HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter - one


Tumblr_lvsturvsph1qddf5vo1_500_large


"Vakna slöfock" Sa min pappa inne på mitt rum.
Jag orkade inte riktigt gå upp, helt plötsligt somnade jag och vaknade av min jobbiga syster.
"seriöst syrran, du börjar om 35 minuter, kanske borde skynda lite?"
"Hjälp" Jag skyndade mig upp ur sängen och slängde på mig kläder för skolan.
Satte på mig nya underkläder, ett par jeans shorts och en rutig röd shorta, sen sprang jag ner och stoppade i mig en macka.
Sen gick jag in på badrummet och tog på mig lite smink, och fixade till håret. Det var 10 minuter tills jag började så mamma
och jag gick ut till bilen och hon skjutsade mig till skolan.
" Lycka till sötnos, och här har du skåpnumret och shemat."
" Tack Mamma." anledningen till att hon hade det, var för att vi var på skolan för några dagar sedan för att få schemat
och så då vi skulle slippa sitta hos rektorn när alla redan börjat.
Jag gick med närvösa kliv upp för trappan jag såg mig omkring, gick runt och leta efter korridor 4, efter ett tag hitta jag
den och hittade till slut mitt skåp, sen gick jag med forta kliv mot aulan som vi skulle vara i, jag visste vart den var för
jag gick nyss förbi den. Det satt ganska många där inne men det hade inte börjat än så jag satte mig på en stol, det satt
några killar två stolar bort sen satt det ingen särkilt nära mig som var både skönt och inte så skönt.

" Ny eller?" Jag kollade mot killarna och nickade. " Vilken klass då?" "2e"  ( på gymnasiet/ high school, kom ihåg det)
" Vi tre med" sa en person och pekade på tre av dem. Jag nickade. Jag hörde att dem viskade om mig, dem sa typ att jag var snygg
och att det äntligen fick någon snygg i klassen, eller så inbillade jag mig säkert bara.
" Så lystring elever, ett till år här i år, vi hälsar 1:orna välkomna, och självklart några nya elever som har börjat i tvåan och trean"
Han babblade och babblade jag trodde det aldrig skulle ta slut.
Till sist gjorde det det och alla gick till sina skåp, det var ju tydligen ingen mer lektion idag, vad var det för mening med att komma
hit idag då igentligen, två timmars prat, kunde lika gärna stannat hemma tänkte jag för mig själv.
" var bor du då?" frågade samma person igen " öhm, vet inte riktigt vad gatan heter, typ strittord någonting" " ah, jag med"
sa den andra. " okej" " Vill du göra något med oss idag?" sa den som först pratade. " Nej, jag känner er inte, vet inte
ens erat namn så jag passar" sa jag och gick ut, jag kände mig ganska dryg men skit samma. Jag hörde några " ouuuff"
men garvade lite åt det.

Jag satte mig på bussen hem och kopplade in hörlurana. När bussen stanna vid min hållplats hoppade jag ut och några till, även
den där andra killen. Om jag ska vara ärlig var han snygg.
" Så ber om ursäkt för min kompis han är ganska wierd" " Lugnt" sa jag " Så hör att du kommer från england?"
" Ja, men från Sverige från början" Hans min blev ganska förvånad. " men det här är mitt hus, så hejdå" " Riktigt fint hus,
och hej då" Jag stod och kollade på mitt hus, det var väldigt fint ändå. Jag slutade med att imponeras av mitt hus och gick
in i stället. Jag gick till köket och tog fram gårdagens middag och åt det som lunch då.
Efter jag ätit och chillat lite så gick jag upp på mitt rum och satte på en film på tvn medans jag hade datorn på magen.
Jag gick in på twitter, såg att jag hade två nya följare, Chaz Somers och Ryan Butler.
Jag kollade på bakrundsbilderna, det var dem jag hade träffat, Chaz den jag nobbat, och Ryan som tyckte mitt hus var fint.
Jag bekräftade dem, men hur i helsike, visste dem vad jag hette..?

jag vaknade upp av mit irreterande alarm dagen där på...
Jag gick sakta upp ur sängen och in i min WIC jag tog på mig ett per svarta jeans, ett vitt linne och en lila kofta över,
sen sminkade jag mig lite lätt och drog igenom en borste genom håret.
Sen gick jag ner från trappan och in i köket och tog fram lite frukost.
Ingen verkade vara hemma så jag fick väl ta bussen idag då tänkte jag för mig själv.

Jag snörade på mina vita converse sen kopplade jag in hörlurarna i öronen och gick mot bussen.
Det var inte så mycket folk på bussen, Ryan.... var inte där heller men han har ju säkert bil eller något liknande.
Jag klev av bussen och gick in till skolan, som igår alla ögon kollade på mig.
Lite pinsamt, men vem glor inte om det är en ny tjej i skolan?
okej kanske inte jätte många men några gör ju uppenbarligen det.

Jag gick in i matte salen och såg Chaz och Ryan sitta vid tre bänkar, men jag vågade inte sätta mig dör så jag gick mot en
ledig plats i stället. " Felicia sätt dig här" sa Chaz och pekade på stolen brevid honom.
Jag gick mot platsen och satte mig ner, " hej" hej" Svarade ryan. " Så mina nya stalkers huh?" " Vad pratar du om?" " ni la
till mig på twitter och vill att jag ska sitta brevid er såå..." " Ehm, jah, du kan kalla oss stalkers, eller något" mumlade
Chaz " ehh okej" svarade jag fundersamt, det där svaret var lite konstigt tänkte jag för mig själv.

Matten gick bra, det gjorde engelska, son, och kemin med, och då var dagen slut.
" Så vill du följa med oss idag då?" "Njaaa, vet inte, ni verkar inte vara så roliga" sa jag och blinka, även fast dem va
ganska roliga ville jag inte erkänna det för dem. " Oj du känner os verkligen inte, följ med nu fegis" sa Chaz och drog
min arm ur skolan. " Hoppa in" Sa ryan när vi var framme vid bilen.

Jag hoppade osäkert in i alla fall, " sååå vart ska vi?" " Ähh jag vet inte" " Kuuuul" Sa jag lite retandes. "Du Stanford, du
är annorlunda i gemfört med dem andra töntiga tjejerna i våran klass" Sa Chaz " Ja hon den där Ella verkade lite kär i dig" sa
jag och garva, Ryan garva också och Chaz kollade surt på mig. " seriöst det har gått två dagar, det är som om jag sitter
i en bil med två främlingar" "Snart är vi inte främlingar längre" sa Ryan och blinkade.

" Så, snälla säg vart vi ska" " snart, vi är snart framme." " ooh okej" Dem stannande vid en park, sen så gick vi lite längre
bort och jag såg en fotbolls plan. " varför är vi här?" frågade jag "vi ska krossa dig i fotboll, vi såg på din twitter att
du gillade det" " gud snacka om stalkers, men nu ni grabbar nu åker ni på spö."



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback