HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 11 - Do you want to stay?

Last Chapter:
Men frågan var, hur skulle allt bli nu?. Jag hade haft Alex i tre år. Men skulle Justin söka efter vårdnad, eller skulle han inte bry sig om Alex, vad skulle hända?. Det kanske inte var ett så bra beslut att flytta tillbaka i alla fall.



Efter mycket lek och mat i magen så hade klockan slagit sju på kvällen. Alex och Justin kom väldigt bra överens och Alex släppte honom inte ur sikte. Det var kul att se men frågan var hur Justin kände om det hela. Om han tyckte det kändes fel eller rätt. "Är du trött Alex?" Frågade jag. Hon skakade på huvudet oh hoppade upp i Justins famn. Justin skrattade och tog väl hand om henne. "Det kanske är bäst att jag går då" Sa Justin. Han såg även lite nedstämd ut när han sa det. "Neeeej" Skrek nästan Alex och höll om Justin. "Alex jag försvinner inte jag lovar" Sa Justin och strök henne över ryggen. "Stannnaaa" Gnällde Alex. "Snälla mamma" Sa Alex och kollade på mig. "Vill du det?" Frågade jag och kollade på Justin. "Visst det går bra, om det är okej för dig förstås." Jag nickade och Alex blev allt gladare och kramade om Justin.

"Vad ska vi göra då?" Frågade jag. "Parken" Sa Alex glatt. "Okej, men inget högt klättrande idag" Sa jag och kollade allvarligt på henne. "Okej" Sa hon glatt. "Är det okej med dig föresten, du vet om det finns eller dyker upp ja.." Jag syftade på paparazzis. "Det är okej" Sa han. Jag log och gick ut i hallen för att sätta på henne lite varmare kläder eftersom klockan var sju. "Kom nu då Alex så får jag klä på dig" Ropade jag från Alex. Alex kom inspringandes och jag satte på henne en jacka och ett par gummi stövlar. "Det regnar inte" Sa Alex och såg ledsen ut. "Okej då" Sa jag och satte på henne ett par gympa skor.


Justins Perspektiv:

Allt kändes så bra, Det var som den där lilla familjen jag aldrig haft eller ja nästan i alla fall. Alex hade nästan inte släppt taget om mig. Men jag gillade det. Alex var trots allt min dotter. Jag vill dock veta vad Kim tycker om allt. Om hon tycker det är okej att jag äns umgås med henne. Jag var gladare en vad jag varit på länge, jag tänkte inte ens på Selena även fast vi gjorde slut idag. Idag och jag tänker inte ens på henne. Jag kände mig så bra i Kims och Alex när het. Kim var lika snäll, lika jordnära, lika omtänksam, lika eller ett snäpp snyggare nu.

Jag skakade bort mina tankar och föll tillbaka till verkligheten. "Kommer du?" Frågade Kim mig. "Aah" Sa jag och drog på mig mina skor. "Vagn?" Frågade Kim Alex. "Nej" Sa hon. "Pappa ska bära mig" Sa hon. Det värmdes till i hjärtat när hon sa pappa men jag stelnade också till. "Är du okej?" Frågade Kim mig. "Jo, mer en okej, jag är bara ovan men jag gillar det" Sa jag och log mot henne hon log tillbaka. Jag sprang bakom ryggen på Alex och hon skrattade till jag satte henne sen på mina axlar. Jag såg papz på långt håll men just nu kunde jag inte bry mig mindre.

När vi var framme vid lek platsen släppte jag ner Alex och hon sprang mot gungan. "Mamma hjälp mig" Skrek Alex. Vi gick till gungan och Kim stoppa i henne. Vi stog på varsit håll och tog fart på henne och hon skrattade. "Juste, Chaz ska ha sleepover imorgon, jag skulle fråga om du ville komma" Sa Kim och log mot mig. "Ja, det vill jag" Sa jag och log mot henne jag såg att hon började rodna och kollade snabbt ner i marken. Det var gulligt. Kanske hade jag fortfarande kvar den där blicken som alltid fick henne att rodna förut?.

Vi var länge på lekparken och Alex lekte för fullt. Jag tycker mina småsyskon att de är vilda men då ska vi inte prata om Alex. Aldrig sett någon mer vildare unge. Men det märktes snart att hon blev trött för att hon hade somnat i min famn när jag och Kim suttit och pratat om allt mellan himmel och jord på en bänk. "Jag tror vi måste hem nu" Fnissade Kim. "Jo det borde vi nog" Viskade jag tillbaka. Jag ställde mig upp försiktigt för att inte väcka Alex. Jag drog en tröja över henne ifall det skulle dyka upp några papz. Rätt som jag hade så dök det upp några när vi nästan var hemma hos Kim. Jag kommer defintivt vara på framsidan på varenda tidning imorgon tänkte jag för mig själv. Vi var tillslut inne i huset och Kim följde mig in till Alex rum. "Lägg henne ner försiktigt där" Sa Kim och peka på sängen. Jag la henne försiktigt ner på sängen och pussade henne på pannan. Kim gick också och pussade henne på pannan sen smög vi ut. "Tack" Log hon. "För vad?" Frågade jag. "För att du hjälpte till och allt annat" "Så lite så, jag hjälper gärna till, jag vill inget annat än att vara delaktigt i hennes liv" Sa jag och jag såg hur hon lös upp. "Om det är okej för dig alltså" Frågade jag. "Mer än okej" Log hon och jag kände hur jag blev varm inombords. Det där leendet som jag hade saknat så himla mycket. Jag skymtade klockan och såg att den snart var halv elva, hur länge hade vi varit ute igentligen, inte konstigt att Alex var så trött, och Mamma hade inte ens ringt. "Ska du hem, eller vill du stanna, och ja typ sova eller ja" Började hon och jag såg att hon såg lite nervös ut. "Ja jag sover gärna över" Sa jag och log. Hon skrattade och jag kunde se hur en röd nyans träffade hennes kinder.


Ledsen för inga bilder men hinner inte, gästerna stack nyss. Min pojkvän och jag åker vidare tillhans familj för lite påsk mys, så ni får ha en jätte bra påsk alla läsare. Puss!.


   Postat av: Ebba

Aww va söta dom är!! MEEEEEEEEEEEEEEEEEER


      Datum: 2012-04-07 Tid: 19:41:18 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Lisa

Jättebra :)

Hoppas det blir något mellan dom ;)


      Datum: 2012-04-07 Tid: 21:23:54

   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-04-08 Tid: 02:08:12 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Anonym

jätte bra :)


      Datum: 2012-04-08 Tid: 11:23:17

   Postat av: Emelie

Jättebra ;D


      Datum: 2012-04-08 Tid: 13:32:11

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback