HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 57 - Stratford

Last Chapter:
"Han undrade om jag ville komma och hälsa på eftersom jag inte varit där sen i julas och jag saknar mina syskon och så." Jag nickade. "Det tycker jag du ska göra" Svarade jag om det nu var en fråga. "Men, han vill träffa Soph" Jag stelnade till lite lätt. Självklart förstog jag att han ville träffa sitt barnbarn. "Vill du och Soph hänga med, snälla snälla?" "Justin, det är int-" "Vänta, vi kan flyga med Sophie, och vi tar mitt jet ner, snälla" Han gav mig sina hundögon och dom gick ju inte att säga nej till. Jag nickade och hans leende blev så sjukt stort. Jag skrattade åt honom och han kysste mig på kinden. "Får jag följa med då?" Ville jag veta. "Ja då, pappa vill träffa dig" "Sa han det?" "Ja, vi har inte haft så bra kontakt men han vet om dig och han vill träffa dig" Jag log smått. "okej" Svarade jag. "Så när åker vi?" Undrade jag. "Om en vecka"
 
 
 
Bilen stannade utanför flygplatsen och jag gäspade innan jag gick ut ur den. Klockan var nio på kvällen och jag var hur trött som helst. Sophie var dock väldigt pigg av någon anledning. Kenny och Alfredo skulle med till Stratford och vi skulle inte åka med Justins jet för det blev bara enklare. Justin höll Soph i sin famn och han som skulle köra den lilla golfbilen eller var det nu var för bil hjälpte oss med våra väskor som skulle checkas in. Vi var sist på planet, fast vi satt bra och det var inte många som upptäckte att det var Justin. Justin satte sig inne vid fönstret, jag brevid honom med kelsey i mitt knä och sen Alfredo brevid mig på min högra sida och sen kenny brevid Alfredo. Planet lyfte strax efter och jag förstod inte hur Sophie kunde vara så pigg. Hon gjorde en massa ljud i från sig så jag satte på någon video på min telefon som hon blev mer intresserad över. Justin la sin arm över mig och lutade sitt huvud mot min axel och snart kunde jag känna hur han sov. Soph blev strax trött och det glädje mig. Jag la henne bekvämare i min famn och snart somnade hon också vilket jag också gjorde.
"Vi vill be er sätta på er era säkerhetsbälten och förbereda er för landning" Jag tror vi alla vaknade av rösten förutom Soph som sov som en stock. Justin log smått när han vakna och kysste mig snabbt.
 
Vi var nere på marken hyffsat snabbt och Soph vaknade och började gråta av ljudet när vi ramlade. "Sch" Viskade jag till henne och vaggade henne i min famn. Justin pussade henne på kinden flera gånger och till slut så slutade hon. Vi ställde oss upp först och var snabbt ute ur flygplanet. En bil väntade på oss utanför och vi satte oss där medans två killar kom med våra bagage. I bilen så låg jag mot Justins bröst hela vägen tills bilen stannade. Vi hade släppt av Fredo och Kenny på ett litet gulligt hotell och vi fortsatte mot hans pappa där vi skulle sova. Det var kolsvart ute så jag kunde inte kika ut och se särskilt mycket. Bilen stannade och det var alldeles knäpptyst på gatan. Jag höll soph i min famn och Justin tog vårat bagage på väg in. Justin låste upp dörren och vi gick tysta in. De hade sagt att vi bara skulle smyga in så skulle vi träffas på morgonen. "Går det bra?" Justin kollade bak på mig och jag nickade bara. Han bärde upp våra väskor och jag gick tyst upp med Sophie. Justin gick in i ett rum med en stor dubbelsäng och sen stog det en säng till Soph brevid. Jag log stort och la ner Sophie dirrekt och stoppade om henne. Justin tog min hand och han höll i våra tandborstar så vi gick in till toaletten och gjorde i ordning oss. Jag skjutsade ut honom efter vi borstattänderna så jag kunde gå på toaletten. Jag tassade sen ut till honom och han låg redan i sängen så jag kröp upp brevid honom.
 
*
 
"JUSTIN JUSTIN JUSTIN JUSTIN" Jag vaknade sakta upp när jag hörde två ljusa röster. Mina ögon öppnades tillslut och jag fann en liten tjej och en liten kille brevid den delen av sängen Justin sov på. Jag buffade till Justin som vaknade. "Heej" Sa han glatt till dom. "Vi kommer alldeles strax okej?" De nickade och sprang ut ur sovrummet. Jag skrattade. "Förlåt" Suckade han. "Det är lugnt" svarade jag och klev ur sängen. Jag bytte snabbt om till ett linne och ett par jeans och Justin bytte också om. Medans Justin bytte om tittade jag till Sophie som låg med klarvakna ögon. Jag skrattade smått och tog upp henne. Blöja byttes på henne och sedan klädde jag även henne. "Klar?" Frågade han och jag nickade och vi gick ner för trappan. "JUUSTIN" Jazzy som hans lilla syster hette sprang till honom och hoppade upp i hans famn. "Hej sötnos" Svarade han till henne. Eftersom vi inte hunnit gå ner för trappan gjorde vi det. Jermey gick fram och kramade Justin samt Erin och samt Jaxon. "Och ja, det här är Kelsey min flickvän" Justin kollade på mig. "Och vår dotter Sophie" Jag log smått och de kom fram och hälsade. "Trevligt att äntligen träffa dig Kelsey" Jag log stort. "Detsamma Jermey" Vi kramade varandra och jag gjorde lika dant med Erin. "Hej" Jaxon var blyg. "Heej, vad heter du då?" "Jaxon och jag är" Han höll upp tre fingrar och jag skrattade smått. Jazzy hälsade på mig också och vi satte oss ner vid bordet och Sophie fick en bra stol som de antagligen hade haft för Jazzy och Jaxon när dom var små.
 
"Så, är allt bra?" Frågade Jermey. Justin nickade. "Vi var i Mexico för några veckor sedan för hennes storebrors bröllop" "Åh vad kul" Sa Erin och jag nickade och log. "Vill ni med till parken sen Kelsey?" Frågade Jazzy och jag skrattade. "Ja det blir kul" Log jag mot henne och hon tjoade. Hon var ju bara för gullig.  
  "Kom nu Kelsey, Ta fart på mig" Jag skrattade och sprang efter Jazzy och Jaxon till gungorna. Jag lyfte i båda två och Justin kom och hjälpte mig ta fart. Jermey höll och gosade med Sophie och jag log stort åt dom. "Högre Kelsey högre" "Okej, håll i dig" Varje gång Jazzy kom ner mot mig kittlade jag henne så hon skrattade högt. "Ska vi gå och käka något?" Undrade Jermey efter en del gungande. "Det tycker jag" Svarade jag och log. Innan vi gick knäppte han ett kort på oss och gick sen till någon liten resturang. Vi slog oss ner och beställde, jag hade med mig barnmat åt Soph så det var lugnt för henne. "Jag tar pastan och ett glas bubbelvatten" Sa jag till servitrisen. "Jag vill ha samma som Kelsey" Sa Jazzy och jag skrattade. "Okej hon tar samma mat men ett glas mjölk" Sa Jermey. Hon nickade och gick där i från när alla hade beställt. Jag och Justin höll handen under bordet och han smekte min hand med sin tumme över handen. "Så Justin, har du tänkt att hälsa på Chaz och Ryan?" Undrade Jermey.
 
Ganska kort kapitel men hinner inte nu för jag ska iväg till min skolavslutning, ( detta inlägg är tidinställt) Så just vid denna tiden har jag sommarlov TJOHEJ!!!
Har någon av er fått det?
Kommenteraaa! :D , tror ni han kommer träffa Chaz och Ryan? ;)


   Postat av: Anonym

Sjukt bra kapitel, Går i skolan tills på fre :(


      Datum: 2013-06-12 Tid: 18:48:12

   Postat av: Anonym

Meeeeeeeer


      Datum: 2013-06-12 Tid: 19:16:24

   Postat av: Celebnovell

Superbra, nej inget sommarlov här jag bor än. :(


      Datum: 2013-06-12 Tid: 21:28:05 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Emelie

Såå gulligt!! FUSKIT, jag vill också ha sommarlov. Bara några dagar till :)


      Datum: 2013-06-12 Tid: 23:16:50 URL: http://lifeasemelieida.blogg.se

   Postat av: Anna

Jätte bra! :) Tänkte bara säga att det står där uppe. Den delen som de flyger. "Att kelshy sitter i mitt knä". Det ska väll stå Sophie? Tänkte bara berätta , så du vet.


      Datum: 2013-06-13 Tid: 06:50:31

   Postat av: Anonym

när kommer nästa? :d jätte brna


      Datum: 2013-06-14 Tid: 22:55:11

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback