HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 5 - My plan is screwed

Last Chapter:
Jag såg vilken film som börjades att spela. Saw, great jag hatar skräckfilmer. Jag satte mig bättre och tog kudden framför magen. "Rädd?" Frågade Ryan från fotöljen. "Nej?" Sa jag drygt tillbaka. "Hon har ju mig" Sa Justin och blinkade. Jag gjorde ett kräk ljud och de andra började skratta. Det var kul och umgås med flera vänner nu, det hade alltid bara varit jag och Tara. Ingen ville vara med mig, jag var hon med barn tjejen. 

                            

Gårdagen hade inte varit så speciell. Jag och Tara hade dragit hem efter filmen och sen hade vi nästan gått och lagt oss dirrekt. Maria var vaken när vi kom hem men Alex sov. Maria gick sen då när vi kom hem. Nu var det morgon, jag var tvungen att gå upp samtidigt som Tara. Hon hade skola idag, och Alex går ju upp så himla tidigt. Klockan var nu tolv och jag höll på med mat till mig och Alex. "Vill du gå till parken sen?" Frågade jag. Alex sken upp i ett leende och nickade ivrigt. Jag skrattade åt henne och tog av köttbullarna från plattan. Jag hällde upp en klick potatismos till Alex och tre köttbullar. "Vill du ha ketchup?" Frågade jag. "Ja" Sa hon. Jag hällde på en klick ketchup och ställde den sedan på bordet så hon kunde börja äta. 

Jag tog lite mat till mig och satte mig mitt emot. Jag hällde upp mjölk till båda av oss och sen kunde jag börja äta min mat. "Jag ska bara städa undan, sen kan vi gå dirrekt okej?" "Okej" Sa hon och åt upp snabbt. "Vill du ha mer?" Frågade jag. Hon skakade på huvudet och jag lyfte ur henne från sin stol. Jag följde med henne in på toaletten och tvättade av henne för hon ser alltid ut som en clown efter hon ätit. Hon sprang in på sitt rum och jag la in all disk i diskmaskinen. 

"Jag är klar nu gumman, vi kan gå nu" Ropade jag. Hon kom i skinande fart och jag satte på henne en tunn jacka. "Jag vill inte ha jacka, det är varmt ute" Gnällde hon. "Om du svettas får du ta av dig den sen" Sa jag och drog upp dragkedjan. Jag drog på mig min sommar jacka och gick sedan ut ur huset med Alex framför mig. "Vagn eller inte vagnm?" Frågade jag. "Vagn" Sa hon och log stort. "klättra ner då" Sa jag och hon gjorde det. När hon var nere så började vi gå mot parken. 

Det var ganska många ungar i parken. Jag lät henne springa fritt så satte jag mig på en ledig bänk. Jag kollade på henne hela tiden så hon inte skulle ge sig på något högt eller farligt. "Ledigt här?" Jag blev livrädd och kollade åt vänster. Shit Justin. "Mmh" Mumlade jag. "Vad gör du här då?" Frågade han. "Hade tråkigt, Tara och de är ju iskolan dudå?" Frågade jag nervöst. "Eh, åkte lite skateboard sen såg jag att du var här så då tänkte jag göra dig sällskap." Sa han och log stort. "Det behöver du inte" Sa jag. "Gillar du inte mig som sällskap?" Frågade han och blinka. "Eh asså" Sa jag nervöst. "Tänkte väl" Sa han och jag suckade. Han satt kvar. "Mamma titta här" Shit. Jag ignorerade så bäst jag kunde för att justin inte skulle märka något. "Mamma kolla då" Ropade hon. "Är det dig hon ropar efter?" Frågade han förvånat. "Eh nej" Sa jag och vinkade lite diskret mot Alex. Jag vill inte att hon ska få reda på att det är hennes pappa som sitter brevid mig och jag vill inte att Justin ska få reda på att jag har en dotter. Allt skulle förstöras, men just nu kändes det som att min plan var körd. 

"AAAAAAAAAAAJ" Ett skrik och tårar hördes. "Shit" Jag kollade mot Alex som hade ramlat ner från klätterställningen. Jag sprang mot henne lika så gjorde Justin. Jag tog upp Alex i famnen och började gå mot vagnen. "Vad gör du du kan inte ta en random tjej som börjar gråta" Sa Justin förvånande. "hon är min granne" Sa jag och försvann. Försvann från parken och från Justin. "Hur är det gumman?" Frågade jag medans hon snyftade på mitt bröst. "Såja, det kommer bli bra, vi är snart hemma" lugnade jag henne. Jag bärde Alex i ena armen och drog vagnen med den andra. 

"Så vi är hemma, får jag se nu?" Sa jag och satte Alex på trappan. Jag drog upp hennes byxa och såg att hon hade lite skråmor på knäna. "Mamma blåser lite på dom, sen ska du se att det blir bra" Sa jag och började blåsa. "Mår du bättre" Hon nickade glatt. "Mamma vem är han?" Jag vände mig hastigt om och se Justin stå med händerna i fickorna.
 

Nånsom kanske vill ha ett till idag? ;)


   Postat av: Annie

JAAA, MEEER!!!! Super bra! :D


      Datum: 2012-04-01 Tid: 21:07:53

   Postat av: mikaela

jag snälla snälla jag vill ha ett till idag<33333333


      Datum: 2012-04-01 Tid: 21:15:27

   Postat av: Anonym

SJUKT bra!! men jag bara undrar en sak asså hur gammal är Alex i novellen?


      Datum: 2012-04-01 Tid: 21:17:54

   Postat av: Sara

jag vill ha ett till ;D Superbra novell btw :)


      Datum: 2012-04-01 Tid: 21:24:10 URL: http://myystoryaboutjb.blogg.se/

   Postat av: Ebba

JAAAAAG vill ha meeeeeeer!!


      Datum: 2012-04-01 Tid: 21:27:27 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Ebba

JAAAAG vill ha MEEEEEEEER!! Snälla :D


      Datum: 2012-04-01 Tid: 21:35:58 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Joanna

Jag bokstavligen dör!! Bara älskar denna novell. Jag ber bokstavligen på mina bara knän efter ett till kapitel. Love


      Datum: 2012-04-01 Tid: 21:44:46

   Postat av: Anonym

Wow. Du skriver en av dem bästa novellerna jag har läst. Klart vill jag ha ett till


      Datum: 2012-04-01 Tid: 21:53:55

   Postat av: Anonym

Jag skulle jättegärna vilja ha ett till chapter att läsa ikväll :) Skitbra skrivet!


      Datum: 2012-04-01 Tid: 22:00:09 URL: http://adarkstory.blogg.se/

   Postat av: meja

ihhhhhh meeer<3


      Datum: 2012-04-01 Tid: 22:04:13

   Postat av: Anna

Jätte bra! MER! Måste veta vad som händer! :)


      Datum: 2012-04-01 Tid: 22:04:44

   Postat av: Lisa

Så sjukt bra!!

Du har verkligen talang för att skriva (:

Pls ett kapitel till idag :D


      Datum: 2012-04-01 Tid: 22:10:18

   Postat av: ebba

asbraa snälla ett till idag<3


      Datum: 2012-04-01 Tid: 22:10:56

   Postat av: Hanna

När kommer mer vill veta nu nu , super bra ;)


      Datum: 2012-04-01 Tid: 22:20:28 URL: http://bieberfevernovell.webblogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback