HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 59 - Sissy talk

 
Last Chapter:
 "Bara bra, rätt gött med sommarlov" Sa Hanna. Jag skratta. "Hur går det med dig och Eric?" frågade jag. Hon fnittrade till. "Okej bra antar jag" Sa jag, hon skratta. "Du då, Jassie, Ashton?" frågade jag. "nää, han är inte riktigt min typ känner jag" Sade hon. Jag fnös. "Du ändrar dig alltid när någon kommer för nära" Sade jag. "Nähe" Sa hon och slog till mig löst. Jag skratta. Min mobil började ringa. Jag hade satt på den för en timme sedan ungefär. Jag fipplade upp den ur mina jeans. "Det är han"
 
De reste sig genast upp och gick ut ur rummet. De behövde inte göra det men jag vinkade ändå inte tillbaka dem. Jag svarade. "Ari?" Frågade Justin i luren. "Ja" Svarade jag. "Hur kan du göra så här mot mig?" Frågade han. "Vadå göra så här Justin?" Utbrast jag. "Sticka utan att säga något, förstår du hur jag mår?" Frågade han och höjde rösten. "Höj inte rösten åt mig, jag har inte gjort något fel." Sa jag. "Jo, du sa inget, du skulle sagt något Ari, varför ljög du?" Utbrast han högt. "Skrik inte på mig" "Jag skriker inte, varför ljög du?" Frågade han. "För jag ville inte att du skulle stoppa mig, jag ville hem okej" Sa jag. "Jazzy är bara ett litet barn hon klämmer ut sig vissa saker bara sådär" Sa han. "Ja, men du var inte där, du var inte i min situtaion, förstår du hur det kändes?. Justin jag tar inte det här över telefonen, jag har inte gjort något fel, hejdå, ring mig när du lugnat ner dig" Sedan la jag på.
 
Jag drog in ett djupt andetag. Jag hatade att tjafsa med Justin och jag hade faktiskt hoppats på att samtalet skulle sluta med, "Älskar dig, puss, ses om några dagar," "Älskar dig med, ses". Men icke gjorde det som jag hoppats. Jag suckade frustrerat och kände för att kasta telefonen i väggen återigen men det kändes inte som en bra ide. Jassie och Hanna kom in i gen och kollade lidsamt på mig. Jag suckade och placerade mitt huvud i händerna. "Han ringer" Sa Hanna. "Tryck av honom" Sa jag. "Okej" Sa hon. "Kom vi sover nu och tar allt imorgon" Jag nickade. Eftersom vi var tre personer fick vi inte plats allihopa så jag la mig i en extra säng bredvid sängen. Vi fixade oss för sängen och snart låg vi där. "Godnatt" Sa jag. "Godnatt" Svarade de.
 
*
 
"Guys, jag måste hem, Selena har kommit" Sa jag. "Okej, hör av dig sen" Sa Jassie trött. "Jadå" Sade jag och bytte snabbt kläder. Jag gick ner för Hannas trappa tog på mig mina skor och gick sedan ut ur dörren. Jag promenerade ganska snabbt hem då jag ville träffa Sel. Jag sprang upp för min trappa och öppnade snabbt dörren. Sel stod med ryggen mot mig i hallen och hon vände sig snabbt om. "Heeej" Sa hon glatt. Jag sprang rakt in i hennes famn och kramade henne hårt. "Ska vi gå upp?" Frågade hon. Jag nickade. Jag kramade pappa och Mandy innan vi gick upp på övervåningen. Vi satte oss i hennes säng. "Vill du berätta vad som har hänt?" Frågade hon. Jag nickade.
 
 
"Så, jag åkte ju med Justin till Stratford för att besöka hans familj, jag vet ju att de älskar dig så jag var jätte nervös..." Jag berättade hela historian från början till slut. "Du vet, Jazzy är en väldigt speciell person, hon behöver vänjas med personer hon ska tycka om. Jag tror faktiskt om du hade stannat att det blivit bättre. Men jag förstår dig till fullo och jag förstår att du inte mådde bra av att vara där." Sa hon. Jag nickade. "Det kändes verkligen som alla dömde mig." "Det kanske bara var ovant, jag vet inte" Sa Sel. Jag nickade. "Har ni pratat något efter?" Frågade hon. "Ja igår, på telefonen, men han var så himla arg och skyllde allt på mig så jag la på och sa att han skulle ringa mig när han lugnat ner sig" Sa jag. Sel nickade. "Justin är en väldigt överbeskyddande person som du vet. Han blir lätt rädd över ingenting. Det kommer lösa sig" Sade hon vänligt. Jag nicka och log. "Tack" Log jag. "Så lite lillasyster" Sa hon. "Så hur var det att spela in filmen?" Frågade jag glatt.
 
*
 
Justins Perspektiv:
 
"Jag vet, men jag måste göra det här. Jag lovar att jag kommer tillbaka innan min tour börjar eller så flyger jag hit er" Sa jag till pappa och Erin. De nickade. "Vi är stolta över dig" Sa han. Jag log och kramade om honom och sedan Erin. Jag hade sagt hej då till Chaz och Ryan som blivit väldigt besvikna då vi knappt fått någon tid men jag skulle flyga hit de till La snarast. Hej då till mormor och morfar hade jag också sagt. "Men vi ses" Sade jag till pappa återigen. Han nicka. "Hej då lilltjejen, vi ses snart igen okej?" Sa jag till Jazzy. Hon nickade och kramade om mig. "Vi ses snart juju" Jag log och pussa henne på hjässan. "Hej då bro" Sa jag till Jaxon och gjorde en liten handskakning med honom och han skratta ljuvligt. "Vi ses" Sade jag och satte mig i bilen för att åkta till toronto för att sedan ta flyget till Lax och sedan åka hem till min flickvän och bli sams.
 


   Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer


      Datum: 2012-12-08 Tid: 17:16:57

   Postat av: Sara Mähler

Åh vad bra av Justin! och vag gulligt att Sel och hon kan prata som syskon :D


      Datum: 2012-12-08 Tid: 21:01:42

   Postat av: Evelina

Super bra!


      Datum: 2012-12-09 Tid: 14:36:16

   Postat av: Anna

Jätte bra. :)


      Datum: 2012-12-09 Tid: 15:50:49

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback