HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 4 - Emma Cennedy

Last Chapter:
Han pussade mig i pannan och gick ut. Men vad skulle hända eftersommarlovet då, då är det skola då måste vi vara där. Ahhh varför ska allt vara så svårt? Varför kunde inte allt var lätt, fan så mycket enklare världen hade kunnat vara.

   Tumblr_lyq6cilhsx1ro26djo1_500_large

En vecka senare:

"
Kom nu Allison vi måste verkligen gå nu" Sa Pappa innan vi skulle gå igenom säkerhets kontrollen.
"Okej, nu är det dags" Sa jag och kollade på Danne och Ellinor, som hade tårar i ögonen vilket jag med hade.
"Jag älskar er, glöm inte det, och jag lovar vi ses snart" Sa jag och kramade om Ellinor en lång stund, Efter henne gick jag över till Danne. "Hej då, babe, ring mig när du kommer fram, jag älskar dig" Sa han och kysste mig. "Jag älskar dig med, glöm aldrig det okej?" Han nickade och han kysste mig en sista gång, sen gick jag längre och längre bort ifrån dom. Jag vinkade en sista gång sen gick jag igenom säkerhets kontrollen.

Jag gick med tårar in till flygplanet, jag hade plats mot fönstret, Jonah i mitten och pappa brevid Jonah.
När flyget lyft pluggade jag in mina hörluar och somnade ganska fort.
Jag vaknade av att pappa sa att det var mat, jag kollade på maten men den såg äcklig ut så jag sa att jag inte var hungrig, jag kunde dock in sova, jag låg och kollade ut genom fönstret och tänkte på hur allt skulle bli, Skulle jag träffa dom?  Skulle skolan vara bra, skulle jag få nya vänner, skulle huset vara fint, var skulle jag bo, skulle jag bo nära dom?

"Gumman vi ska landa  nu" Sa pappa och skakade om mig. "Okej" Sa jag och sträckte lite på mig. Jag hade visst somnat igen. Jag knäppte på mig mitt bälte, och inväntade landningen.
Landningen gick bra, bara lite lock för öronen men det gick bra.

Våran taxi var utanför så vi slapp vänta vilket var skönt efter en lång flygning. "Pappa huset är väl inte större en det andra hemma?" Frågade jag. Han skakade på huvudet och jag blev ganska lättad, det var så sjukt stort så det blev bara jobbigt. "Vi är framme det blir 40 dollar" Sa Chauffören och pappa betalade.
"Vad tycker ni?" Frågade pappa när han kom ut. "jätte fint," Sa jag och log för att det var bara ett två vånigs hus.
Eftersom jag bott i ett tre vånings hus var det rätt skönt med ett två vånings hus.

Jag gick in i huset det var jätte fint, det var riktigt mysigt men ändå riktigt modernt, vardagsrummet var min favorit.
Det gick upp en liten trappa upp tilmatsalen, världens finaste soffa, och ja, allt var jätte fint där inne.
Jag gick upp för trappan för Jonah och jag hade rummen där uppe, Jag gick in i det första men det var tydligen en gästrum, sen gick jag in i det andra och det var mitt.

En stor skön säng, två glas dörrar in till Walk in closet, en stor tv på en byrå, Ett skriv bord och en liten gullig soffa.
Jag smsade till Danne och sa att jag var framme, vill inte ringa nu, klockan är typ 6 på morgonen där borta nu eller nåt.
Jag drog av mig mina kläder och lyfte upp täcket, jag la mig i sängen och somnade djupt.

Jag vaknade av att dörren smällde till, jag antog att det var pappa som skulle göra något, kanske kolla in sitt nya jobb, vad vet jag, klockan var tio, varför slösa bort en hel dag liksom. Jag tog på mig kläder och gick ner till köket, jag gjorde fort i ordning en smoothie, jag drack upp den och gick bort till in resväska där jag hade mitt smink, jag tog upp det och började sminka mig. När jag precis skulle gå ut öppnades dörren, in kom pappa, och tre främmande människor.

"Pappa?" Frågade jag. "Ja, det här är våra nya grannar, dom var på väg hit när jag parkerade min bil så ja vi hälsade på varandra, sen bjöd jag in dom på en fika" "Jaha okej" Sa jag och kollade lite fundersamt. "Jo, hej Allison va?" Frågade Frun och jag nickade. "Jag är kathrine, det här är min man Bruce och det här är vår dotter Emma, vi har en son som är nitton med men han är inte hemma nu tyvärr" Jag nickade och Emma och jag flinade lite åt varandra.
Jag tror att hon var i min ålder, hon var ganska kort, hon kanske var ett år yngre en mig?

"Allison, ta med Emma upp på ditt rum så fixar jag fika" Jag nickade även fast jag var på väg upp så gjorde det ju inget att hänga lite med emma, vi kanske till och med kunde bli kompisar?
"Så det här känns lite random" Sa Emma och skratta. "Håller med" Sa jag.
"Fint rum" Sa hon och kolla runt. "Tack" Sa jag och skrattade till lite.

"Så berätta lite om dig själv" Sa jag och log. "Jo, jag heter Emma Cennedy, jag är sjutton år alltså född 1994, jag bor mitt över gatan, jag har inga så här jätte nära vänner brukar hänga med brosans kompisar typ, för alla tjejer i min klass är antingen värsta bitcharna som tror dom äger allt eller värsta töntarna som inte har någon fritid" Sa hon och skratta. "Dudå?" Sa hon och fyllde i. "Jag är Allison Jones, 17 åt född 1994, kommer här i från igentligen, flyttade till Sverige, och nu är jag tillbaka" Sa jag lite kort.

Hon såg lite chockad ut men nickade ändå. "Ska du gå i skolan här?" frågade hon. "Japp, i stratford high, efter sommarlovet" Sa jag och log. "Bra, där går jag med" Sa hon och skrattade till lite. "Vi får väl hoppas på samma klass" Sa jag och skrattade till ännu en gång. Jag diggade Emma, vi har bara pratat med varandra i en halvtimme typ, men hon känns cool, och jag hoppas jag får möjligheten att träffa henne fler gånger.

"Ungar fikat är klart" Ropade pappa.

Komentera för mer.
Love u!


   Postat av: Emelie

Meeer kommer Ryan och Chaz komma in i berättelsen snart? :P


      Datum: 2012-02-02 Tid: 18:04:11

   Postat av: Becka

Bra! :)


      Datum: 2012-02-02 Tid: 18:16:56 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback