HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 17 - Alex B-day

Last Chapter:
"Justin om du inte visst så fyller Alex på Torsdag, jag undrar om du vill vara med och typ planera och vilka du vill bjuda och så" Sa jag(jag har ändrat att hon fyller 4 ist för tre) "Visst, jag är gärna med" Sa han. "Bra" Log jag. Det var Söndag i dag så det var ingen brådska.

"Happy Birthday to you Happy Birthday to you, happy birthday dear Alex Happy Birthday to you" Sjöng jag och Justin och gick in på Alex rum. Alex satte sig kvickt upp i sängen.
Jag och Justin kunde inte har inte kunnat vara i från varandra de här sista dagarna. Han har varit här hela veckan. Vårat förhållande blir bara starkare och starkare. Tara är oftast hos Chaz. Justin hade också tagigt det stora steget i tisdags och berättat för Scooter om allt, att Alex var hans dotter. Han blev inte jätte glad men han ville att vi skulle hålla det hemligt ett tag inför världen vilket vi kunde förstå.  Men idag var det Alex födelsedag. "Det är min födelsedag idag" Sa hon glatt. "Japp det är det gumman, grattis på din fjärde födelsedag" Sa jag pch pussade henne på hjässan. "Grattis 4-åringen" Sa Justin och pussade henne på kinden. "Får jag inga presenter?" Frågade hon ledset. "Jo då, men alla ligger i vardagsrummet, så spring och kolla." Hon reste sig kvickt upp och sprang och kolla. Jag skrattade och jag och Justin gick efter henne. Hon hade hunnit riva upp ett paket. En slags docka som pratar. Några hästar fick hon. Fler docker, En liten cykel. "Är det där till mig?" Hon kollade chockat på det stora paketet som var kvar. "Det är det gumman, öppna det" Sa jag glatt. Vi hjälpte henne på traven och när hon fick se vad det var på kartongen kollade hon chockat på oss. "En rosa bil?" Frågade hon. Det  var ju såklart ingen riktig bil, en leksaks bil som man var tvungen att trampa på.

"Du får leka med dina saker sen gumman, du måste äta frukost" "Vad blir det?" Frågade hon. "Pannkakstårta får du idag" "JAAA" Sa hon glatt och sprang till köket. Hon åt och åt och åt, det verkade aldrig ta stopp på henne. "Nu är jag mätt, får jag leka nu?" Frågade hon. "En liten stund, sen måste du bada, okej?" "Okej" Hon sprang iväg till sina saker och Justin gick efter henne för att hjälpa henne med den lilla bilen som faktiskt gick att göra inom hus men det skulle hon bara få göra idag. När Justin var klar kom han tillbaka in till köket och jag hade precis tagit undan disken. Justin kysste mig mjukt och lyfte upp mig på diskbänken. "När kommer de andra?" Frågade han. "Vid ett så om tre timmar" "Du är så fin, vet du det?" Frågade han. "Ja du säger det ganska ofta" Fnittrade jag. "Och jag menar det heeeeela tiden" Sa han och kysste mig mjukt igen. 

"Jag går upp och duschar, håller du koll på henne?" Frågade jag. "Japp" Sa han och jag log och gick upp och tog en varm skön dush. Efter duschen torkade jag mig och drog bara på mig min one piece. Det skulle vara onödigt om jag skulle sätta på mig min klänning när jag ska bada Alex. "Alex dax för bad" Sa jag och kom in i vardags rummet. "Okej" Log hon. "Jag går upp och duschar nu då" Sa Justin och kysste mig lätt innan han sprang upp. 
Jag och Alex gick in i badrummet där nere och jag började efter en stund bada henne. 

Jag virade in henne i en handduk och gick sedan in med henne på hennes rum. Jag satte på henne en rosa prinsessklänning. "Vad fin du blev nu gumman" "Aah, kan du locka mitt hår också?" Frågade hon. "Javisst" Sa jag glatt. "Men ska bara föna det först, och jag gör det efter jag gjort mig i ordning okej?" "Okej" Log hon. Jag gick upp på mitt sovrum och Justin kom ut med en handduk runt midjan. "Nemen hej snygging" Sa jag när han kom in. "Hej Beautiful" Sa han och kysste mig ömt. Mina ögon hamnar alltid på hans mage. "Hey, mitt ansikte är här uppe" Han blinkade med ögat och jag suckade och himlade med ögonen åt honom. 



Jag gick in i min WIC och tog på mig min vita klänning där. Jag fönade mitt hår och borstade igenom det sen fick det vara som det var. Sminkade mig ganska ordentligt sen var jag klar. När jag kom ut på rummet var Justin inte kvar så antog att han var kvar långt innan. "Gumman kan fixa dig nu" Ropade jag till Alex. "Mamma mia, vilken fin tjej" Justin kom upp bakom mig och la sina händer på min mage och kysste mig i nacken. Jag rös till. "Inte nu, jag ska fixa Alex" Skrattade jag. Han suckade men släppte mig. Alex hår hade självtorkat så jag behövde inte föna det. 

"Nu är du klar" "Tack mamma" Log hon. Gästerna kommer vilken minut som helst så var beredd nu. Skrattade jag. Jag såg att hon började bli nervös så hon sprang på toaletten. Det ringde på dörren. "Några kommer nu, ska du inte öppna?" Ropade jag. "Jag är ju på toan" Sa hon. Jag skrattade åt henne och gick och öppnade dörren. "Jag har öppnat, det är Tara och Chaz som kommit, kom ut din löjliga filur" Skrattade jag. Hon kom ut och gick fram och kramade de. De strömmade in folk, Alex fick många presenter. Våra grannar kom, Pattie, Bruce och Diane, ´Jermey Justins pappa med familj, Ryan, Austin och många fler. 

När alla hade tagit så tog Diane och Pattie jobbet med disken vilket jag var väldigt tacksam över. "Är det säkert att jag inte ska hjälpa till?" Frågade jag. "Absolut inte" Sa de i munn på varandra. 
Snart var det dags för tårta. Jag och Justin fixade det sista och sen gick vi in med den i matsalen och började sjunga och alla de andra hängde på. Tårtan var stor riktigt stor. 



"Går det verkligen äta den där?" Frågade Alex chockat. Alla skrakttade åt henne. "Ja, det gör det gumman" Sa jag och skärde upp en bit till henne.

Kalaset var snart slut och Alex var helt slut. Klockan var sju och hon gick som en Zombie. Jag bäddade ner henne i sängen. "Haft en bra födelse dag?" Frågade jag. "Jätte bra, tack" Sa hon. "Så lite så gumman, allt för dig" Sa jag och pussade henne på pannan. Sedan gick jag ut till vardagsrummet där Justin låg och sov på soffan. 

Koooomentera :)

Det kommer drama snaaaaaart men ni får vänta pyttelite till :) Det måste få vara lite loooooove först ;)



   Postat av: Ebba

Fett bra :D meeeer!


      Datum: 2012-04-13 Tid: 20:42:33 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Anna

Jätte bra! ´MER!


      Datum: 2012-04-13 Tid: 21:31:03

   Postat av: Becka

Bra! :)


      Datum: 2012-04-13 Tid: 23:12:28 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Emelie

Jättebra ;)


      Datum: 2012-04-14 Tid: 10:15:54

   Postat av: cicci

jätte bra ! mer mer mer!! :D


      Datum: 2012-04-14 Tid: 10:45:32

   Postat av: johanna

superduperbraig!:D


      Datum: 2012-04-14 Tid: 13:16:51

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback