HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 10 - Graduation

Last Chapter:
"Hur många har du varit tillsamans med innan?" Frågade jag. Jag såg att han blev lite nervös men svarade snabbt "två" "Du själv?" Frågade han sen. "En seriös" Svarade jag. Han nickade och tog ett hårdare grepp om min hand. "Är det något?" Frågade jag oroligt. "Nej absolut inte, jag är bara glad att det är dig jag går med just nu" Jag log och kysste honom ännu en gång. 

                                                                              

6 dagar hade gått. 6 dagar, 6 roliga dagar, de dagarna har jag mest spenderat med Jacob. En dag med Evelyn med. Justin kommer hem idag, jag vet dock inte om han hinner till våran avslutning. Jag har inte pratat med honom något den här veckan det är bara mamma och Jermey som gjort.

Jag stog just nu i min garderob och gjorde mig i ordning inför skolavslutning, Evelyn var hemma hos mig och vi skulle fixa oss tillsamans. "Kan jag verkligen ha den här blåa?" Frågade hon. "JA, det måste du" Sa jag glatt. "Okej, då tar jag den, redo för hår och smink?" Frågade hon. Jag nickade och slog ner mig på stolen. Hon började med mitt smink och avslutade sedan med mitt hår. En fin håruppsättning blev det. Vi bytte plats och jag gjorde hennes smink och sen hennes hår i en håruppsättning. "Klar" Sa jag. "Tack, det blev jätte fint" Sa hon och kramade om mig. "Ungar vi måste åka nu, kom nu" Ropade mamma från nedervåningen. "kommer" Ropade jag tillbaka.

Vi tog våra grejer och gick med med de till hallen. Jag drog på mig mina svarta Jeffery Campell, och sen gick vi ut till bilen. Bilen stannade och vi gick in i vårat klass rum där vi skulle samlas. En helt vanlig skolavslutning, rektorns tråkiga tal, någon kör som sjunger någon trudeleutt, och sen var det över. Vi gick sen till vårat klassrum för att få våra betyg. Jag visste ju redan vad jag hade fått för betyg så jag tog brevet och gick mot bilen där Mamma, Jermey, Jazzy, Jaxon och Melrose väntade. "Det var en jätte fin avslutning gumman, kom så åker vi hem och fikar nu" Jag nickade och kramade om de och hoppade in i bilen. Justin hade tydligen inte hunnit komma.

När Jermey kört upp för uppfarten gick vi alla dirrekt in och det var skönt att få av sig skorna kan jag tala om. Jag gick in till hallen och sen ut till altan och satte mig där Jazzy, Jxon och Jermey hade satt sig. "När kommer Justin då?" Frågade jag. "Snart skulle jag tro" Jag nickade och satte Jaxon i min famn. Jag "guppade" lite med honom tills mamma kom ut med fika. Melrose kom också och fikade. "Är det okej om Jacob kommer sen?" Frågade jag. "Visst det är okej" Sa Jermey. Jag log tacksamt och åt upp resten av mitt fika. "Föresten ,jag har inte haft tid att gå och handla något därför satte jag in lite pengar på ditt konto" "Tack" log jag. Efter fikan så smsade jag Jacob att han kunde komma dirrekt. Jag sprang upp på mitt rum och la mig i sängen och bara tittade upp i taket.

Tänk att det redan var sommar lov även fast jag bara gick i två veckor i denna skola, tänk att jag bor med min mamma, tänk att jag skaffat så många nya kompisar så fort, tänk att jag redan har en pojkvän. Det är helt absurt.
Jag ryktes till av att dörren öppnades och in kom Jacob. "Hej" log jag. "Hej älskling" Sa han. Jag ställde mig upp och gav honom en kram. "Hur känns det med sommar lov?" Frågade han. "Helt galet, men det är skönt, hade redan tröttnat på skolan efter två veckor" Sa jag och skrattade till. "jo den är ju inte så rolig" Sa han och log. "Vill du sova här i kväll?" Frågade jag. "Kan jag väl, kan jag äta här eller ska jag hem?" Frågade han ganska nervöst ändå. "Klart du får äta här dumbom" Skrattade jag.

"Du är i alla fall väldigt vacker idag" sa han och kysste mig på kinden. Jag log som ett fån. "Ska föresten byta kläder till lite mer bekvämare" Sa jag och skrattade till. Jag gick in i min WIC och drog och mig den nästan för tajta klänningen och drog på mig ett par svarta shorts med nitar och sen en oversize tröja. "Så" Sa jag glatt och gick ut till honom. "Förstår du vad fin du är?" Frågade han. "Njae, inte dirrekt" Sa jag och ryckte på axlarna. "Du är den finaste jag sett" Sa han och jag kollade allvarligt på honom. "Då har du inte sett fina saker i ditt liv kan jag tala om" Sa jag mett ett skratt i halsen. "Jo det absolut finaste" Sa han och gick mot mig. Vi kysstes och han la sig över mig och vi kysstes ömt en gång till. Dörren rycktes upp och in kommer Justin.

Tumblr_lktj6wytor1qcj8u9o1_500_large

"Eh, oh förlåt" Stammade han fram. "Det är lugnt" Skrattade jag. Jacob och Justin stirrade på varandra ganska allvarligt. "Justin det här är -" "Jacob, Jacob Stone, jag vet" Sa han allvarligt och kollade in i Jacobs ögon. "Jacob de-" "Jag vet, Justin Bieber" Svarade han. "Justin vad ville du?" Frågade jag sen. "Jag skulle bara säga typ grattis till sommarlov, och sen säga att jag var hemma" "Okej kul att du är hemma i alla fall" Sa jag glatt. Han gick sen där i från. "Vad var det där om?" Frågade jag när han gick. "Inget speciellt" Svarade han. "Jo för han visste vem du var, säg" "Nej, det är en lång historia" Svarade han. "Visst, då går jag väl och pratar med Justin då." Svarade jag och gick ut från dörren. 

Ojoj, whats up with Justin and Jacob? ;) Komentera :)


   Postat av: Lisa

Super bra :)

Vill verkligen veta vad det är mellan justin och jacob :D


      Datum: 2012-03-20 Tid: 21:27:56

   Postat av: Ebba

Gryymt bra!!! Meeeeer!!


      Datum: 2012-03-20 Tid: 21:39:07 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Becka

Grymt bra!


      Datum: 2012-03-20 Tid: 21:58:33 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback