HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 12 - Oh shit.

Last Chapter:

"Aldrig det här är ditt fel, du får ligga där, jag ligger seriöst inte på en madrass på golvet" Sa jag surt. "Inte vårat problem att du suger på att surfa" Sa nu justin. "Vi lottar" Sa Chaz och kom in i rummet. "Ja, det gör vi" Sa jag och kollade surt på de andra två. "Fine" Mumlade de och gick med på det.

Vi skrev lappar och vi alla tog en varsin lapp. När jag fick se min lapp, och de andras lappar, så kunde jag inte bli mer less på den här skiten.

 

"Seeeeeeeeeriöööööst" Sa jag irriterat. "Allt det här är seriöst ditt fel" Sa jag och kollade på Ryan. "Äh, tat lugnt nu" Flina han och det gjorde mig bara ännu mer irriterad. "Jag tänker inte sova på madrassen man kommer känna golvet" Muttrade Justin. Just det det var han och jag som skulle sova på madrasserna. "Lägg båda madrasserna på varandra då" Flina Ryan. "du tycker det här är väldigt kul, huh?" Frågade jag. "Ganska" Sa han och log stort och jag suckade högt. Vi drog ut madrasserna på vardagsrumms golvet för att testa hur det kändes att ligga på bara en madrass, men det var lönlöst. Man skulle få ryggproblem efter en minut på den där madrassen, så det fanns bara ett sätt kvar, Sätta madrasserna på varandra och dela med Justin.

"Detta blir väl bra" Sa Ryan och log finurligt. Jag suckade och gick ut ur stugan och smällde igen dörren. Jag smsade Amanda och fråga var de var och de var på stranden så jag gick dit. "Hej du" Flinade hon när jag kom fram. "Heej" Sa jag och kramade om henne, Elise och Issa. Vi solade och badade hela dagen och dagen började att gå mot kväll. Vi skulle festa idag, fast inte på stranden jag visste inte riktigt var men i någons lägenhet.
Vi gick hem och drog på oss en ny bikini och så vidare, Justin och de var inte i stugan så jag låste efter mig och gick tillbaka till stranden och mötte dem. När vi gick dit så fick jag syn på Jason. Jag log glatt när jag antog att han nog med skulle till samma fest, men jag såg han svänga av så jag blev lite besviken.

När vi kom fram till lägenheten så gick vi raka vägen in eftersom det var olåst och det  var liksom en fest. Men när vi kom in så märkte jag att vi nog var de ända under arton. "Var är alla ungdomar?" frågade jag Issa. "Chilla, de här är typ tjugo - tjugo fem, kom igen, släpp loss" sa hon och log stort. Jag kunde svära på att vi var de ända som inte var myndiga. Om de kunde få konsekvenser visste jag inte.

Vi började dricka och ha allmänt kul, dansa, dricka och släppa loss som man gjorde på fester. Vi alla gick ut på 
balkongen och festade där med. Vi gick sedan in igen och dansade som aldrig förr. Amanda drog mig ut till köket och vi tog ännu mera dricka, jag började känna mig mer dragen men just i det ögonblicket kunde jag tydligen inte bry mig. Jag och tjejerna dansade med en varsin kille bakom oss, men snart så tystnade musiken.
"Vad händer?" Frågade Amanda och kom fram till mig. Jag skakade oförstående på huvudet.

"Alla stannar där ni är, det är polisen" Jag kippade efter andan. Polisen, fuck. Jag fick panik eftersom vi var under arton. Issa kom fram till mig och Amanda Elise kom också fram. "Jag vill att varenda än ska komma och visa sitt legitimation för oss poliser. Jag började andas fortfare och fick seriöst panik. "Vad är det som händer?" Frågade jag. "Det är en olaglig fest" Sa en tjej bakom mig. "Va?" Frågade jag och fick mer panik. En olaglig fest, kunde det bli bättre. Snart var det våran tur, eller Issa var före mig och jag såg hur grymt nervös hon var. Hon sträckte fram sitt legg och polisen kallade på en annan man som tog Issa ut där ifrån. Jag visade mitt och snart kände jag två starka händer ta tag i mina armar. Vi alla fyra fördes mot en polis bil och vi hade handklovar på oss. Jag fattade inte riktigt vad som hände.



"Vi måste ringa era föräldrar, ni är inte myndiga och får därför inte gripa er, ni kommer få en anmälan och en prick i erat polisregister." Jag svalde en stor klump och kunde bara se Marias ansikte framför. Issa gav sitt nummer och sen kom fram till mig. "Någon av dina föräldrars nummer?" Frågade han och jag svalde. "De är döda" Mumlade jag tyst och kände att tårarna var nära. "Okej, vem är det som tar hand om dig?" "Maria, och Michael" Svarade jag. "Okej, kan jag få deras nummer?" Frågade polismannen och jag gav det.

De ringde samtal och snart kom Amandas mamma och Jason. Han kollade på mig, men jag vet inte vad han kände, hans blick var helt kall, utan några känslor. Elise mamma kom först och båda de åkte i väg. "ISSA" ropade någon argt och jag kollade förvånat på mannen som antagligen var hennes pappa. Hans pappa började att skälla på något annat språk och snart åkte de med i väg. Snart ser jag Maria komma och det var nu allt började. Utskällningen.



Förlåt för ett rätt kasst kapitel, men det var ett kapitel iaf.




   Postat av: Anna

OMG!! Mer!


      Datum: 2012-06-08 Tid: 18:58:47

   Postat av: Sara

Haha så går det när man festar!


      Datum: 2012-06-08 Tid: 18:59:23

   Postat av: Annie

Bra !:)


      Datum: 2012-06-08 Tid: 19:31:13

   Postat av: Felicia

Vill ha nääästa, är så sjukt nysiken på din novell just nu!!! :D


      Datum: 2012-06-08 Tid: 19:40:13 URL: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se

   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-06-08 Tid: 21:09:17 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Alina

Oh synd, vad ska hända nu?? Jag känner på mig att Justin kmr reta henne för det hon gjort!


      Datum: 2012-06-08 Tid: 22:10:44 URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se/

   Postat av: Alexandra

Super bra! :D


      Datum: 2012-06-09 Tid: 12:51:37

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback