HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 14 - jealousy

Last Chapter:
"Förlåt, men jag visste inte vart jag skulle ta vägen. jag var arg så jäkla arg så det bara hände, jag är inte sån igentligen, snälla?" Han räckte fram mig blommor. Jag log och vi möttes i en kyss. Men det här var banne mig hans sista chans.

 

Jag gick in med ett leende på läpparna, men det försvann snabbt. "Var det Jacob, Jag ska prata med honom" Sa Mamma. "Mamma sluta, det var inte bara Jacobs fel det var Justins med" Skrek jag. Justin kollade på mig. Han sa inget. Justin slog faktiskt Jacob med.

Justins Perspektiv:
Jag vet inte varför jag var arg på Melissa. Arg för att hon valt Jacob framför mig. Grejen är att hon inte ser vilken idiot han verkligen är. Melissa är udda. Hon vill inte ha mig även fast jag är Justin bieber. Melrose är helt annorlunda, hon skulle ju göra allt jag sa. Jag måste få Melissa på något sätt, men hur ska jag lyckas?. Hon är kär i Jacob, inte mig. Varför kan hon inte vara kär i mig. Allt hade varit mycket lättare. Jag skakade på huvudet och gick upp för trappan jag möttes av Melissa i trappan. Hon försökte le men jag tittade bara ner och gick in i mitt rum. Jag la mig på sängen och kollade i taket, men snart tog trött heten makten och jag somnade. 

Dagen efter vaknade jag vid 2, varför hade jag kunnat sova sålänge idag, och varför hade ingen väckt mig?. Jag gick ut ur rummet och det var riktgt tyst. De måste väl åkt i väg. Men sen hörde jag ljud som. "Nej sluta Jacob, HAHAHA Jacob" Jag skakade på huvudet och gick vidare mot Melroses rum. Jag knackade och öppnade sedan. "Hej Justin" Sa hon och log stort. "Hej vet du var de andra är?" Frågade jag. "Melissa är på sitt rum med Jacob och de andra skulle ju åka till mormor och morfar och de kommer ju inte hem förns i över morgon" "Just det" Sa jag och log åt henne. Det var inte min mormor och morfar, det var de "andras". Jag gick ner till köket och plockade fram bröd. Jag bredde på smör och la sen en skink bit på mackan. Jag åt upp mackan och drack sen ett glas appelcin Juice. 


Jag gick upp för trappan och sen hörde jag det. Som jag inte trodde jag skulle höra. Stön, Stön från en kille och en tjej. Stön från det rummet. Stön från Melissas rum. Stön av Melissa och Jacob. Jag vet inte vad jag fick för känsla, en äcklad,avundsjuk,besviken, jag vet inte, kanske lite av både och. Vad skulle jag göra, hon skulle aldrig skippa Jacob för mig?. Om jag hade kysst henne den där dagen vid poolen kanske det hade varit annorlunda. Men det såg ut som då att hon ville kyssa mig, det var ju Jazzy som avbröt oss, men om inte hón hade varit där hade det nog hänt. Hon måste ju känna något för mig i sånna fall, men hur ska jag göra henne avundsjuk.

Jag låg och tänkte ett tag, jag kom på en ide, men skulle den verkligen vara en bra ide?. Jag vet inte, jag gillar den inte, men Melissa skulle nog bli avundsjuk, tror jag i alla fall.

Melissas Perspektiv:
Jag vaknade dagen därpå som vanligt av att ljuset sken in för starkt genom fönstret. Jag tänkte på vad som hade hänt i går. Tänk om Justin eller Melrose hade hört?. Det kanske inte var så smart att göra det mitt på dagen men ändå. Det var ganska skönt att de bara var vi tre hemma, det kan vara så jobbigt med alla hemma. Jag reste mig upp och drog på mig kläder. Jag kammade försiktigt igenom mitt tovviga hår och gick sen ner till undervåningen. Där låg Justin, över Melrose i soffan, och grovhånglade med varandra? OCH i UNDERKLÄDER. Whata,? Vad har jag missat, "hatade" inte Justin henne förut. Eller asså aah ni fattar. Jag kollade chockat på dem. "Oh god morgon Melissa" Sa Melrose glatt. "Sluta inte" Sa Justin andfått. Hon skrattade och de började hångla igen. Jag skyndade mig och ta en skål fil och sprang sedan upp på mitt rum. Jag kunde höra ljud som, "Oh Justin" "Ooh". Jag vet inte varför jag brydde mig så mycket om varför det hände. Jag bara hade den där känslan ni vet, men jag försökte gått och väl trycka bort den, men hur mycket jag än försökte så gick det inte.




 



   Postat av: Becka

Grymt bra!


      Datum: 2012-03-25 Tid: 17:59:05 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Emelie

Jättebra ;D


      Datum: 2012-03-25 Tid: 18:14:42

   Postat av: Anonym

hyfsat äckligt...


      Datum: 2012-03-25 Tid: 18:47:25

   Postat av: Ebba

Haahahah!! Meeeeeer!! :D


      Datum: 2012-03-25 Tid: 19:05:42 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Lisa

Jättebra :D


      Datum: 2012-03-25 Tid: 19:53:18

   Postat av: lolo

hheheheh grymt


      Datum: 2012-03-25 Tid: 20:19:02

   Postat av: Anonym

Jättebra!! :))


      Datum: 2012-03-25 Tid: 21:22:56

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback