HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 28 - I did it

Last Chapter:
 Jag blundade för jag ville inte se hur han reagera. Jag kände hur den andra sidan sjönk ner och hur han kröp närmare mig. Han la en arm över mig. "Det gör ont" Viskade jag. "Shh, försök sov" Sa han. Jag blundade och kände hur jag var på väg att somna när Justin viskade. "Min favort film är faktiskt fortfarande the notebook" Jag log smått.
     Jag trodde jag haft en pinsam dröm att jag kissat på mig inför allt folk i gallerian. Så var inte fallet. Jag satte mig fort upp och insåg att vattnet hade gått. Jag kollade åt min sida och Justin var inte kvar. Jag ropade högt på Alison och Brian och jag hörde hur snabba fötter i trappstegen kom. "Vad har hänt?" Frågade Alison helt anfådd. "Mitt vatten har gått"
 
 
De fick panik och jag kände hur värken i min mage fortsatte. Det gjorde verkligen svin ont. De ropade på Lucas som vaknade som kom in i mitt rum och hjälpte mig upp ur sängen medans Alison packade grejer och Brian hämtade bilen från garaget. Lucas satte på mig en jacka och hjälpte mig med skorna och jag fick hänga på ena hans axel som stöd. Han hjälpte mig in i bilen och sedan var det inte länge sen bilen startade och vi åkte i full fart mot sjukhuset. Väl inne i sjukhuset så gick de fram i receptionen och jag fick en rullstol och blev rullad in i ett rum. Min barnmorska Ellen som jag hade förra gången jag var här fick jag även nu. Hon är hur trevlig som helst, en lite äldre kvinna dock. "Jag ska kolla hur öppen du är" Sa hon och jag nickade efter jag tagit på mig ett sjukhus linne. Det var väldigt obehagligt när hon testade och jag knep i hop ögonen. "Du är fem centimeter öppen redan, detta kan gå fort" Jag nickade tacksamt. Hon gick ut och sa att hon skulle komma snart igen. Jag tryckte hårt i Brians hand på grund av verken som kom.
 
"Justin" Mumlade jag. "Ni måste ringa Justin" "Var är din telefon då gumman?" Frågade Alison. Jag pekade på jackan och hon gick fram. "Det finns i kontaktboken" sa jag och hon nickade och gick ut från rummet. "Jag smsade Julia och Alex med" Sa Lucas. Jag nickade. "Mormor och morfar kommer imorgon" Sa han sen. Jag nickade återigen. En till verk kom och jag tryckte på Brians hand igen och jag såg hur han grimaserade men det var inget emot min smärta. "Han kommer gumman" Sa Alison när hon kom in i rummet. Jag nickade. Det gjorde så sjukt ont och känslan att jag skulle bli mamma snart gjorde mig lite rädd men jag kunde inte se mer i fram emot det. Ellen kom in igen. "Vilka ska vara inne med dig när du föds sen?" Frågade hon och jag stelnade till. "eh jag vet inte" Sa jag. "Alison" Sa jag sen. Hon nickade. "Ingen mer?" Frågade hon. "Jag vet inte, är det någon av er som vill?" Frågade jag och kolla på Brian och Lucas. Lucas skakade på huvudet. "Bara om du vill" Sa Brian. Jag nickade. "Och han" sa jag och pekade på Brian.
 
image
 
Hon gick ut igen. "Vill du ha något, vatten eller nåt?" Frågade Alison. "Eh, Ja tack" Hon gick ut och hämtade det. Jag andades in och ut som de hade sagt att jag skulle göra. Dörren öppnades men jag mötte inte Alison i dörren utan Justin. Justin kom in med snygga kläder, det såg inte alls ut som han hade sovit eller liknande. Jag himlade med ögonen. "Hej" Sa han anfått. "Hur är det?" Frågade han. "Bra" Sa jag. Brian och Lucas lämnade oss ensamma för en stund. "Skicka ut honom om du vill något okej?" Sa Lucas. Jag nickade. De var verkligen inte förtjusta i Justin. "Är allt bra?" Frågade han och satte sig bredvid mig. "Ja, men värkarna gör jätte ont, och jag är öppen fem centimeter" Han nickade. "Hur många cen-?" "9" svarade jag. Han nickade. "Aj" Kved jag när jag fick en värk. "Behöver du något?" Frågade han oroligt. Jag tog tag i hans hand och tryckte för att få bort känslan. Han skrattade. "Stark är du ju i alla fall" Jag flinade lite efter värken. Ellen kom in igen. "Så jag ska kolla hur öppen du är nu" Jag nickade och Justin ställde sig vid mitt huvud. "Är det du som är pappan?" Frågade Ellen till Justin. Justin nickade. "Ni är inte tillsamans?" Frågade hon. Vi skakade på huvudet. "Du är i alla fall öppen 8 centimeter nu, detta går som sagt jätte fort, jag ska förebereda en doktor så ska vi sätta igång"
 
Jag nickade. Alison och mina bröder kom in i rummet, de hade säkert fått informationen av Ellen. Nu kom en massa vitklädda personer in. "Kelsey det här kommer gå jätte bra" Sa Allison. Jag nickade nervöst. "Jag får be er två gå ut nu" Sa Ellen till Justin och Lucas. De nickade. "Lycka till" Sa Justin och kysste min hjässa. Jag log smått. De gick ut och nu var de dags att börja krysta. Brian stog vid mitt huvud och Alison hjälpte till och hålla uppe mittt ben. "Räkna till tio och krysta det hårdaste du kan" Jag gjorde som hon sa och tog i allt vad jag hade. Det var en obehaglig känsla. Jag gjorde om det fler och fler gånger. "Det går inte" Sa jag utmattande. "Jo, Kelsey det går, 1.2.3, Krysta" Sa Ellen. Jag tog i.  "Vi ser huvudet, du är snart där" Jag tog i och de berättade att huvudet var ute sen efter en sista krystning så hörde jag bebisskrik. Jag började gråta av lättnad. "Det är en tjej" Sa Alison glatt. Jag fick henne invirad i en handduk fort i min famn. Min lilla tjej. Gud vad vacker hon var. De tog henne för att tvätta henne och göra de de skulle göra. Brian och Alison kysste min hjässa. "Du gjorde det" Sa de. Jag nickade. "Jag gjorde det"
 
Justin och Lucas kom in medans jag hade henne i famnen. Justin satte sig på en stol brevid mig och kollade med stora ögon. "Wow" Sa han. Jag log stort. "Här" Sa jag och räckte henne försiktigt till honom. Han tog emot henne försiktigt och jag såg hur de andra tre gick ut ur rummet. "Hon är så vacker" Sa han. Jag nickade. "Vi gjorde ett ganska bra jobb ändå" Flina jag. Han skratta till. Jag såg hur en tår rann ner från hans kind och han torkade snabbt bort den. Jag log smått. "Är din mamma här?" Frågade jag. Han skakade på huvudet. "Får hon komma?" Frågade han. "Men självklart" Sa jag. Han räckte mig henne och han började smsa, som jag antog var till hans mamma. När han smsat klart flyttade jag på mig i sängen. "Kom" Sa jag och han satte sig brevid mig. "Man kan inte sluta kolla på henne" Sa han. "Jag vet" Sa jag. Hon sov så sött. Jag kunde inte än fatta det. "Justin, vad ska vi döpa henne till?" Frågade jag.
 
 
Komentera!
VAD SKA DE DÖPA HENNE TILL?!?!?. Förslag så väljer jag ut ett.
Och vad tycker ni, Hastins/Bieber. eller både och? ;)


   Postat av: alexandra

Kan inte barnet ha typ is-blåa ögon så döper dem henne till Blue Eller varför inte Alexandra?? Hmm vad sägs ?? ;) haha nej men kanske destiny (stav) efter som dom inser att det här barnet var meningen att bli deras öde (destiny (stav) betyder ödet/öde)


      Datum: 2013-03-20 Tid: 18:05:30

   Postat av: Alva

Taylor


      Datum: 2013-03-20 Tid: 18:18:08 URL: http://justajbnovel.blogg.se

   Postat av: Ebba

Esmeralda
Adriana
Nemi
Heaven
Summer
Winter
Estelle
Luna
Stella
Roxie
Hayley
Daphne
Leah
December
April
Melody
Där har du namn ;)


      Datum: 2013-03-20 Tid: 18:47:01

   Postat av: Hanna

Summer eller Arielle :)


      Datum: 2013-03-20 Tid: 18:55:32 URL: http://novellbl0gg.devote.se

   Postat av: Olivia

Båda efternamnen!

Grymt kapitel! <3


      Datum: 2013-03-20 Tid: 19:09:30

   Postat av: Julia

Eliza,Ariana,Hope,Bella,Belle,Lulu,Chloe,Aria,Ellie,
Josie,Sophia,

bådas efternamn, sen i slutet kan de gifta sig få biebers namn och leva lyckliga i alla sina dar.haha

jk


      Datum: 2013-03-20 Tid: 19:15:41

   Postat av: hanna

summer, savannah, Millie, amber, dasiy (stav-.-)


      Datum: 2013-03-20 Tid: 20:18:23

   Postat av: Anonym

Alexandra bieber
Emma bieber
Vanessa bieber


      Datum: 2013-03-20 Tid: 20:39:14

   Postat av: Anna

Supet bra. :) Hmm, är dålig på att hitta på namn men något med sol/ljus. Shiny , Star.. ;) hehe


      Datum: 2013-03-20 Tid: 21:36:11

   Postat av: Anonym

Självklart Bieber!


      Datum: 2013-03-20 Tid: 21:48:40

   Postat av: <3

Bieber


      Datum: 2013-03-20 Tid: 22:42:52

   Postat av: ISupportJaybie

Aww :') vad sägs om Blair Cornelia Bieber? (:


      Datum: 2013-03-20 Tid: 22:49:08

   Postat av: Emelie

Gahhhh!!! Tycker att hon ska heta Bieber i efternamn :) men kan du inte ha så att hon får samma namn av någon av oss som läser bloggen typ en tävling eller nått sånt? :)


      Datum: 2013-03-21 Tid: 15:39:24

   Postat av: Celebnovell

Melanie Hastins Bieber!! ♥
BÄST!


      Datum: 2013-03-21 Tid: 18:00:42 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Anonym

Alicia destiny Hasting bieber


      Datum: 2013-03-21 Tid: 21:01:21

   Postat av: Ditt största fan8)

Har några bra namn
•Erlin
•Sawa
•Anwen
•Taylor
•Sera
•Tindra
•Lola
•Sky
•Celime
•Linnea
•Tilda
•Kajsa
•Josefine
•Matilda
•Hilda
•Smilla
•Tess
•Walsmin
•Sendra
•Vinla
Det var allt jag kom på. Du kommer säker på mer namn ut efter alla namn jag har föreslagit. Men efter namn ska klart vara Bieber! Hoppas detta var till stor hjälp!


      Datum: 2013-03-22 Tid: 22:28:07

   Postat av: Sara

Melanie Hastins Bieber


      Datum: 2013-03-23 Tid: 12:12:19

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback