HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 15 - I know you like him

Last Chapter:
Jag vet inte varför jag brydde mig så mycket om varför det hände. Jag bara hade den där känslan ni vet, men jag försökte gått och väl trycka bort den, men hur mycket jag än försökte så gick det inte.

"Vill du gå på en promenad?" Min syster dök upp i rummet. "Visst" Sa jag och tog på mig min jacka. Vi gick ner till hallen och satte på oss skorna. "Vi går ut" Ropade  Melrose till Justin som då var kvar i huset. Vi gick ner för trappan och ut på gatan. "Vill du gå till kiosken, vi kan köpa glass och sen kan vi sätta oss i parken?" Frågade hon. "Visst det kan vi göra." Sa jag och log. "Jag saknar pappa" Sa hon. "Det gör jag med, men jag tror inte eller jag vet att han inte vill att vi ska gå och elta över han, han vill att vi ska leva vårat liv inte gå och vara ledsna hela tiden, det är svårt jag vet, men vi måste gå vidare" Sa jag och strök henne över armen. "Mmh" Sa hon tyst.
Jag märkte knappt att hon stannade förns hon sa

"Justin gillar dig, Justin är kär i dig Melissa" Sa hon och jag kollade chockat bak på henne.


Visst jag visste att han gillade mig det hade ju han faktiskt sakt, men hur kunde hon veta det. Hon låg ju och hånglade upp honom igår. "Melissa lyssna nu, Han gillar inte mig, han gjorde det där för att göra dig avundsjuk, men seriöst vem vill inte hångla med Justin Bieber, så jag gick med på det. Ni är som perfekta för varandra, jag vet det låter konstigt att jag står och säger det som praktiskt taget var kär i honom förut och var på honom och massor men Melissa jag ser på dig att du gillar han med, det går inte att undvika"
"Vad pratar du om, jag gillar Jacob?" "Ja jag säger inte att du inte gillar honom, jag säger bara att du gillar Justin med, Helt ärligt, så har du gått och blivit kär i två killar, du kan inte säga emot det, erkänn att du har känslor för Justin" "Nej, jag har inte det Melrose" "Ljug mig inte rakt upp i ansiktet, jag är inte blåst, det syns så väl när du ljuger, du kan inte ljuga" Sa hon och kollade allvarligt på mig. Syndes det så väl. Jag vet själv att jag har känslor för Justin, men jag har backat undan de så jag bara kunnat fokusera på Jacob.

Jag kollade ledset på henne. "Hey, Du måste bestämma dig för vem du älskar mest, en dag kan det vara försent" Sa hon. "Jag vet" Sa jag tyst och kollade ner. När jag lyfte upp huvudet var hon på väg här i från. "Vart ska du?" Ropade jag. "Jag ska låta dig tänka" Sa hon. Jag suckade och gick till närmaste bänk. Jag satte mig på bänken. Varför jag, varför har jag gått och förälskat mig i två killar, två helt underbara killar på två helt olika sätt. "Jag önskar du var här nu pappa" Sa jag tyst för mig själv. Jag drog upp lappen som både jag och Melrose hade fått som pappa hade skrivit några månader innan han dog. Han hade skrivit det om han någonsin skulle dö, av någon olycka i hans sport eller på något annat sätt.

Melissa, Min underbara underbara dotter, Jag har lämnat dig men jag finns alltid hos dig ska du veta. Jag älsar dig och din syster upp till tusen. Ta vara på ditt liv, tänk igenom när du begår viktiga beslut, Du ska inte gå den dumma vägen, inte den smarta, inte den fina, inte den fula, du ska gå den vägen som känns rätt, du ska gå vägen som ditt hjärta följer. Följ ditt hjärta Melissa. Jag finns med dig livet ut, inte som förut då, men i ditt hjärta, jag kommer alltid att titta ner på dig. Jag finns med dig det behöver du inte oroa dig över. Lev ditt liv som det vore den sista. Jag älskar dig min underbara flicka, om du träffar på några motgångar i ditt liv, glöm inte, följ ditt hjärta, inte någon annans utan ditt, ditt är det ända som kommer räknas i längden.
Ta hand om din syster och din mamma. Jag älskar dig.

Jag kände att mina tårar började droppa ner på pappret så jag stoppade undan det igen. Jag saknar honom så det gör riktigt ont. Men jag ska göra som han sa. Jag ska ta vara på mitt liv, jag ska leva det, men hur ska jag kunna välja mellan Jacob och Justin. Hur ska jag kunnde följa mitt hjärta när jag inte vet vart det vill någonstans. Kärlek är svårt. För svårt.

Justins Perspektiv:
Dörren smälldes igen och jag vände bak huvudet och såg Melrose att hon kom in. "Var är Melissa?" Frågade jag. "Jag lät henne tänka" Sa hon. "Tänka på vad?" Frågade jag. "Ehh, hon kom och tänka på pappa" Sa hon nervöst. Antingen så ljög hon eller så tänkte hon också på deras pappa. "Okej" Sa jag tyst. "Har hon sagt något om mig till dig?" Frågade jag sen. "Nej, det har hon inte." Jag kände besvikelsen i min kropp började bildas. "Tror du hon blev avundsjuk?" Frågade jag sen. "Jag vet inte Justin, Jag vet inte" Sa hon och tittade ner.
Kärlek, antingen har man tur, eller så har man otur. I mitt fall så låg det på det andra alternativet. Jag Justin Bieber har otur i Kärlek.

Ojojojoojojojoj, Komentera :D


   Postat av: Becka

Grymt bra!


      Datum: 2012-03-26 Tid: 18:40:20 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Emelie

Jättebra ;)


      Datum: 2012-03-26 Tid: 18:49:57

   Postat av: Annie

Superbra! ;D


      Datum: 2012-03-26 Tid: 19:03:46

   Postat av: Anna

>Jätte Bra! :)


      Datum: 2012-03-26 Tid: 19:04:55

   Postat av: Jossan

Jättebra!!!


      Datum: 2012-03-26 Tid: 20:28:39

   Postat av: Josse

Hej, undrar om du skulle vilja göra länkbyte?:)


      Datum: 2012-03-26 Tid: 21:58:30 URL: http://storiesbymeee.blogg.se/

   Postat av: Hanna

nej pausa inte novellen snälla. ber på allt den är as bra ju!


      Datum: 2012-03-27 Tid: 22:58:04 URL: http://bieberfevernovell.webblogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback