HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 64 -

Last Chapter:
Jag nickade trött. Jag var hur trött som helst. Han klädde fort på sig och gav mig en slängkyss innan han lämnade mig i rummet medans han gjorde sitt jobb. Jag gick in på min telefon och laddade upp bilden jag hade tagit på mig, Justin och Kyle, och skrev. My boys!.,
  Det jobbigaste skulle komma om någon timme. Då skulle vi åka här i från med turnebussen hem till mig och vi skulle hämta mina resväskor sen skulle jag säga hejdå till alla och bara att tänka på det kände jag hur tårarna brände bakom ögonen. Till slut kunde jag inte hålla mina ögon öppna längre, de stängdes och jag föll i djup sömn.
 
Alla stod uppradade på en rad och vi skulle säga hejdå till alla. Det gjorde ont i mig och jag ville verkligen inte. Jag hatade hejdå, men förvisso var det inte ett hejdå för alltid, bara några månader. Jag började med att krama om Erico ch sen Hanna, Jassie och sen Selena, Pappa och Mandy. Det värsta var att det rann tårar ner från mina kinder. Jag vinkade till dem en sista gång innan jag gick in i bussen. Det var kolsvart ute och klockan hade slagit över tolv. "Kom vi går och sover" Sa Justin. Jag nickade. "Snälla le istället, du är mycket finare när du gör det" Sa han. Jag log smått och torkade bort mina tårar med fingrarna. Justin och jag hade en turnebuss för oss själv vilket jag tyckte var väldigt onödigt. Alfredo skulle förvisso vara i den lite senare, sen skulle vi ha extra sänger i fall folk skulle komma och hälsa på. Vi satte oss på sängen, det var bara en säng i "rummet" där Justin och jag skulle sova, det fanns inte plats med något annat, garderoberna var över sängen och utanför det lilla rummet bland de andra små sängarna.
 
Han började knäppa upp min skjorta och jag kollade underligt på honom. "Du vet att jag kan klä av mig själv va?" Frågade jag honom. "Jag vet, men jag gör det bättre" Sa han. Jag himlade med ögonen åt honom och lät honom dra av mig min skjorta. Jag drog av mig mina byxor och la mig under täcket och tog också av mig min bh. Justin drog av sig sina kläder med och la sig bakom mig och drog in min kropp mot hans. "Godnatt Baby" "Godnatt Justin" Sa jag och till slut, efter lite mer tårar så somnade jag i hans famn, kanske där jag trivs som bäst.
 
*
Jag vaknade av mig själv, jag kände mig utvilad. Jag vände mig om och fick se att Justin fortfarande sov. Jag lyfte på mig och gav honom en lätt kyss så han kanske skulle vakna. Det jag trodde skulle hände hände, han vaknade. Han log stort när han slog upp sina hasselnöts ögon. "Godmorgon" Log han. "Godmorgon" Sa jag. "Sovit gott så här på en buss?" Frågade han. "Jag sover alltid bra bredvid dig" Sa jag. "bra" Sa han. Jag log smått och han drog sina fingrar längst min ryggrad. "Vart ska vi bege oss?" Frågade jag. "Boston" Svarade han. Jag nickade. "Har du din konsert ikväll där?" Frågade jag. Han nickade. "Sen åker vi vidare efter den ikväll" Sa han. Jag nickade.
 
"Katie kommer över till bussen idag också, skola" Suckade han. "Åh" Suckade jag. "Inte långt kvar tills  vi går ut dock" Sa han. "Det ska bli sååå skönt" Sa jag. Justin skrattade. "Du tycker inte om skolan?" Frågade han. Jag skakade på huvudet. "Och det vet du" Sa jag. Han skratta igen. "Jag vet" Sa han. "Hur länge håller din turne på igentligen?" Frågade jag. "Mars nästa år" Sa han. "Oherre gud" Sa jag. Han skratta. "Fast det är en paus runt jul, så det behöver du inte vara orolig för" Sa han. "Fast efter jul så har jag ju gått ut skolan så då behöver jag ju inte följa med" Sa jag och log stort och kom på att det där lät helt fel. "Så du vill inte vara här igentligen, utan gör det för att du måste?" Frågade han och satte sig upp. "Förlåt Justin, det kom ut fel" Sa jag ärligt. "Jag menade inte så, okej?. Jag vill vara med dig, jag menade inte så" Sa jag. Han nickade. "Okej" Sa han och log snett.
 
"Vi måste byta om nu, Katie kommer när som helst" Sa han. Jag nickade och täckte min kropp med täcket och satte sedan på mig en bh och sedan en sommar klänning. "Vad söt du är" Sa Justin. Jag fnittrade till. "Sluta" Sa jag och slog till honom löst. Vi satte oss vid bordet och vi stannade vid någon mack där alla bussar skulle tanka och då hade Katie tid att byta buss till våran. Våran dörr öppnades och Katie kom in. "Hej ungdommar" Sa hon och log. "Hej" Sa vi båda och log stort. "Nu ska vi sätta igån med lite skolarbete" Sa hon. Jag kände hur jag ville springa där i från men, tja det kunde jag ju inte. Ledigheten var över och det var något jag var tvungen att acceptera. "Vi börjar med lite matte, jag tänkte att vi kör ett prov på det om några veckor så om ni klarar det så är vi över med matten" Sa hon. Jag nickade glatt. "Historia kursen är avslutad faktiskt och det är inte många kurser kvar så detta ser bra ut" Sa Katie och jag nickade glatt. Jag ville bara bli av med skolan, jag tyckte verkligen inte om den.
 
Ett tråkigt kapitel igeeen!.
Bara så ni vet så har jag lite ide brist just nu så jag kommer nog att spola fram lite så om några kapitel är denna novellen slut!.
 
Ett kapitel kommer nog imorgon eller så kanske jag kan klämma in ett på jul afton? ;). Puss älskdeeee läsare!. Och tackkkk så mycket för alla ideer på "tjejen" ni skickat in, jag samlar in några så får ni rösta på dessa sen!. Cya!


   Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeer


      Datum: 2012-12-22 Tid: 15:43:30

   Postat av: Anonym

jätte bra :D


      Datum: 2012-12-22 Tid: 18:51:59

   Postat av: Anna

Jätte bra. :)


      Datum: 2012-12-22 Tid: 20:38:31

   Postat av: Evelina

Super bra!


      Datum: 2012-12-22 Tid: 23:19:37

   Postat av: Anonym

jätte bra


      Datum: 2012-12-23 Tid: 12:51:30

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback