HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 64 - And when i turned arround...

Last Chapter:
En ny dag och Sammy och de andra hade försökt få tag på mig. Jag hade skickat ett sms och sagt att jag mådde okej men ville inte prata. Jag hade också tre missade samtal från Justin som jag verkligen inte tänkte svara på. Alison hade kommit och sagt att det var lunch så jag gick in i köket och placerade Sophie i sin stol. Brian matade henne så jag kunde äta mitt. Att kolla på sorgliga filmer och äta glass bestod min dag av. Jag orkade ingenting, Sophie låg i mitt knä och jag kelade med henne tills jag hörde att det ringde på dörren. Jag reste mig ur sängen och när jag hör vems röst det är så skulle jag inte gått upp. Sophie satt på min höft. "Hon vill inte se dig" "Så varför kan hon inte komma hit och säga det själv?" "Det är väl ganska klart att hon inte vill se dig, vem vill se en patetisk idiot som är otrogen och röker på?" Jag kollade fram och det kokade om Justin. "Kelsey" Mumlade han och jag stelnade till. "Nej Justin" Jag vände mig om och gick in på mitt rum igen.
 
 
 
två veckor senare, Kelseys perspektiv:
 
Två veckor av att bara vara hemma näst intill började bli tröttsamt. Jag hade inte pratat med Justin och allt detta började bli löjligt? Det kanske inte var rätt ord, jag ville inte prata med honom och det gjorde vi inte. Vi hade typ pratat genom Alison eller genom Pattie och eftersom det gått två veckor sedan Justin träffade Sophie hade jag till slut gått med på att han skulle få träffa henne. Han skulle komma hit om en timme och Pattie skulle vara hemma med och de skulle vara hemma hos henne och vad jag förstod på pattie skulle Fredo vara med också. Men jag ville verkligen inte vara med när han skulle komma och hämta henne, så om ungefär tjugo minuter så skulle Francia komma och hämta mig. Vi skulle träffa Sammy, Charity och Laura. Hon sa inte vad vi skulle göra men bad mig att klä mig slappt vilket jag då hade gjort. Sammy och de andra hade varit här och jag tror att Francia och Lucas började få en fling med varrandra men jag lät det vara tills någon av dom berättade om det. Jag hade börjat "tvivla" på mig, att jag varit alldeles för taskig, och började skydda Justin när han rökt på när Sammy och de var här. Men de fick in mig på att jag bara saknade honom osv, vilket jag gjorde. Jag önskade att han skulle typ bryta sig in i mitt hus in ridande på en vit häst. Men när jag väl tänker på det så klarar jag mig. Jag har klarat mig i två veckor utan honom och det har faktiskt gått bra. Det är väldigt mycket i media om Justin just nu men jag försöker verkligen ignorera det så mycket som möjligt.
 
"Francia är här Kelsey" Jag log stort och tog upp Sophie i min famn och kysste hennes panna innan jag gav henne till Alison. "Heej" Jag kramade om Francia innan jag drog på mig mina skor och gick ut ur huset och vinkade till Alison och Sophie. "Hon blir verkligen bara sötare och sötare när man ser henne" Jag skrattade åt Francia. "Jovars" Vi var snabbt inne i bilen och körde iväg. "Så vart ska vi?" Undrade jag. "En dansstudio" "Och vad ska vi göra där?" "Dansa" Jag kollade skumt mot henne. "Dansa?" "Ja, kom igen det kommer bli grymt" Jag kollade återigen lite fundersamt mot henne men lät det vara. Hon parkerade utanför, vad jag antog var dansstudion och vi gick in. Charity, Sammy, Laura och även Ashley(c) satt på golvet. "Kelsey" Sa de glatt och en efter en kom och kramade om mig. "Hur är det?" Undrade Sammy. "Bra" Svarade jag och hon nickade. "Så, Jag och Francia har gjort en koreografi till en låt som är jätte najs" Jag nickade. "Så vad är låten?" Undrade jag. "Everybody knows?" "Du skojar?" Frågade jag och hon skakade på huvudet. "Seså, upp och stå" Vi gjorde som hon sa och Ashley gick undan. "Ska inte du vara med?" Frågade jag. Hon skakade på huvudet och jag nickade. "Jag ska filma" Svarade hon. "Filma?" Frågade jag. "Ja, Carlos ska posta det på sin kanal" Jag kollade chockat på Sammy. "Varför?" "För att det är bara en kul grej" Jag himlade stort med ögonen. "Så" Charity började sakta att visa stegen. Jag hade alltid älskat att dansa så vi får väl hoppas att det går vägen nu när det kommer att vara på film.
 
Everybody knows | via Tumblr
 
Vissa av stegen var lite vågade tycker jag och jag började undra varför det var dessa steg och denna låten. "Är det något ni inte berättar för mig?" Ville jag veta. "Vad menar du?" "Typ som när texten går "Sluta försvara honom", och sen så när vi tar upp handen och gör det som cigarett liksom?" "För det första så går låten, "sluta försvara honom, så det kan vi inte ändra på, så vill du inte ha med det steget?" Undrade Charity. "Det går väl bra antar jag men det känns liksom, ae jag vet inte" Vi struntade i det och fortsatte att träna och till slut så satte vi det. Vi sjöng även med i slutet och dansade lite på skoj utan en koreografi. "Nu förtjänar vi glass" Sa Sammy och jag skrattade. Vi tog våra saker och gick längs gatan till en glass bar som tydligen fanns där. Vi satte oss ner efter vi alla hade beställt. "Så Justin har Sophie?" Jag nickade mot Charity. "Har du hört något?" "Nae, han är med henne hos Pattie och Fredo är med också" "Åh det är väl skönt?" Jag nickade. "Ja" "Så ni har fortfarande inte pratat?" "Nope" "Bra, låt det vara så, han förtjänar det inte" Jag nickade mot Laura. "Vi har din rygg babe" Flinade Sammy. "Tack, ni var hans vänner först och nu bara så" "Kelsey sluta, vi är på din sida" Jag nickade. "Tack verkligen"
 
Justins Perspektiv:
"Hon är verkligen ett charmtroll" Flinade Alfredo som satt med Sophie i knät. Jag skrattade. "Ja, hon har sina dagar" Sophie gjorde ljud som man verkligen inte förstod något av.  "Så, hur är det med dig och Kels då?" "Inte bra man, vi har inte pratat på över två veckor" Han log snett. "Jag antar att du får skylla dig själv lite" Sa han. Jag suckade. "Justin, du rökte på och dansade jävligt intimt med en blond tjej med väldigt stor rumpa och stora bröst, självklart blir Kelsey arg" "Hon spelade Volleyboll med killar" "Hör du ens hur du låter?" Suckade Alfredo vilket jag med gjorde. "Jag saknar henne så jävla mycket, ugh" "Gör något åt det då?" "Vad, hon vill inte prata med mig, Sammy och alla dom där är på hennes sida så av dom får jag inte reda på något, hon vill inte veta av mig." "Åk och lämna Sophie ikväll då, och liksom, hon har väl en dörr ut i sitt rum? knacka på där" Jag nickade. "Det låter bra, fast det kommer bli så mycket drama" Han skrattade. "Det var du som satte dig i den sitsen bro" Det var alltid mitt fel, alltid. Jag ställde till det, jag hade ställt till det nu. Kelsey var mitt allt, Sophie och hon är mitt allt, vi var en familj. Jag vill ha det tillbaka. "Justin, byt blöja på Sophie" Mamma kom in. "Sluta säg till mig vad jag ska göra" Röt jag och plockade upp Sophie och gick in med henne i badrummet. Jag la upp henne på bordet, okej hon behövdes verkligen bytas på. "Förlåt Justin, det var bara att jag sagt till dig innan och du hade inte gjort det" Jag vände mig om och kollade mig mot mamma. "Okej förlåt för att jag blev så arg. Hon nickade och log innan hon stängde dörren. Jag tog upp mobilen för att kolla om jag fått något meddelande, men inte. Innan jag hinner lägga ner den så hör jag ett duns och Sophies gallskrik. Jag vänder mig snabbt om och finner henne på golvet.
 
 


   Postat av: Celebnovell

Åh herregud! Hoppas Sophie klarar sig =S


      Datum: 2013-07-08 Tid: 22:50:58 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Anonym

OMG VA BRA! DU MÅSTE SERIÖST SKRIVA MER!! asså du skriver korta och det tar lång tid tills de kommer upp , jag orkar inte vänta länge för äger på att skriva älskar seriöst din novell


      Datum: 2013-07-08 Tid: 23:01:29

   Postat av: Biebzstoory

VA OMG nej ramlade hon, hoppas inte :'(
BTW sjukt bra <3


      Datum: 2013-07-08 Tid: 23:01:43 URL: http://biebzstoory.blogg.se

   Postat av: Anonym

Omg sohpie :(


      Datum: 2013-07-08 Tid: 23:17:53

   Postat av: Kelly

Shit neej


      Datum: 2013-07-08 Tid: 23:53:43

   Postat av: Anna

Super bra!! :)


      Datum: 2013-07-09 Tid: 14:20:18

   Postat av: Evelina

Ooooh spännande! Super bra!!


      Datum: 2013-07-09 Tid: 16:36:27

   Postat av: Anonym

Hej! Din novell är verkligen jätte bra! Älskar karaktärerna! Kolla gärna in min novell och säg vad du tycker!
Kram <3
http://storiesofbeliebers.blogg.se


      Datum: 2013-07-09 Tid: 21:57:08 URL: http://storiesofbeliebers.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback