ändå håller på att erkänna saker så har hon aldrig heller kysst en kille. Men en dag så börjar en viss person i samma klass, och det är ingen mindre en Justin Bieber.
 
Justin Bieber, total misslyckad, förstörd, Snygg, Dum i huvudet, Sex monster, Alkohlist, Underbar. Alla kallar honom olika saker. Men som ni ser är det mest nackdelar.  Han har väl stupat rakt ner i diket kan man säga. Även fast han lovade sina Belibers att han inte skulle göra det så föll han ändå. Scooter och hans mamma har blivit trött på honom då det ända han gör är att supa på kvällarna och tar med sig tjejer till antingen hans hus eller ett hotell. De anmäler Justin till Las Privat skolor och hoppas på att Justins liv ska förändras.Justin ska släppa ett album, ska åka på en tour, men han kan inte göra det än, medans han är på skolan ska han också jobba med sitt album på fritiden då också det måste släppas snart, touren är också för skjuten. Enligt Pattie och Scooter så kommer han inte ha någon ledig tid till att supa, dra hem tjejer, men kom igen, det är Justin Bieber vi pratar om. 
 
Justin fattar snabbt tycke för en tjej för hans polare sagt att det är omöjligt att få henne i säng, Justin älskar utmaningar och ska se till att detta händer men han hade ingen aning att det skulle förändra hela hans liv framöver.  

 
Den här novellen kommer handla om, dramatik, romans, svek, misstag och att göra det rätta valet.
 
Den riktiga handlingen kommer komma fram i novellen, jag hoppas ni kommer gilla den här novellen, jag är faktiskt riktigt nervös för att skriva den för vet inte riktiigt hur ni kommer gilla den men jag hoppas ju på det!
 
Här är Karraktärerna:
 
 
Kelsey:
 
Lucas Hastings:
 
 
Brian Hastings:
Tumblr_m3tt0ibjet1qmqm8ao1_r1_500_large
 
Justin Bieber:
Tumblr_mes6uzdr5d1rjnxsro1_400_large
 
Julia:
 
 
 Så här är novellen, jag hoppas ni kommer tycka om den verkligen, jag är också nervös för att skriva den faktiskt haha!. ´Som jag sa där uppe kommer den riktiga handlingen dyka upp om några kapitel in i novellen, så det är en liten suprise for now, dock finns det en liten hint, så ni smarta läsare kanske redan löst om vad det kommer handla om ;).
 
 


   Postat av: Anonym

Omg! När börjar du skriva?

Svar: Jag har börjat skriva! :)
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-01-13 Tid: 20:52:38

   Postat av: Annie

Gillar inte när justin är bad ass men kommer säkert bli bra! :)

Svar: Han kommer ej att vara sååååååååååå badass :) Han kommer ha känslor liksom ;)
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-01-13 Tid: 20:56:49

   Postat av: Swaggiebieber

Börjar bli sjukt trött på sånna hära noveller, ''justin sex-freak, Helt jävla badass och typ inte kan ha en dag utan att bli sur eller irriterad på något''
Läser många sånna, Men eftersom du är så duktig på de du gör, Ger jag dej en chans, Menade inget illa i detta <3

Svar: Det komemr inte bli som många tror, det var därför jag blev nervös för att lägga ut prologen, Han kommer inte att vara särskilt badass även fast det ser ut som så, men jag kan inte säga så mycket, men det kommer bli lite annorlunda! :) Kram.
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-01-13 Tid: 21:48:48 URL: http://Swaggiebieber.blogg.se/

   Postat av: Swaggiebieber

Skönt att höra, skriv på nu girl! de blir bara mer och mer spännande :O <333


      Datum: 2013-01-13 Tid: 21:57:59 URL: http://Swaggiebieber.blogg.se/

   Postat av: Evelina

Låter som om novellen kommer bli super bra! När kommer första kapitlet?

Svar: Jag hoppas imorgon, har dock en väldigt stor hög med läxor jag måste ta itu med, men jag ska verkligen försöka skriva klart det! :)
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-01-13 Tid: 22:24:35

   Postat av: maja

Du borde inte vara nervös än så länge tycker jag den verkar bra!!


      Datum: 2013-01-13 Tid: 23:34:37

   Postat av: issa

meeen ååh du har ju redan haft Selena i en av dina noveller ju?

Svar: Ja Jag vet att jag haft det, men detta var inte jag som bestämde utan jag gjorde så ni fick bestäma allt och det blev så här nu. Sa också att alla fick rösta fritt innan jag plockade ihop fyra stycken med de mest rösterna, jag är ledsen att det inte blev som du ville men allas viljor kan dessvärre inte gå igenom.!
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-01-13 Tid: 23:43:52

   Postat av: Alexandra

Längtar till första kapitlet! :D


      Datum: 2013-01-14 Tid: 14:19:32

   Postat av: Ari :)

Låter bra!, go girl and keep doin what u do! x


      Datum: 2013-01-14 Tid: 17:13:29

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback