HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 11 - Is it true?

Last Chapter:
"Vad var det där om?" Frågade jag när han gick. "Inget speciellt" Svarade han. "Jo för han visste vem du var, säg" "Nej, det är en lång historia" Svarade han. "Visst, då går jag väl och pratar med Justin då." Svarade jag och gick ut från dörren.


 


Jag gick raka vägen till Justins rum utan att knacka på eller något. Han kollade förvånt på mig när jag bara gick in. "Justin, säg, vad var det där om, hur i helsike känner ni varandra?" Frågade jag. "Långhistoria" "Det sa Jacob med, Jag har tid för att lyssna" Sa jag med en liten mer irriterade röst. "Melissa, jag måste hem nu" Ropade Jacob. "Jag ringer dig sen" Ropade jag tillbaka. "Nå, säg mig" Sa jag till Justin. "Melissa" Började han. "Sluta bara säg det" Sa jag.
"Okej, Jag och Jacob var bra kompisar tillsamans med Chaz och Ryan innan jag blev känd. Jag hade en flickvän i tre månader, hon gjorde slut över meddelande, jag förstog ingenting, jag hade liksom inte gjort något fel. Sen några dagar efter blir hon tillsamans med Jacob. Då tyckte jag inte det var någon bigdeal eftersom alla unga skaffar nya pojk och flickvänner hela tiden. Men sen fick jag reda på att hon hade varit otrogen med Jacob. Jag blev sur på Jacob men förlät han sen. En annan dag sa jag att jag gillade en tjej dagen efter ser jag Jacob stå och hångla med henne bakom skolan. När vi blev 14 så började han bli lite kriminell, han började sno från lite olika godis affärer, det blev värre och värre efter. Jag sa till Jacob att jag inte ville vara kompis med honom mer. Han blev jag vet inte arg antar jag. Han drog till mig med knytnäven rakt på käkbenet och sen en till rakt på näsan. När jag fick mitt kontrakt så hörde jag inte mer av Jacob till mig, men jag fick höra genom chaz och ryan. Han hade blivit skolans populäraste, han hade alla tjejer efter sig och det tackade han ju inte dirrekt nej till. En dag ringde Chaz mig och sa att han hade blivit upphämtad av polisen i skolan. Han var bara sexton år då. Han hade snott tre mobiltelefoner och misshandlat en liten kille som hade sett honom." "Stopp, Justin jag vill inte höra mer" Sa jag och kollade ner.

"Nu vet du sanningen om din perfekta kille i alla fall" Sa han. "Jag tror dig inte" Sa jag tyst. "Du kan ju fråga alla i Stratford så ska du få se vad de säger, det var på nyheter i Stratford i flera veckor. Men visst du behöver inte tro mig du kan gå och gulla med din pojkvän" Jag suckade åt honom och gick in på mitt rum. Jag ringde upp Jacob flera toner hördes men inget svar. Jag suckade, och kastade telefonen på sängen. Var det sant eller hittade Justin på allt, eller varför skulle han hitta på allt? Jag suckade för mig själv, det var för mycket att ta in.

"Förlåt det var inte meningen att bli så arg på dig" Justin kom in i rummet. "Det gör inget" Sa jag tyst. Jag försökte ringa på min telefon som låg i telefonen men inget svar. Jag suckade för mig själv. "Han är nog för feg just nu" Sa Justin. "Justin snälla sluta" Sa jag. "Okej, säg till om du behöver något" Sa han. Jag nickade och han gick ut.

Jag bestämde mig för att åka hem till honom i stället. Jag ringde på och hans mamma öppnade. "Oh hej Melissa, kom in Jacob är på sitt rum" Jag log tacksamt och tog av mig skorna och gick upp på hans rum. Jag gick in och där låg han på hans säng. "Hej" sa jag tyst. "Hej" Sa han nästan ännu tystare. "Varför har du inte svarat?" Frågade jag. "Jag trodde du skulle göra slut" Sa han tyst. "Inte förns jag fått reda på sanningen, är det sant det Justin sa, är du en player och kriminell?" Frågade jag och kollade ner i mina händer. "Jag var, jag är inte längre, jag hatar mitt förflutna det gör jag, men jag kan inte ända något på det, jag skulle inte göra något sånt mot dig" Sa han och gick mot mig.

Jag var för svag för honom. Det ända jag ville var att hoppa in i hans famn och kyssa honom. "Om du gör något av det där nu, om du är otrogen eller något, då släpper jag dig bara så du vet" Sa jag. "Jag ska inte sumpa det" Sa han och gick fram till mig och kysste mig mjukt. Vi la oss i sängen och jag låg med handen på hans bröst. Han rullade på mig och kysste mig mjukt. Jag log och det förstörde nog kyssen lite. Han la sig ner och suckade. "Sucka inte åt mig" Skrattade jag och brottades lite med honom.

"Eftersom jag skulle sovit hemma hos dig, vill du sova hemma hos mig nu?" Frågade han och skrattade. Hans underbara skratt var så gulligt. Jag drogs till honom på något konstigt vis. Jag drogs till hans otroliga charm, hans utrstrålning. "Det vill jag" Sa jag och log stort. Han log han med och kysste mig sen.



   Postat av: Ebba

Fett bra!!!!!! Meeeeeeeeeer!!!


      Datum: 2012-03-21 Tid: 20:56:55 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Becka

Grymt bra!


      Datum: 2012-03-21 Tid: 21:03:42 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Jossan

Sjukt bra!! längtar till nästa


      Datum: 2012-03-21 Tid: 21:46:55

   Postat av: Miss Awesome

Grymt! ;)


      Datum: 2012-03-21 Tid: 21:51:14

   Postat av: Lisa

Jättebra :)

Hoppas han förändrats ;)


      Datum: 2012-03-21 Tid: 22:12:34

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback