HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 8 - Dinner with bieber

Last Chapter:
"Hej, det är jag, Justin" Det tystnades i telefonen. Fan. "Eh hej" Stammade hon fram. "Jo, jag tänkte, skulle vi kunna prata, typ, kan jag hämta upp dig i kväll klockan 7 så kan vi gå på typ kanske en middag så kan vi prata om allt?" Frågade jag nervöst.

"Ehm okej" Sa hon. Jag andades ut och slutade att vara lika nervös. "Då kommer jag dådå" Sa jag. "Okej" Svarade hon och ingen av oss hade lagt på. "Men hej då då" Sa jag. "Hej då Justin" Sa hon och vi la på. Jag andades lättat ut, hon ville.
Jag bestämde mig för att ringa Selena jag hade inte pratat med henne på väldigt länge. Men jag skulle inte berätta om Alex. Men skulle jag berätta om Kim?.

Jag slog in Selenas nummer och fem signaler han låta innan hon svarade. "Hej älskling" Svarade hon. "Hej Sel, hur är det?" Frågade jag. "Bra, jag saknar dig bara" Svarade hon. "Jag saknar dig med, Vad har du gjort de senaste dagarna då?" Frågade jag. "Inte så mycket, varit lite med Freddo och så" Svarade hon. "Själv?" Frågade hon. "Med Ryan och Chaz, sen har jag träffat på Kimberly, kommer du ihåg att jag berättade om henne?" Frågade jag ganska nervöst. "Ditt ex?" Frågade hon en aning surare. "Precis" Sa jag. "Oh" Stammade hon fram. "Hey, inget att vara orolig över jag lovar dig, jag älskar dig okej?" "Älskar dig med" Sa hon glatt. "Vi får ses snart, du kanske kan flyga ner hit snart?" Frågade jag. "Jo, det kanske jag kan, men ska gå och träffa Alfredo nu, hejdå" Sa hon glatt. "Hejdå" Sa jag och vi la på.

Kimberlys Perspektiv:

Tara kom hem. "Hemma" Ropade hon. "Är i köket" Ropade jag. "Hej, var är Alex?" Frågade hon. "Hon sover, igen hon har feber" Sa jag. "Oh" Svarade hon. "Men du skulle du kunna göra mig en tjänst?" Frågade jag. "Som vad?" Frågade hon. "Justin och jag ska äta midda-" "Awww ska ni, omg du måste göra dig jätte fin" Sa hon glatt. "Jag fick inte prata klart, det är ingen dejt Tara, vi ska bara prata om ja allt" Sa jag. "Jaja" Sa hon och log glatt. Jag himlade med ögonen åt henne och drack upp min mjölk. "Men kan du passa Alex?" Frågade jag. "Anything for you" Sa hon och log. "Tack" Sa jag glatt.



Jag gick upp till mitt rum för att sätta på mig nya kläder. Jag drog ut ett par midjeshorts och en röd topp. Jag sminkade mig bara lite lätt och sen gick jag ner till Tara igen. Hon satt med Alex i famnen. "Har du vaknat nu gumman?" Fråga jag och pussade henne i pannan. Jag kände att hon var varm så jag gjorde i ordning glass och mosade ner en huvudvärkstabblet i glassen. "Ät det här så ska du se att du mår bättre" Sa jag och gav henne glassen hon började äta på den. "Vad fin du är" Sa Tara och blinkade. Jag himlade med ögonen och såg att klockan var fem i sju. Jag blev lite stressad och hämtade min svarta väska på övervåningen och tog med mig min mobil med.

Det ringde på dörren och jag sprang ner för trappan och öppnade dörren. Där stog Justin, med ett leende på läpparna. Han har mognat så mycket. Han är så mycket längre, mycket stiligare, mycket snyggare. Jag skakade av mig tanken och drog på mig mina svarta låga converse. "Hej då kommer hem senare" Sa jag innan någon av de hann säga något. "Hej" Sa Justin. "Hej" Sa jag och log. Det var pinsamt. Riktigt pinsamt. "Vad fin du är" Klämde han ur sig. Jag slog på ett leende och sa sen"tack" Det kändes så himla konstigt. Jag och Justin, skulle ut och äta och prata om allt, om Alex. Jag och Justin, om jag skulle höra det för en månad sedan skulle jag kastat en stekpanna i huvudet på personen som skulle sagt det.

Det var en pinsamtystnad i bilen. Och när vi gick ut ur bilen var det fullt av papz. "Great" Mumlade Justin. "Har du inte typ någon livvakt eller något?" Frågade jag. "Inte med mig" Sa han. Jag suckade. "Vänta där" Sa han och han gick runt bilen och blev bombad av papz. Han kom och öppnade dörren åt mig och han "skyddade" mig för papzen. Jag höll för ansiktet medans vi gick in i resturangen. Justin hade bokat bord i ett eget litet rum så vi skulle kunna få prata ostört. Vi gick in och satte oss och snart kom en servitris in. "Vad får det lov att vara?" Frågade hon. "En Pasta Bologneze" Sa jag. "Samma" Sa Justin. "Dricka?" Frågade hon. "En Sprite" Sa jag. "Lätt öl" Sa Justin.

Servítrisen gick ut och nu blev det en pinsamtystnat igen. "Såå" Började Justin. "Förlåt för att jag bara stack så där" Började han. "Det är lugnt med tanke på vad du fick reda på, och jag är ledsen över att jag inte berättade något, men jag visste inte hur jag skulle göra det, och ja, du ska veta att det var det svåraste jag gått igenom, jag grät hela kvällarna för jag inte var hos dig och så, jag ville så gärna berätta, men jag ringde ju dig en dag för att berätta, men fick då reda ju på att du var tillsamans med Caitlin, jag blev så krossad så jag visste inte vart jag skulle ta vägen sen dess så ja, jag vet att jag inte borde varit ledsen över att du var tillsamans med henne med tanke av att det var jag som inte berättade något från första början, och ja jag kunde ju aldrig i hela mitt liv tro att du skulle bli så här känd" Av slutade jag med. Jag såg att han var rörd. För en tår hade åkt ner längs hans kinder men han torkade snabbt bort den.

"Det är okej, jag förstår varför du inte sa något" "Varför inte börja om, som vänner, inte ovänner som inte ska kunna prata med varandra, jag vill ha dig i mitt liv, du betyder allt för mycket för mig för att försvinna ur mitt liv en gång till" Tillägde han. "Jag håller med" Sa jag och log. "Men till Alex" Började jag. "Jag har inte berättat henne för henne om dig, men jag vill att du  ska vara med, och jag måste veta vart du står när det gäller henne" Sa jag. "Absolut vill jag vara med, men kan vi inte ta det dag för dag, och se vart allt leder, att hon och jag kan börja lära känna varandra lite bättre?" Frågade han. "Absolut" Sa jag och maten kom in. "Smaklig måltid" Sa servitrisen och gick ut igen. 

Vi började genast hugga in på maten och den var riktigt god. Vi sa inte så mycket till varnadra utan bara log åt varandra lite ibland. Det var skönt att ha honom i mitt liv igen. Så mycket det tar till att erkänna så har jag saknat honom. Riktigt mycket faktiskt. Justin kallade hit servitrisen så vi kunde få notan. "Vem betalar?" Frågade hon. "Jag" Sa Justin. "Nej Justin, jag betalar mitt" Sa jag. Han skakade på huvudet och betalade. Jag log tacksamt. Vi gick ut ur resturangen och blev återigen bombaderade av Papz. Vi skýndade oss in i bilen och åkte i väg hem. Han fölljde mig till dörren.

"Tack för att du kom" Sa Justin. "Tack själv, tack för maten och tack för att du ja förstod" Sa jag glatt. "Hej då Kim, vi hörs imorgon?" Frågade han mig. "Visst" Sa jag och vi möttes i en kram. "Hej då Justin" Sa jag och gick in i huset.

Komentera myyyyyyyyckeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet :)


   Postat av: Frida

omg............ :O Undrar hur det kommer bli med Selena...


      Datum: 2012-04-04 Tid: 20:19:35 URL: http://itsfrida.devote.se

   Postat av: ebba

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!! :D <3 Awesome kapitel :)


      Datum: 2012-04-04 Tid: 20:47:02 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-04-04 Tid: 20:49:33 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Anna

Jätte bra! :)


      Datum: 2012-04-04 Tid: 21:44:57

   Postat av: cicci

skit bra !!!! :D mer!


      Datum: 2012-04-04 Tid: 23:27:13

   Postat av: Emelie

Jättebra ;)


      Datum: 2012-04-05 Tid: 10:41:02

   Postat av: Anonym

När ska du fortsätta med den andra novellen ''you're mine'' ?


      Datum: 2012-04-05 Tid: 17:56:29

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback