HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 16 - Talking to the Chaz Man

Last Chapter:
"Du vet inget om mig Alli." "Amen då är vi två, du vet inget om mig heller så tro då inte att du vet det, godnatt bieaver." Han suckade och jag gick upp på mitt rum och la mig i sängen.
Någon gång måste ju vi kanske bli vänner, om pappa o pattie blir ja ni vet. Vill inte tänka på det.

  Chaz+somers_large

"Hemma" Ropades från hallen. Ingen av mig eller Justin svarade, jag gick ut i hallen för att gå ner, men stannades av en syn som jag hoppades på att jag aldrig skulle se. Min pappa och pattie stå och kyssas?
Jag gjorde en äcklad min och gick in i mitt rum igen. varför, varför var vi tvugna att flytta tillbaka, dock hade jag ju inte träffat Emma, men ändå. Namnet Chaz Somers. Lös upp på min mobil skärm, jag suckade och kollade vad det stod.

Hej Alli, jag vet inte om du tänker läsa detta, men vi behöver prata, ordentligt, inget jävla tjafs, du och jag, ingen Justin, bara du och jag, okej? Imorgon, södra parken klockan 11?

Ok Svarade jag. Vad ville han då? Jag somnade rätt fort eftér jag tänkt ett tag.
Men länge fick jag inte sova förns mitt alarm ringde klockan tio.
Jag drog mig ur sängen och satte på mig kläder, inga varma kläder eftersom det verkade som solen stekte på ordentligt idag. Jag sminkade mig lite lätt och gick sedan in i köket där alla satt, jag tog ett äpple och skulle precis lämna köket när pappa stoppade mig.

"Vart ska du, jag och Pattie hade tänkt att vi alla fem kunde umgås idag" "Ska träffa Chaz" Sa jag kort. "Sen blev ni vänner?" Frågade Justin. "Sen började du bry dig?" Frågade jag spydigt tillbaka. Pappa suckade åt oss.
"Men kom hem runt tolv hugget" "Okej" Sa jag och lämnade huset med min mobil, ett äpple i handen och ett par solglasögon på huvudet.

Jag promenerade till parken och Chaz var redan där. "Hej" Sa vi båda nästan samtidigt. Jag slog mig ner brevid honom på bänken. "Så.." Sa jag. "Vad ville du prata om?" Tillägde jag. "oss, eller ah jag ska prata lite för Ryan med." "okej" Sa jag kort. "jo, kolla här vi förstår inte riktigt varför du är arg på oss, vi gjorde inget mot dig, visst jag förstår att du hatar Justin, men Alli det var tre år sen vi sågs, tre år sen vi var bästa vänner, visst vi kanske inte känner varandra lika bra, men vi känner fortfrande varandra, vi var bästa vänner Alli, jag och Ryan och Justin kommer fortfarande finnas i ditt liv vi försvinner inte och nu när Ryan och Emma verkar få i hop det försvinner vi defentivt inte heller." 

"Jo jag vet, men jag var bara så knäpp när jag sa att jag hatade er, allt hände så himla fort, jag flyttade tillbaka till Stratford, stratford är inte jätte litet därför trodde jag inte att jag skulle se er så fort, jag trodde verkligen inte att Justin skulle bo hos oss i några dagar, och jag antar att det blir mer eftersom jag såg Pattie och pappa kyssas igår" Sa jag och suckade. "Haha skojar du?" Skrattade han. "Nej, och jag vet inte vart jag tar vägen om de blir tillsamans, desutom skulle vi göra något alla vi fem idag" Sa jag och log snett. 

"Men Alli, jag talar inte bara för mig själv nu, Ryan vill med bli vänner, men det kändes bättre om en pratade med dig för du vet hur det blev förra gången, och jag lovar dig jag vet att Justin inte hatar dig, han vill bli vän med dig, och du har fel med det där att han inte försökte kontakta dig osv, han letade faktiskt i Sverige en gång när vi var med, men han hittade ju inte, vi hade ju ingen information, justin var också rädd att om han skulle ringa skulle du vara jätte arg och ni skulle förlora erat band, fast det blev ju så ändå" Sa han och log snett.

"Men grejen är att det ända han säger är förlåt, förlåt elller en massa bitchiga saker, om han kan säga något vettigt skulle det vara bättre" "Jo, men du vet Justin är väldigt feg osv." "Mhm" Sa jag och vi båda började att skratta lite, det känns bra att kunna prata med Chaz igen faktiskt.

"Men jag måste gå nu, tack för allt du har berättat och jag ber också om ursäkt och jag ska prata med Ryan" Sa jag och log han nickade och vi kramade om varandra. Jag gick sedan hem och alla satt vid köksbordet ännu en gång när jag kom in i huset. "Bra att du är här Alli, vi ska ut och Campa i tält" Sa Pattie och Pappa och Pattie log stort.


   Postat av: Becka

Grymt!


      Datum: 2012-02-14 Tid: 17:56:04 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Emelie

jätte bra :)


      Datum: 2012-02-15 Tid: 07:34:17

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback