HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 21 - If it not right, its not right.

Last Chapter:
Vi satt och jobbade ett tag, skev ut fakta, skrev ny fakta och höll på så. Vi båda blev hungriga så vi bestämde oss för att gå ner och äta. "Är det okej om jag äter här då?" Frågade jag. "Ja, du äter alltid här" Sa han. Jag skratta. "Pannkakor?" Frågade han. Jag nickade. Han stekte snabbt på ett par pannkakor och vi satte oss vid bordet. Efter en stund bröt han tystnaden. "Jag har tänkt på att göra slut med Selena. Jag känner ingenting längre."
 
"Nej Justin. Hon kommer bli förkrossad" Sa jag. Han suckade. "Men vad ska jag göra då?. Jag känner ju inget. Dessutom vet du inte hur vårat förhållande ser ut. Vi har haft det svårt i flera månader tillbaka, vi har pratat om minst fem gånger att göra slut, men ändå har vi inte gjort det. Men nu är det dags. Jag klarar inte mer" Sa han. Jag svalde. "Okej. Men snälla gör det på ett bra sätt" Sa jag. "Hon blir lätt ledsen." Sa jag. Han nickade. "Jag vet." Sade han. Jag nickade. Det blev en pinsam tystnad. "När ska du göra det?" Frågade jag. "Jag vet inte, så snart som möjligt. Kanske till och med i kväll" Sa han. Jag nickade. Jag fick en dålig känsla i magen att detta inte skulle sluta bra. Selena skulle bli förkrossad det visste jag. De har varit tillsamans länge och de har verkligen varit kära.
 
Justins Perspektiv:
 
Mina känslor för Selena senaste månaden har sakta gått neråt, och när Ari började bli inblandad så sjönk de ner till botten dirrekt. Dock så började mina känslor för Ari att förändras. När jag kysste henne kände jag mig som ett litet barn som nyss fått ätit sin första glass, ett dåligt exempel men ändå. Jag var glad i hennes närhet nästan hela tiden, förutom när hon tog på sig sin bitchiga attityd, men den var sexig och fick mig bara att vela ha henne ännu mer. Jag vet inte riktigt varför jag varit som jag varit mot Ari. Kanske ska spela cool?. Jag vet inte. Som när jag lämnade henne i rummet. Det var dock för att jag skulle bevisa för henne att man inte skojar med mig, det var självklart på skämt och roligt att göra, för hennes reaktion var priceless. Tro mig inte fel, jag hade verkligen velat fortsatt, men det känns inte rätt att göra det, innan jag gjort slut med Sel.
 
"Ska vi fortsätta imorgon?" Frågade Ari efter tre mer timmar av hårt slit. Jag nickade. "Vi ses" Sa hon. Jag nickade. Jag hörde hur hon stängde dörren efter sig och jag suckade djupt och lutade mig bak i stolen. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag var tvungen att prata med någon, inte med Kyle för han kunde jag verkligen inte prata med detta om. Jag ringde Ryan. Några signaler gick fram och han svarade äntligen. "Hey man" Sa han. "Hey Bro" Svarade hag. "Hur är det?" Frågade Ryan. "Sådär." Svarade jag ärligt. "Vad då rå?" Frågade han. "Jag ska nog göra slut med Sel ikväll" Sa jag. "Oh. Är det på grund av Ar-" "Inte bara på grund av henne. På grund av att vi eller jag i alla fall känner inga gnistor längre som förut. Det var bra för några månader sen men det är inte det längre" Sa jag. "Jag är ledsen" Sa Ryan. "Det är lugnt. Jag tror det blir bättre så här" Sa jag. "Har du gjort något med mer Ari då?" Frågade han. Jag skratta till. "Oh. Vad har du gjort. Har ni hånglat mer en två gånger nu?" Frågade han. "En gång på taket också. Och" Jag tystna. "LÅG NI?" Sa han högt. "Nej. Haha. Bara nästan" Sa jag tyst. "Oh herre. Ska du berätta för Sel?" Frågade han. "Aldrig. Eller inte nu i alla fall. Tänk vilket krig det skulle skapas, skulle lätt bli tredjevärldskriget" Sa jag. Ryan skratta. "Bra att höra från dig. Du får komma och hälsa på oss nu, du är ju ledig" Sa han. "Jag vet jag ska det." Sa jag. "Hur går det med nya albumet då?" Frågade han. "Det går bra. Har fått tre låtar som de skrivit till mig som jag kollat igenom o de verkar bra, jag håller på och fingrar på några låtar jag med." Sa jag. "Låter bra." Sa Ryan. "Du då, hur går det med tjejerna?" Frågade jag. "Du vet. Det går bra man, ny tjej varje kväll" Sa han stolt. "Ry-" "Jag skoja" Sa han. Jag skratta. "Det hoppas jag" Sa jag. Han skratta. "Men vi ses," Sa han. "Ja det gör vi, hejdå" Sa jag och vi la på.
Jag skickade också i väg ett sms till Sel. Kan du komma över vid sju?. Behöver prata!. Jag tryckte på skicka. Visst har det hänt något Justin?. Jag skrev bara att jag behövde prata med henne och gick sen in i badrummet för att ta en dusch.
 
*
 
Klockan hade slagit lite över sju då hon ringde på dörren. Jag andades tungt. Jag öppnade dörren. Hon log och jag kramade om henne. "Kan vi prata där ute?" Frågade jag. Hon nickade. "Men det är så kallt" Svarade hon. "Här" Sa jag och gav henne min jacka. Vi ställde oss utanför och det var verkligen länge sen jag var så här nervös. Jag visste inte hur jag skulle börja. "Vad ville du prata om?" Frågade hon. "Jo." Jag andades in. Jag kunde inte kolla henna i ögonen. "Justin vad är det?" Frågade hon allvarligt.
 
image
 
"Selena. Det här funkar inte längre. Jag är så ledsen, men jag klarar inte av detta längre. Specifiskt denna sista månad har varit svår för mig, mina känslor för dig har sakta åkt bort mer och mer och-" Jag stannade. Hennes ögon började fyllas av tårar. "Sel. Vi har haft det här pratet förut. Vi har till och med båda sagt att det har vart svårt. Det var du som sa förra gången att det var svårt för oss, att det förändrats." Sa jag. "Men ursäkta om jag blir ledsen, min pojkvän gör slut med mig, ska jag vara glad eller?" Frågade hon ilsket. "Sel." Suckade jag. "Kalla mig inte det" Jag suckade. "Selena snälla lyssna på mig. Jag vill dig inget illa. Jag älskar dig. Du betyder så otroligt mycket för mig, men inte på det sättet längre. Du var min första riktiga kärlek och det kommer alltid att vara så, du visade mig hur man älskade någon på riktigt och det gjorde jag med dig, men jag gör inte det längre. Jag vill inte förlora dig. Du har varit i mitt liv så fruktansvärt länge och jag kan bara inte förlora dig på grund av detta" Sa jag. Jag såg hur hon var på väg att bryta ihop. Hon satte sig ner på backen och la händerna för sitt ansikte och brast ut i gråt. Jag tålde inte när folk grät. Jag satte mig ner och höll om henne hon gjorde inget motstånd. "Jag är så ledsen. Men jag tror du också känner det, även fast du inte känner det just nu, att saker och ting förändrats mellan oss. Jag vill fortfarande hålla kontakten med dig. Du är en av mina bästa vänner." Sa jag. Hon andades tungt. "Jag måste gå" Sa hon och ställde sig upp. "Förlåt" Sa jag.
 
image
 
"Vad ska jag göra då Justin. Det är inte så att du behöver låtsas att gilla mig, det är över nu som du sa." Hon gick fram med jackan och gick sedan. Jag tog snabbt upp telefonen och smsade Ari. Jag gjorde det. Hon är på väg hem. Ta hand om henne. Snälla. Jag skickade iväg det. Jag kände hur en tår rann ner från min kind. Även fast jag inte känner något längre för Selena så var det ändå svårt att släppa taget om henne. Jag har haft ett förhållande med henne länge och jag älskade henne verkligen. Vi har haft så grymt kul, men är det inte rätt så är det inte och då måste man till slut släppa taget.
 
 
 
Aww Jelena broke upp :/ ;). Tror ni Ari kommer göra slut med Kyle?...... Hmmmmmmmmmmmm.
Aja komentera lovies.


   Postat av: Annie

ledsen att skriva detta men gillar inte just denna novellen.. är inte för du skriver dåligt men är för att jag gillar Selena/Jelena så mycket.. :/


      Datum: 2012-09-26 Tid: 20:55:29

   Postat av: Anonym

SJUKT BRA!! Mer J och A innan så det känns mer seriöst :D


      Datum: 2012-09-26 Tid: 21:07:27

   Postat av: Evelina

Super bra!


      Datum: 2012-09-26 Tid: 22:50:20

   Postat av: Emmie

Jättebra <3


      Datum: 2012-09-27 Tid: 15:23:11

   Postat av: Anna

Jätte bra! :)


      Datum: 2012-09-27 Tid: 17:05:47

   Postat av: Emelie

Jättebra meer <3


      Datum: 2012-09-27 Tid: 20:37:37

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback