HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 28 - Sad.

Last Chapter:
Jag vet inte om det är så bra om du är här just nu. Det här är inte bra för mitt och Mandys förhållande heller. Det kan komma ut i pressen eller vad som helst och jag vill dig inget illa, det här kanske låter hemskt, men jag tror det är bra om du åker på någon semester eller något, någon vecka bara. Selena mår inte bra, och kommer inte må bättre om du är här. Jag har pratat med Hanna och Jassies föräldrar och båda de två följer med. Jassies mamma och Hannas mamma har ställt upp att följa med och ta hand om er. Det här kanske låter hemst Ari, men det är för ditt eget bästa. Jag vill dig inget illa, jag vill dig ditt bästa. Jag är som sagt väldigt besviken på dig. Men det är bra om du åker iväg lite, så det blir lite jämnställt här hemma i alla fall."
 
Jag kunde inte få in vad han just sagt. Ville han bli av med mig?. Jag sprang dirrekt ut ur köket ut ur huset och sprang där i från medans tårarna rann ner från mina kinder. Jag visste inte vart jag skulle springa, jag bara sprang. Jag kände hur himlen öppnat sig rejält och regnet öste ner. Kände hur jag genast blev alldeles iskall. Jag ville inte hem. Jag vill inte till Jassie eller Hanna för där fanns deras föräldrar och det ända jag hade kvar var Justin. Så jag tog min väg till honom och jag ringde på, var alldeles skakig eftersom det var så kallt. Justin öppnade och kollade chockat på mig. "Vafan har hänt?" Frågade han. Jag svarade inte utan bara gick in. Jag hackade tänderna och det var verkligen kallt. "Vill du låna duchen?" Frågade han. Jag nickade. Kunde inte riktigt prata.
 
Han gick in och satte på duschen åt mig, tog fram kläder som jag sedan kunde låna. "Jag väntar här utanför" Sa han. Jag nickade. Drog av mig de våta kläderna och gick in i den varma duscen vilket var väldigt skönt. Jag tog inte särkilt lång tid på mig och satte sedan på mig Justins kläder. Jag satte på mig min egen bh då den inte var jätte blöt, men det kändes inte jätte bra att gå utan den, så hade inte jätte stort val. Jag gick ut till Justin och han satt i hans soffa. "Här, jag gjorde lite varm choklad" Sa han och räckte mig en kopp. "Tack" Svarade jag. "Kan du berätta vad som hänt?" Frågade han. Jag nickade. "Alla i familjen vet. Jag gav en förlåtelse till Selena, vilket kanske inte räckte. Pappa" Jag stannade för att ta en paus. "Vad hände?" Frågade han. Jag ansträngde mig för att inte släppa ut min tårar men det gick inte särkilt bra. Jag torkade dock bort de snabbt. "Han sa att jag var tvungen att åka i väg. Att det inte var bra att jag var kvar." Sa jag. "Va. Sa han det?" Frågade han. "Ja. Men bara för någon vecka. Men ändå, han kan inte slänga ut mig?" Jag kunde inte låta bli längre, tårar rann ner från mina kinder. "Du var den ända jag kunde komma till. Jassie och Hanna kan jag inte gå till eftersom deras föräldrar är hemma och de skulle följa med på den där jävla "Resan"" Nu var jag arg också.
 
"Jag är ledsen Ari" Han satte sig brevid mig. "Jag orkar verkligen inte mer Justin. Allt går åt helvete" Sa jag. "Jag vet. Vi gjorde inte de bästa besluten men gjort är gjort, och vi kan ingenting ändra på det." "Jag vet" Suckade jag "Att allt kunde gå så snett" Sa jag. "Jag vet, även fast vi visste att det kunde bli konsekvenser så fortsatte vi ändå. Vi kanske inte trodde att de skulle bli så här stora konsekvenser, men vi visste att det skulle bli konsekvenser, men ändå slutade vi inte. Och det, det måste betyda något" Jag visste inte vart han ville komma. "Justin" Sade jag. "Ja." Svarade han. "Kan jag få sova här?. Jag vill inte gå hem."  "Ja. Självklart" Svarade han. "Tack" Svarade jag. "Inga problem" Svarade han. "Vill du gå och lägga dig nu?" Frågade han. Jag nickade. "Kom då" Svarade han. Jag ställde mig upp efter honom och vi gick upp för trappan. Jag hade för länge sedan stängt av mig mobil då jag verkligen inte brydde mig om någon skulle ringa mig.
 
 
"Gästrummet, går det bra eller vill du sova h-" "Det går bra tack" Sa jag och log. Han nickade. Öppnade gästrummet åt mig. "Jag finns på mitt rum om du vill något" Sade han. "Tack, Justin, verkligen" Svarade jag. Han log åt mig och gick in till sitt rum. Jag drog av mig bhn och la mig sedan som jag var. Jag kröp under täcket, jag var trött men jag kände genast att jag inte skulle kunna sova. Hade alldeles för mycket tankar i huvudet. Var ledsen. Det var ingen bra dag. Jag låg och vred, vände på mig jag vet inte hur länge. Kände som jag legat där i flera timmar. Jag orkade inte mer. Jag ville ligga tryggt. Känna värme i min kropp. Jag ville inte vara ledsen. Det var därför jag reste mig upp. Gick in till Justin och la mig brevid honom i sängen. Jag kände hur han vakna till för han tryckte mig intill honom och la en arm över min midja, och då kunde jag somna.
 


   Postat av: Anonym

NAAAAAAAW!!


      Datum: 2012-10-10 Tid: 21:14:05

   Postat av: Evelina

Super bra!


      Datum: 2012-10-10 Tid: 22:54:55

   Postat av: Anna

Super bra!! :)


      Datum: 2012-10-10 Tid: 23:14:32

   Postat av: Emelie

OMG meeeeeer <3


      Datum: 2012-10-11 Tid: 16:00:05

   Postat av: ~ It's Nour

Hej Elin! Long time no see! Jag fick en kommentar på min blogg för bara några minutrar sedan om More Then This minns du vår 1D blogg? Jag hade helt glömt bort den tills nu och undrar om du minns lösenordet? Jag har försökt knäcka den men kommer inte in! Tacksam för svar!


      Datum: 2012-10-12 Tid: 19:04:27 URL: http://infinityfearless.blogg.se/

   Postat av: Anonym

Skitbra kapitel!! Du skriver som en ängel!!!:)


      Datum: 2012-10-12 Tid: 20:51:07

   Postat av: Anonym

jätttrbra


      Datum: 2012-10-13 Tid: 00:02:17

   Postat av: ~ It's Nour

Jag har också för mig det! Har försökt knäcka koden jätte länge men kommer inte in får damp...


      Datum: 2012-10-13 Tid: 15:04:52 URL: http://infinityfearless.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback