HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 30 - Please, go with me?

Last Chapter:
"Jag ska åka in mot stan och tar bilen för jag ska ut på en massa ärenden, vill ni ha skjuts hem?" frågade Pattie. "Visst" Sa jag. Justin instämde. "Det var jätte kul att träffa er" sa jag. När vi stog i hallen ringde det på dörren. Det var Ryan och Chaz. "Hej, Justin och Ally, vi tänkte röva bort er nämligen, vill ni göra något?" Frågade de. "Japp, vi var precis på väg att gå" Sa Justin. "Bra" svarade de. När vi gick ut ur huset sen så var det papz, som vanligt i Justins närhet.
 
"Vad ska vi hitta på då?" Frågade jag. "Jag vet inte vad vill ni göra?" Frågade Ryan. "Så ni, liksom kom bara hit utan att veta vad vi ska göra?" Frågade Justin. Båda nickade och jag skrattade. "Jag vet, vi kan ringa freddo och Emma" Sa jag glatt. "Är freddo i Straftford?" Frågade båda två. "Japp, Emma och han är tillsamans" Sa jag. "Too bad" Sa Chaz och klappade ryan på ryggen. "Vad?" Frågade jag. "Ae, alla vet att butsy här har haft en crush på Emma" Sa Chaz. "Det var evigheter sen idiot" Mumlade Ryan. Vi alla skrattade och Justin gick bort för att ringa freddo. "Så, Gick besöket bra hos Mormor och Morfar?" Frågade Chaz. "Får väl hoppas på det" Sa jag och de skrattade.  Justin kom snart tillbaka. "De kommer, vi ska mötas vid Ben and Jerrys, de var sugna på glass." Sa han. "Gotttt" Sa jag.
 
 
Vi promenerade dit, Jag och Justin hand i hand och Chaz gick brevid mig och Ryan brevid Justin. När vi kom dit stod de utan för. Jag släppte Justins hand och sprang in i Emmas famn. Det var alltid så när vi inte träffats på någon dag. "Hej bästa vään" Sa jag. "Hej bestie" Sa hon och vi kramade om varandra. "Hej freddooo" Sa jag. "Hellu, Allyyy" sa han. Ryan och Chaz hälsade på Alfredo eftersom de inte sätts på ett tag. Vi gick in och man bara kände sig som ett barn där inne. Vi gick fram till glassen och Justin la armen om mig.  "Vad vill du ha?" Frågade han. "Inte en chans, jag betalar Justin" sa jag allvarligt. "Nepp" Sa han. "Snälla kan du inte låta mig betala en glass åt min egen flickvän?" Frågade han. "Okej" Suckade jag. "Vad vill du ha då?" Frågade han. "Två kulor, med Melon och Browniechoklad" Sa jag. Han nickade och beställde. "Tack" Sa jag och kysste honom på kinden.
 
När alla hade beställt gick vi ut och gick mot närmaste park. "Kan ni snälla lämna oss i fred?" Frågade Justin två papz som gick efter oss. "Snälla jag är ute med mina vänner, kan ni dra?" Frågade Justin irrterat. De gjorde i alla fall som han sa och gick till parken som vi nästan var framme vid. Vi satte oss i någon klätterställnings nät mitt emot varandra. Jag låg halvt ner i Justins knä. "Justin när börjar du jobba igen?" Frågade Ryan. "Min tour börjar ju i februari, men jag ska ju repetera och sånt innan det, jag ska också släppa ut mitt hela album om några veckor.  Sen ska jag spela in en musikvideo till Boyfriend imorgon till Atlanta och jag blir nästan borta i två veckor,". Jag vet inte varför jag reagerade som jag gjorde. Men jag gick upp från Justins famn och slängde glassen i sanden och sprang där i från. Justin hade inte berättat att han skulle till Atlanta?. Defentivit inte att han skulle åka imorgon?.
 
"Babe, snälla stanna" Jag hörde att Justin ropade. Han sprang efter mig. Jag hade knappt märkt det själv, men några tårar rann ner från mina kinder. "Babe, snälla" Han tog tag i min hand och vände mig om men jag kollade inte på honom utan ner i marken. "Hey, förlåt, jag vet att jag skulle sagt något till dig" "Snälla kolla på mig" Sa han och jag märkte att han var svag på rösten. "Varför sa du inget?" Fick jag fram. "Jag vet inte, det var dumt, snälla förlåt mig?" Frågade han. "Förlåt att jag överregerade" Sa jag. "det var inte ditt fel, det var mitt okej, förlåt" Han drog in mig i hans famn. "Jag hade faktsitk tänkt och fråga dig det här, men vill du följa med mig, så får du se mitt hus, och sen kan jag visa dig Atlanta?" Frågade han.
 
 
Jag funderade ett tag. Det första som dök upp i mitt huvud var Amanda och Issa. Jag skulle få träffa dom. Men Amandas bror Jason var min andra tanke. Hans sms gjorde mig orolig. Jag skulle defenitivt träffa Amanda och Issa om jag åkte dit i sånna fall. "Okej, men Amanda och Issa bor ju där, tror du jag kan träffa dom?" Frågade jag honom. "Självklart" Sa han och kysste mig. "Men, jag måste fråga Maria och Michael, jag vet inte om jag får eftersom jag varit borta så mycket" Sa jag. "Jag ska nog se till att du får" Sa han och kysste mig på hjässan. "Ska vi gå nu och fråga?" frågade han. Jag nickade. "Jag skickar ett sms till de andra" Sa han. Vi promenerade hem till mig och vi gick rakt in. "Maria" ropade jag. "Här ute gumman" Ropade hon. Jag gick ut på altanen där satt hon och solade. "Maria" sa jag. "Ja gumman, oh hej Justin" "Hej Maria" Sa han. "Kan jag få följa med Justin till Atlanta, han ska vara borta i nästan två veckor, och han ska spela in sin video, snälla?" Frågade jag. Men den där blicken, tydde allting.
 
Heeeej!. Tidinställt!. Hoppas ni har det bra i Sverige!. Komentera!


   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-07-05 Tid: 20:21:23 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se

   Postat av: Alina

Åh nej, säg inte att hon inte får följa med!!


      Datum: 2012-07-05 Tid: 23:01:18 URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se/

   Postat av: Anna

Super bra! :D


      Datum: 2012-07-05 Tid: 23:13:39

   Postat av: Anonym

bra!


      Datum: 2012-07-06 Tid: 13:52:51

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback