HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 15 - We meet on the roof.

Last Chapter:
 Jag promenerade hem och det var fakitskt ganska lång tid jag hade gått. Jag hade ju dock varit tvungen att tänka igenom mycket. Jag var i alla fall hemma tillslut. "Vad har du varit?" Frågade pappa och log. "Gick bara runt lite" Sa jag. Han nickade. Jag tog en tallrik och tog för mig av lite pannkakor och satte mig vid matbordet där Mandy också satt. "Var det gott?" Frågade hon. Jag nickade. Jag åt upp mina pannkakor och hon tog undan disken åt mig. Min mobil plingade till och jag stelnade till när jag såg vem det var.
 
Justin. Jag öppnade smset. Hey. Föråt för jag bara stack så där igår. Jag fick panik. Du är inte arg va?. Jag smsade snabbt tillbaka. Jag är inte arg. Jag förstår att du fick panik. Jag hade också panik, var i chock var jag med.Jag tryckte på skicka och inväntade ett svar. Bra. Att du inte är arg alltså. Tänkte på en grej. Har du berättat för någon?. Typ hanna eller Jassie?. Jag svalde. Ja. Fast bara om första tillfället. Har du?. Jag inväntade ett svar. Ja. För Chaz och Ryan. Men som du, bara första tillfället. Ska vi hålla det hemligt, det andra. Bara genom dig och mig? Frågade han. Det gör vi. Vi berättar inte för någon. Jag tryckte återigen på skicka. Men du?. Började han. Ja?. Skickade jag. Kan jag få se dig ikväll?. Jag måste ta reda på en sak. Jag svalde. Jag vet inte om jag var redo för den risken. Jag visste inte om jag kunde kontrollera mig själv. Jag vet inte. Svarade jag. Kom igen Ari. Jag måste bara få reda på en sak. Bara vi. Lita på mig. Jag svalde. Jag litar på dig Justin. Jag vet bara inte om jag litar på mig själv. Svarade jag. Kom igen. Snälllaaa? Jag gav upp. Okej. Smsa var,hur och när sen. Jag fick ett snabbt svar tillbaka. Taackkk!!. Ja det ska jag absolut göra!. Jag log.
 
 
"Vad ler du åt?" "Va?" frågade jag. "Var det Kyle som smsade?" Frågade Mandy. "Ehm ja" Sa jag. "Hur var det med han då?" Frågade Mandy. "Han har det bra. Han är på väg hem" Sa jag. Det visste jag inte om han var men jag antog det. Eller så var han redan hemma. Jag lämnade köket och gick upp till mitt rum. Nästan att det var läskigt. Ett väldigt samanträffande om man säger så. Så ringer det på dörren. Jag hör att det är Kyle och går ner för trappan. "Heej" Sa jag och kramade honom. Han kramade tillbaka. Eftersom både Mandy och pappa stod där kysstes vi inte. Vi gick upp på mitt rum. "Så du är hemma?" Frågade jag. "Japp. Kom hem för kanske två timmar sedan" Svarade han. "Jaha." Svarade jag och log. "Så hur mår du?" Frågade han. "Jag mår bra nu" Sa jag. "Vad bra" Svarade han. Jag nickade.
 
"Hur mådde din farmor då?" frågade jag. "Hon mådde bra. Hon är ju inte jätte pigg men hon mår bra, det är ju huvudsaken" Sa han. Jag nickade. "Vad hade du för dig i går då?" Frågade han. "Inte mycket. Kollade på film typ" Sa jag. Han nickade. "Vill du komma hem till mig i kväll så kan vi ha mys kväll?" Frågade han. Jag kände mig genast dum. "Jag är ledsen. Jag kan inte. Har bestämt med Jassie och Hanna någon annan kväll?" Frågade jag. Han nickade och log. "Kan väl höra med Justin eller något" Sa han. Jag nickade stelt och sa sen. "Ska ni ha mys kväll?" skratta jag. "Nej, men du fattar vad jag menar" Sa han. Jag nickade och skratta. Han skratta också. Det var lite stelt mellan oss vilket jag inte ville att det skulle vara. Min mobil pep till och jag tog fort upp den. Det var från Justin. Möt mig på taket. Det vanliga du vet. Skrev han. Där hade jag inte varit på ett år. Nu??. Skrev jag tillbaka. Nej juste. Om en halvtimme kanske?. Svarade han. Det blir bra. Svarade jag.
 
"Var det Jassie eller Hanna?" Frågade han. "Japp. Jag ska vara hos Jassie om en halvtimme" Sa jag och log snett. "Jag kan skjutsa dig då om du vill. Jag har bilen" Svarade han. "Nej det är lugnt. Jag går" Svarade jag. "Kom igen, jag har ju bilen, vi ska ju ändå åt samma håll." Sa han. "Kyle. Det är lugnt" Sa jag. "Det är skönt att gå också" Sa jag. "Okej som du vill" Skratta han. Jag skratta med. "Men ska jag gå då. Så kan du fixa med allt du ska fixa innan?" Undra han. "Du behöver inte alltså." Sa jag. "Det är lugnt. Vi kan träffas imorgon?" Frågade han. Det var söndag imorgon. "Det kan vi göra" Sa jag. "Bra. Jag hittar ut själv" Sa han och kysste mig. Jag besvarade kyssen. Men det som störde mig något enormt var att jag inte kände de där fjälirarna alls mycket mer. Kanske var det bara tillfälligt.
 
Ajjjjdå. Vad tror ni händer på taaaket? :)


   Postat av: Emelie

Justin's gonna kiss her!! :*:*


      Datum: 2012-09-15 Tid: 22:00:18

   Postat av: Evelina

Super bra! Vill ha mer snabbt! ;)


      Datum: 2012-09-15 Tid: 22:24:50

   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-09-15 Tid: 22:54:46 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se

   Postat av: Parya

Ooooo spännande!! :)


      Datum: 2012-09-16 Tid: 00:46:16

   Postat av: Anna

Super bra!! :)


      Datum: 2012-09-16 Tid: 09:20:29

   Postat av: elena

jag älskar denna novell merrrrrrrrrrrrrrrrr super bra
gash dör av nyfikenhet


      Datum: 2012-09-16 Tid: 14:26:50

   Postat av: Ewweh

Shit girl, Du är grymt awesooommme!! meer! :D


      Datum: 2012-09-16 Tid: 14:29:12 URL: http://justbiebzz.blogg.se

   Postat av: Anonym

GRYMT BRA! KYSS KYSS KYSS!!


      Datum: 2012-09-16 Tid: 22:47:14

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback