HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 16 - What is happening?

Last Chapter:
"Nej, det har hon inte." Jag kände besvikelsen i min kropp började bildas. "Tror du hon blev avundsjuk?" Frågade jag sen. "Jag vet inte Justin, Jag vet inte" Sa hon och tittade ner.
Kärlek, antingen har man tur, eller så har man otur. I mitt fall så låg det på det andra alternativet. Jag Justin Bieber har otur i Kärlek.




Melissas Perspektiv:

Dagar hade gått och jag hade inte lämnat rummet, dels på grund av mensvärk och dels på grund av att jag var tvungen att tänka. Jag visste inte vad jag ville. Jag var hade känslor för två personer och jag visste inte vad jag skulle göra, ingen aning hade jag. Det knackades på dörren och jag ryktes från mina tankar, in kommer han.
"Hej" Sa han. "Hej" Sa jag tillbaka. "Varför kommer du inte ut till oss andra, du har legat här i en evighet" Sa han. Jag suckade och gick och satte mig i fönstret. "Vad är det, har det hänt något?" Frågade han och satte sig i sängen. "Sen när började du bry dig så mycket?" Frågade jag inte på ett drygt sätt alltså. Han ryckte på axlarna. "Jag har tagit tiden till att tänka" Sa jag sen. "pååå?" frågade han. "Saker" Sa jag med ett kling i rösten. "Om du inte vill berätta så visst" Sa han. "Jag önska jag kunde men jag kan inte, och jag vågar inte" Sa jag. "Problem med Jacob?" Frågade han. Jag ryckte på axlarna och han skakade på huvudet och log. "Kan du inte komma ner i alla fall?" Sa han och jag suckade men följde sen efter honom.

"Hur gjorde du?" Frågade mamma glatt. "Bieber kan allt" Sa han stolt. Jag skrattade. "Hur mår du gumman?" Frågade hon. "Så där" Sa jag och hon kollade medlidande på mig. Ingen visste förutom Melrose.
"Du ja nu, framsidan" Melrose kollade på mig. Jag suckade och hon drog med mig ut på framsidan. "Du kan inte hölla på så här längre, seriöst Mel" Sa hon och kolla på mig. "Men vad ska jag göra då?" Frågade jag. "Jag vet inte, säga vem du älskar mest, den du vill mest?" Sa hon. "M-e Men" "Men vad Melissa?"

stelena-is-endgame:  #elena gilbert #not knowing what she wants since before the salvatore brothers

"Jag vet inte vad jag vill" Sa jag och hon suckade. "Ta reda på det då, fort innan du förlorar de båda två" Sa hon. "Hur ska jag kunna ta reda på det då?" Frågade jag. "Det är den frågan du måste ställa dig själv, vem betyder mest för dig?, Vem finns mest för dig?, Vem älskar du mest Melissa?" Frågade hon. Jag kunde knappt ta henne på allvar. Hon hade aldrig varit så här förut, då handlade hennes liv om fest, träffa snygga killar, och vara bitchig mot alla andra. "Har du förändrats eller vad händer?" Frågade jag henne med ett skratt i rösten. "Jag vet inte, men byt inte samtalsämne nu. Melissa välj du måste, för snart har tiden runnit iväg" Sa hon och lämnade mig. Jag suckade och vände mig om och fick se Jacob stå där. Jag svalde en klump.

"Vad var det där om?" Frågade han. "Har du varit otrogen med någon annan?" Frågade han och jag skakade på huvudet. "Du vet om det där som hände med Justin det är inget mer" Sa jag och han andades ut. "Men vad är det som händer då?" Frågade han. "Inget" Försökte jag. "Säkert?" Frågade han. Han hade inte hört. Tack gode gud. "Säkert" Log jag. "Bra" Sa han och böjde sig ner för att kyssa mig. Var det bara situationen som gjorde kyssen så himla konstig?. Eller vad var det för något, höller jag på att bli galen?. "Jag skulle komma och kolla och se hur du mår, men du mår bra nu eller?" Frågade han. "Hyffsat i alla fall" Log jag.  "Bra, men jag måste gå, fotbolls träning" Sa han och jag nickade och han kysste mig på kinden innan han försvann i väg.

"Melissssssa, vill du leka med mig och Juuuustin?" Jazzy ropade från studsmattan. "Visst" Log jag och sprang och hoppa upp på studsmattan. "Vi hoppar i en ring" Sa hon glatt. Jag tog tag i Jazzys hand och sen tog osäkerhetn över. Justin sträckte sen ut sin hand till mig och jag la den i hans försiktigt. Det var då jag kände en liten stöt gå igenom min kropp. Vad fan hände?. Jag rodnade och kollade ner i marken och jag kunde se att Justin hade ett stort flin på sina läppar. "Hoppa höööögre" ropade Jazzy och vi gjorde som hon sa. "Vi satte oss sen ner på studsmattan för Jaxon kom upp och jag låg och busa med Jaxon medans Justin busa med Jazzy.

"maten är klar" Jermey ropade från grillen. Vi alla samlades runt ett bord och de serverade maten på tallriken. Jag skulle precis ta mjölkpaketet men min och Justins hand möttes och båda tog tag i det. "Förlåt" Mumlade han. "förlåt själv" Sa jag och skratta och tog bort handen. Han hällde upp. "Vill du ha?" Flinade han. "Ja tack" Sa jag och han hällde upp i mitt glas. Vad händer igentligen.?

Förlåt för inget kapitel igår, skrev och skrev men kom inte fram till något bra, det är svårt och bara hoppa in i den här novellen igen, men jag hoppas det här kapitlet var värt att läsa ändå.

Komentera snygginar!


   Postat av: Elin

BRAAAAA! :D <3


      Datum: 2012-05-21 Tid: 20:06:19

   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-05-21 Tid: 20:15:07 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Sara

Du fortsatte på din förra novell jättebra:)


      Datum: 2012-05-21 Tid: 21:40:10

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback