HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 9 - Beach Party

Last Chapter:
"Där" Sa jag och peka. Vi gick fram och jag hoppades verkligen inte att att någon var någon jätte stor Belieber som skulle skrika och hölla på att ropa att jag var där, för det orkade jag verkligen inte med just nu. "Nämen, Ally, har du inte glömt att vi ska äta om en halvtimme?" Sa jag och fejklog åt henne. Och jag kunde höra Chaz sucka.

 

Allyssas Perspektiv:

"Nämen Ally, har du inte glömt att vi ska äta om en halvtimme?" Jag kollade chockat upp mot Justin, och brevid stog även Ryan och Chaz. Jag kunde nästan se tjejernas reaktion även fast jag inte såg de. "Jag har inte glömt, ville bara inte spendera min lediga tid med dig, så jag kommer klockan åtta, Gå nu" Sa jag irriterat. Han "mördade blickade" Mig och de gick sedan där i från. "Förklara" Sa Issa. Det var väl de jag var tvungen att göra. "Jag är hans bästa väns kusin och de är de jag är här med på semester" Sa jag. "Är ni bieber fans?" Frågade jag. Alla skakade på huvudet. "Thank god" Sa jag och de skratta. "Ofta du känner Justin Bieber" Sa Amanda chockat. "Du ska bara veta" Skratta jag. "Ni såg inte ut att vara särkilt bra vänner" Skratta Elise. "Nae, jag gjorde väl en liten sak mot honom för några år sedan och aah sen har det bara pågått så" Sa jag och de skrattade åt mig.

"Aja, men ni behandlar mig inte olikt va?" Frågade jag. "Självklart inte" Sa de och jag log lättat. "Men jag måste iväg, men jag kommer hit sen" Sa jag. "Okej bra, möts vi vid nio då?" Frågade de. "Visst det blir jätte bra" Sa jag och jag sprang iväg. Jag bytte bara om lite snabbt och sen gick iväg till Lounchen. Alla var där när jag kom så vi gick och satte oss i resturangen. "Vad har du gjort idag då Ally?" Frågade Maria. "Inte mycket, hängt med några som jag träffade" "Vad kul" Sa hon. "Föresten, det är fest på stranden, jag kan gå va?" Frågade jag. "Såklart" Log hon. Jag log nöjt och började äta av maten vi beställt. "Tack för maten, men jag hinner inte stanna, jag måste gå" Sa jag och gick i väg.

Jag tog på mig en bikini och shorts och linne och gick ner till stranden. Jag skymtade Issa och Amanda och gick fram till de. "Heej" Sa de glatt. "Hej, var är Elise?" Frågade jag. "Hon kommer snart" Sa de och jag nickade och log. Vi gick en liten längre bit där festen skulle hållas. När vi gick en liten bid kunde man höra musiken på låånga vägar. När vi var framme var det i fullt gång och alla stog och dansade vid vattnet. Några satt vid den öppna elden men det måste varit väldigt varmt för de.

Jag drog av mig mitt linne och vi gick och hämtade dricka. Elise dök också upp och vi sprang ner mot vattnet och sjöng med på pinks låt, Rais Your Glas. Killarna kom och joinade oss snart och vi dansade för fullt. Det var så här sommar kvällar skulle vara. Jag skymtade Jason sitta själv lite längre upp så jag gick mot honom. "Hej, få jag sätta mig här?" Frågade jag. "Självklart" Sa han och jag satte mig brevid. "Så, varför sitter du själv här nu då?" Frågade jag. Han skrattade till lite. "Jag vet faktiskt inte, kände för att tänka lite" Sa han och jag nickade.

"Så vart bor du?" Frågade jag. "Jag är syskon med Amanda, så i Atlanta" Sa han. "Jag bor med i Kanada fast i Stratford" Sa jag. "Föresten är det sant det där med att du kom med Justin Bieber?" Frågade han och skratta lite.
"Ja, det är det" Skratta jag. "Får jag fråga hur ni känner varandra?" "Ja då, hans bästa vän är min kusin, fast för några år sedan var han kär i mig, verkligen döds kär, men jag typ ja förolämpade honom för hela skolan sen typ dess har vi hatat varandra" Sa jag och han gjorde någon impad min



"Du är nog den första som "dumpat" Justin Bieber" Skratta han. "Ja, jag är nog det" Sa jag och skratta lite.
"Så ni åker hit varje sommar huh?, hur länge stannar ni här?" Frågade jag. "Ja det gör vi, men det börjar bli lite uttjatat, tycker vi borde åka någon annan stans snart" Sa han och skratta. "Haha jag kan förstå det" Sa jag och tog en klunk av min dricka.



"Har du varit i Atlanta?" Frågade han och kollade in i mina ögon. "Nepp" Svarade jag. "du borde åka dit" Sa han. "Jasså, varför?" Fråga jag. "För att träffa mig" Skratta han. Jag skrattade med och tittade ner lite i marken. "Du rodnar" Sa han. "Gör jag inte alls" Sa jag och slog honom på axeln och jag ställde mig upp och skrattade. "Kom nu, så är vi sociala" Sa jag och drog med honom upp. Vi gick ner till de andra och jag började dansa med tjejerna. "Har du och Jason något på gång?" Frågade Issa. "Nae då" Svarade jag. Men jag vet inte vad jag hoppades på.

Snart kände jag ett par händer om mina höfter och jag vände mig om och log stort när jag såg att det var Jason. "Glad att det var jag?" Frågade han. Jag skrattade lite och nickade. "Du är speciell Ally" "Speciell?" Frågade jag och skratta. "Väldigt speciell" Sa han. "på ett bra eller dåligt sätt?" Frågade jag. "Bra" Sa han och närmade sig mitt ansikte och våra läppar möttes i en öm och passionerad kyss.

OJojoj.. Jason och Ally?? :o

Komentera :)


   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-06-03 Tid: 21:42:06 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Anna

Jätte bra! :)


      Datum: 2012-06-03 Tid: 22:10:43

   Postat av: Anonym

As bra novell!!! :) Läs gärna min ny startade novell http://bieberstorysbyme.blogg.se/


      Datum: 2012-06-04 Tid: 15:43:00

   Postat av: Emelie

meeerr <3


      Datum: 2012-06-04 Tid: 17:22:21

   Postat av: Colette

länkbyte? :) xx


      Datum: 2012-06-04 Tid: 18:08:12 URL: http://hazzette.blogg.se/

   Postat av: Amanda, läs och kommentera

Länkbyte? :)<3


      Datum: 2012-06-04 Tid: 19:35:05 URL: http://novellonedirection.devote.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback