HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 32 - Come here

Last Chapter:
"Ska jag hjälpa till?" frågade han. Jag nickade och han tog champangen och jag de två glasen. Klockan var fem i. "Är du beredd?" Frågade han när han skulle öppna. Jag nickade och han öppnade champangen med en smäll och det for ut skum. "Han hällde snabbt i de i våra glas. Innan han gav de till mig så tog han av sig sin skinnjacka. "Här jag ser att du fryser" Jag log. "Jag kan gå och hämta min jacka bara" "Det är lugnt" Sa Justin. Jag log smått. "Tio sekunder" Sa Justin. Jag log. Snart var det 2013, och hjälp vad jag vart med om mycket i 2012. Det small över hela himlen. "Gott nytt år Kelsey" "Gott nytt år Justin" Vi skålade och han drog mig intill honom så jag lutade mig mot honom. "Vad är ditt nyårslöfte?" Frågade jag. "Att vara en bra pappa till Sophie"
 
Idag var det 30 Januari, vilket menades med att Sophie var över en månad gammal, Justin hade åkt i väg på turne och igentligen så menades det inte med mycket mer. Justin hade åkt den sjätte som det var sagt och han hade varit här nästan varje dag sen efter nyår för att vara så mycket med Sophie som möjligt. Han hade stannat till klockan tre på morgonen på nyår och sen åkt hem och jag hade lagt mig utslagen i min säng, och det var väldigt skönt att Sophie sov hela den natten. Det var kväll nu och Sophie låg och sov och jag satt med Lucas i soffan och vi såg på Family Guy. När programmet var slut så gick jag till min toalett och tvättade mitt ansikte och borstade tänderna. Jag drog av mig mjukisbyxorna jag hade  på mig samt tjocktröjan och satte på mig en stor tshirt i stället. Bhn drog jag av mig och la mig sedan under täcket i sängen. Mobilen plingade till och jag suckade för mig själv. Jag såg att det var Justin så jag öppnade meddelandet. Logga in på skype? Jag böjde mig fram till mitt sängbord och tog datorn och gjorde som han sa. Så fort jag loggade in så ringde han upp mig och jag svarade.
 
Tumblr_mixholre131rgceeho1_250_large
 
"Sov du?" frågade han och jag skakade på huvudet samtidigt som jag la märke till att han inte hade någon tröja på sig. "Du kunde inte bry dig att sätta på dig en tröja?" Frågade jag. Han skratta åt mig. "Det är morgon här, och jag kunde inte somna om" Jag himlade lite lätt med ögonen. "Var är du?" Frågade jag. "London, fortfarande" Jag nickade trött. "Hur mår Sophie?" Frågade han. "Bara bra, hon sover" Log jag. Han nickade. "Så hur är det i London då?" Frågade jag. "Det är as bra. Fansen är galna, lika så papzen tyvärr" Jag log snett. Jag kollade hur han satte på sig sin keps, jag bet mig lite lätt i läppen utan att tänka på att jag gjorde det. "Är allt bra hemma?" Frågade han. Jag nickade. "Inget händer, jag är bara hemma" Suckade jag. "Kom hit då" Jag fnös. "Verkligen" himlade jag med ögonen. "Varför inte?" frågade han. Var han seriös nu? "Sophie, Jusitn" "Kan inte Brian eller någon annan vara barnvakt?" "Justin sluta, det är ingen bra ide över huvudtaget." "Bara i några dagar, vi ska till Paris då" "Justin varför vill du ens det?" "Jag vet inte, skulle det inte vara bra att prata?" "Vi pratar hela tiden" "Inte på det sättet" "Justin jag kan ändå inte lämna Sophie ensam hemma, det går inte" "Någon kommer ju säkert kunna vara barnvakt"
 
"Förstår du inte hur konstig du ens låter, du har inget bra argument" "Men du vill ju eller hur?" "Det skulle vara skönt att komma bort för ett slag men jag klarar mig" "Kom igen" Jag skakade på huvudet. "Du är tråkig" "Jag tar bara ansvar" "Kanske lite för mycket" Jag himlade med ögonen åt honom. "Ta med henne" "Det vet du att det inte går. Jag kan inte flyga med en nyfödd bebis" "Jag fixar ett jet" Jag skakade på huvudet. "Lägg ner" Skrattade jag åt honom. "Tänk på det i alla fall" Jag nickade. "Okej jag ska göra det" Han nickade. "Hur går det med Alex då?" Frågade han nyfiket. "Nae jag slutade allt för någon vecka sedan, jag orkade inte låtsas mer" Han skrattade åt mig. "Vad?" Frågade jag. "Du har gått och försökt att gilla honom hur länge som helst, och förns nu avslutar du allt" Jag himlade med ögonen. "Jag är en snäll person" Suckade jag. "Jag vet" Sa Justin. Jag log smått. "Jag ska låta dig sova nu" Sa Justin. "Du har gjort mig pigg nu" Suckade jag. "Tillräckligt pigg för att visa mig vad som finns under täcket?" Blinkade han. "Euw Justin sluta" Han skrattade och jag kände hur jag rodnade. "Jag glömde bort att jag redan sett det, fast jag skulle ju inte motstå igen." "Omg Justin sluta hejdå" Sa jag och avslutade samtalet medans jag hörde honom skratta. Jag stängde av tvn och tog mig för mina kinder som var skall heta av rodnad. Att han alltid ska komma med sådana där kommentarer.
 
 
 
3 Februari.
 
Av mycket övertalan från Justin till mig och ingen alls övertalan från mig till Brian och Alison så var jag ändå påväg till Justin. Jag satt på flygplanet och nervös som jag var över Sophie så hade jag pratat med henne innan jag suttit mig på flyget även fast jag då såg henne fyrtio minuter innan. Jag hade dåligt samvete, men som alla sa åt mig. "Det är några dagar bara, hon kommer ändå inte komma ihåg det" Jag hade aldrig flygit själv så det var ganska nervöst. Jag hade på mig ett par mjukisbyxor och en stickadtröja, jag kände inte för att klä upp mig när jag skulle sitta flera timmar på ett flyg. Flygmaten var grymt äcklig så när jag skulle komma fram skulle jag kräva Justin på att han skulle köra förbi Mc.Donalds eftersom han lovat att hämta mig. Det var minde en än timme kvar nu och jag bara längtade tills vi skulle nudda marken. Justin hade inte konsert förns imorgon kväll och han var och repade just nu. Sedan hade han en dag "ledigt" och sedan hade han en till konsert i paris dagen efter.  När det pep till och det sades till att man skulle sätta på sig säkerhets bältet blev jag glad men samtidigt nervös för det värsta av allt var attt landa. Som tur var gick det bra och jag kom fort av flyget.
 
Justin stog som sagt på parkeringen och väntade på mig och jag gick in i hans svarta rangerover. "Hej" Hälsade jag. "Hej Kels, gick det bra?" Jag nickade. "Föresten jag är jätte hungrig så jag ber dig om Mc.Donalds" Han skrattade åt mig. "Det kan jag fixa, vi ska dirrekt till bussen sen, jag behövde inte repa mer" Jag nickade. Han svängde in på drive in. "Vad vill du ha?" Frågade han. "Eh, En Cheeze, pommes och Coola" Han nickade och beställde även en bigmac till sig själv. "Vi äter i bussen, det är inte så långt dit" "Okej" Svarade jag. Han stannade på en parkering där det var flera bussar stående. Jag tog maten och han tog mina väskor och jag gick efter honom in i en buss där det var fullkomligt tomt med folk. "Välj en säng, Alfredo har den där" Sa han och pekade på en säng. "Vart sover du?" Frågade jag. "Där inne, men det är bara en säng" Jag nickade och valde en säng och han placerade mina väskor där. Han tog maten ur mina händer och la de på ett bort där de var sittplatser runt, fast en soffa typ. Jag satte mig mitt emot honom. "Var det svårt att säga hejdå?" Frågade han. Jag nickade. "Jag grät" Skrattade jag lätt. Han log smått. "Det är inte så konstigt Kelsey" Jag nickade. Efter vi hade ätit upp och städat undan och placerat oss i sofforna igen så flög dörren upp. En kille gick in, han kollade först på Justin sen på mig. "Kelsey?" Frågade han. Jag nickade. "Jag är Alfredo, kalla mig Fredo" "Kelsey, kalla mig Kels" Skratta jag och skakade hans hand. Klockan var mycket så vi bestämde oss för att lägga oss. Jag blev sist att lägga mig och jag kunde verkligen inte sova. Det ända jag tänkte på var Sophie. Jag saknade henne och jag kände mig orolig att inte ha henne i samma rum. Utan att jag märkt det hade några tårar runnit ner från mina kinder och jag snörvlade till. Jag gick ur sängen och försiktigt in på toaletten. Jag gick försiktigt ut lite senare när jag hör någon viska. Det var inte Alfredo för jag kunde höra hans snarkningar. Jag öppnade Justins dörr lite mer. "Vad har hänt?" Frågade Justin. "Jag kan inte sova, jag tänker bara på Soph" Viskade jag. "Kom här" Sa han och öppnade sitt täcket och jag stängde dörren och gick upp i hans säng och la mig under täcket. Han drog mig in till honom så min rygg låg mot hans bröst och mage. "Ssh" Viskade han mot min nacke. "Sov, det blir bra"


   Postat av: Anonym

Meeeeeeeer


      Datum: 2013-04-01 Tid: 16:22:33

   Postat av: Anonym

Älskar din novell. Du är begåvad. Att du ens kan komma på sådana bra saker art skriva om. Du är så ......... Ja begåvad! Haha:)


      Datum: 2013-04-01 Tid: 18:31:49

   Postat av: Celebnovell

Jättebra! :)


      Datum: 2013-04-01 Tid: 19:05:54 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Emelie

Awweee så gulligt!!


      Datum: 2013-04-01 Tid: 21:53:18 URL: http://lifeasemelieida.bogg.se

   Postat av: Anonym

Så bra!! Meer


      Datum: 2013-04-01 Tid: 22:25:28

   Postat av: Anna

Jätte bra. :)


      Datum: 2013-04-01 Tid: 22:33:18

   Postat av: Anonym

Jätte bra!!!


      Datum: 2013-04-02 Tid: 00:59:20

   Postat av: s.

Så spännande längtar till nästa!


      Datum: 2013-04-02 Tid: 02:07:07

   Postat av: Mathilda

Åh, uppdatera :) älskar nu när dom träffas! xx


      Datum: 2013-04-02 Tid: 09:15:24

   Postat av: Anonym

Skulle du vilja göra länkbyte? :)

Svar: om jag visste vem du var :)
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-04-02 Tid: 21:45:16

   Postat av: Hanna

Awww Justin :)


      Datum: 2013-04-03 Tid: 12:56:31

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback