HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 39 -

 
Last Chapter:
 "Ses Justin" "Ses" Jag la på telefonen och kollade på sophie som kollade med pigga ögon på mig. "Det var pappa, han är så oklar förstår du" Jag skrattade åt mig själv. "Om man ändå kunde läsa hans tankar, då hade det varit lite bättre" Jag skakade på huvudet åt mig själv. Min telefon började ringa och jag trodde det skulle vara Justin som glömt att säga något men det var förvånats värt Sammy. "Hej det är Kelsey" Svarade jag. "Hej, Kels det är Sammy. Jag hörde att du skulle vara hemma idag?" "Ja, det är jag" "Åh, du skulle inte vilja gå på en shopping tur imorgon?" "Jo visst det vill jag jätte gärna." "Vad bra, då skickar jag iväg ett sms imorgon bitti då" "Det blir bra" "Ses då" "Ses" Skrattade jag.
 
 
Jag vaknade ännu en gång av Sophies gråt. Det här var verkligen inte hennes natt och inte min heller för den delen. Jag ställde mig upp och gick fram till spjälsängen och tog upp henne i min famn. Jag vaggade henne i min famn, jag hade ingen aning om varför hon grät just nu, för två timmar sedan väckte hon mig igen, men då fick hon äta. Jag kollade på klockan och såg att den var sju. Hon ville väl säkert inte sova mer, men det ville jag. Jag suckade lite för mig själv och tog ut henne i vardagsrummet och satte på tvn. Det var aldrig något bra på tvn på morgonen, men tur för mig så gick det ett gammalt One Tree Hill avsnitt som jag bestämde mig för. Mina ögon ville verkligen stänga sig och jag kollade ner i min famn och fann Sophie sova. Jag ställde mig försiktigt upp från soffan och gick försiktigt in i mitt rum och lyckades lägga ner henne i spjälsängen utan att väcka henne. Jag la mig trött ner i min egen säng och det dröjde inte speciellt länge förns mina ögonlock stängdes och jag fall i sömn.
  Jag blev inte väckt förns klockan nio så jag var nöjd att hon kunde sova så länge som hon faktiskt kunde. Jag bytte blöja på henne och tog ut henne i köket där Alison och Brian satt. "Vi har satt datum för brölloppet" Alison var helt extalterad. "Jasså, när?" Frågade jag. "23 maj" "Det är ju inte ens tre månader dit, hinner ni?" Skrattade jag. "Jadå" Svarade hon och jag log. "Kan du hålla henne?" Undrade jag. Brian nickade så jag kunde bre mig en macka.
 
"Jag lovar jag kommer tillbaks snart, det kommer inte att dröja" De nickade åt mig när jag skulle ut på shoppingrundan med sammy och de andra. Brian var inte jätte pepp på att vara barnvakt på Sophie igen eftersom jag varit borta sålänge. Men jag hade lovat att det inte skulle hända på ett par dagar. Bilen med Charity, Sammy, Francia och Ashley(t) stod utanför mitt hus och jag log stort. "Heej" Sa jag glatt när jag fick hoppa in brevid Sammy som satt i mitten längst bak. "Hur är det Kels?" Undrade Charity som körde. "Det är bra" Log jag. "Gick resan hem bra?" "Kanon" Skrattade jag. Eftersom det inte dröjde särskilt länge förns vi var vid shoppingcentrumet så vi gick snabbt ut ur bilen och jag reagerade när det var papz som följde efter oss in i shopping centrumet. Dock så var Ashley rätt känd och hande oftast papz efter sig. Sammy och Francia var väl inte sådär jätte kända kanske och inte heller Charity. Vi klev in och vi gick rakt in till forever 21 som låg precis när man kom in. Där inne så spreds vi ganska dirrekt på olika håll och gick efter kläderna som hängde över allt. Jag måste erkänna för mig själv att jag shoppat rätt mycket på sista tiden men jag kunde faktiskt inte låta bli. När vi möttes utanför provrumen så hade jag två shorts och tre linnen i handen. Det visades att jag ville ha alla fem men övertalade mig själv och köpte bara ett par shorts och två linnen. Jag skulle förmodligen åka hit igen och köpa de andra shortsen ändå.
 
Efter rundor på Hm, top shop och alla möjliga affärer så gick vi in på Victoria Secret. Jag tyckte  bara det var akward att gå in där men jag behövde verkligen nya underkläder eftersom något har växt på mig och jag får inte på mig alla mina bhar. Vi särades på oss igen och jag plockade tre par bhar som det ingick trosor till. Det var bara jag och Charity som skulle pröva så de andra stog utanför och väntade på att få kolla vilket jag inte var jätte bekväm med. "Så få se nu Kelsey" Jag himlade med ögonen för mig själv och öppnade drapperiet i min ljusrosa bh som jag hade prövat. "Wow, du måste verkligen ha den där." "Verkligen?" Frågade jag. "Jag antar Justin skulle gilla det" Skrattade Francia. "Herre gud, ni måste verkligen lägga ner" De skrattade åt mig. "Köp trosorna till med och köp den i den lila modellen med" Tyckte Sammy och jag gjorde faktiskt som hon sa och köpte båda två. Dock så ville jag inte ha trosorna då de inte var min stil, eller vad man säger, men jag vågade inte lägga tillbaka dom. Efter mycket shopping var vi alla trötta så vi placerade oss på ett starbucks. "Så är du med på tjejkväll i kväll Kelsey?" "Jag vet inte, jag kan inte lämna Sophie med Brian och dom igen." "Ta med henne, eller så kanske vi skulle kunna va hos dig?" Undrade Ashley. "Jag kan kolla om jag kan köra ut dom" Skrattade jag och började smsa till dom. Efter mycket prat och latte så gick vi en sväng till. "Nemen kolla" Sammy drog in oss i en butik och när jag fick se vad hon syftade på skrattade jag. En pappers figur av Justin.
 
De tog kort med honom och jag hängde på. "Här ta min telefon" Jag gjorde en puss bild på honom och de "awwade" mot mig. "Det var inte så jag menade" Suckade jag och de skrattade, som vanligt. Jag hade lyckats att köra ut alla tre ikväll så då blev det lätt att ha Sophie där när tjejerna skulle vara hemma hos mig. "Men kom runt sju då?" Undrade jag. De nickade. "Beställer vi pizza?" Undrade jag. De nickade så jag slapp ställa mig och laga mat. Jag klev in med hur många påsar som helst och Lucas mötte mig i dörren med en chockad blick. "Dina pengar från mamma och pappa kanske inte kommer räcka hela ditt liv om du fortsätter så där" Jag skrattade åt honom. "Lägg ner" Han skrattade. "Var är Soph?" Undrade jag. "De är ute på promenad" Jag nickade. Jag tog av mig skorna och följde efter honom i köket. "Fin instagram bild du la ut." Han kollade menat på mig eftersom jag lagt ut bilden när jag pussade mot pappersfiguren. "Hände det något i Paris eller?" Undrade han. "Nej sluta" "Bara frågar" Jag himlade med ögonen. "Alex då, över honom?" "Det tänker jag väl inte snacka med dig om, du är hans bästa vän" Han skrattade. "Det var väl inte seriöst på din sida, det verkade som att det inte var särskilt seriöst" "Jag vet inte, jag var väl inte kär" Skrattade jag. "Du är en hjärte krossare Kels" "Sluta" gnällde jag och knuffade till honom. "Hur går det med dig på kärleksfronten?" Undrade jag. Han fnös. "Inget jag tänker prata med dig om" Skrattade han. "Hey" Han skrattade igen.
 
*
 
Brian, Alison och Lucas hade dragit och de skulle strax komma. Gladligen så var Soph på ett bra humör. Det ringde på dörren och jag log stort när jag öppnade med Sophie på min axel. "Awwww" Alla gav sin uppmärksamhet åt Sophie och jag skrattade när de började prata bebis språk. "Får jag hålla?" Undrade Sammy. "Självklart" "Åh gud, hon är så söt, så liten" Jag skrattade och Sophie hade storaögon eftersom det var så mycket som hände, hon såg så förvånad ut. Jag skrattade. Vi satte oss i vardagsrummet och de kunde inte ta sina ögon från Soph. Vi bestämde oss i alla fall för att beställa pizza och de tog hundra foton med Sophie och jag log stort att det gick så bra.
  Det var verkligen en tjejkväll. Vi badade i våran pool. Vi lekte med Sophie. Vi käkade pizza, tog kort och la ut på instagram och vi snackade skvaller. "Så Kelsey, vad gjorde du och Justin sen då?" Jag log smått. "Nae, dagen efter shoppade jag med pattie, sen såg jag på hans konsert, sen så gick vi och la oss och sen åkte jag hem morgonen där på" "Sov ni i samma säng?" Jag skrattade och kolla bort. "Omg det gjorde ni" "Jaja, och nu är det jätte konstigt att sova själv" Suckade jag och de skrattade. "Inget mer?" Undrade de och jag kollade ner i knät. "Vad hände?" Undrade de extalterat när min mobil plingade till. "När man talar om trollen" Skrattade jag och öppnade Justins sms. "Apap, byt inte samtalsämne" "Okej, vi kanske kysstes på flygplatsen" Deras munnar formades till O. "Hur har du kunnat hålla tyst hela dan" Jag skrattade och ryckte på axlarna och öppnade Justins sms.
 
Från Justin Bieber
Till Kelsey Hastings
Var är Sophie? Har Brian och dom henne igen?
 
Till Justin Bieber
Från Kelsey Hastings
Lugn, hon är med mig. Tjejerna är här.
 
Från Justin Bieber
Till Kelsey Hastings
Okej, bra! Fin bild på instagram föresten ;) xx
 


   Postat av: Anonym

Jätte bra! Älskar så fort det har något med Justin och Kelsley! :DSjukt bra :D


      Datum: 2013-04-19 Tid: 18:11:42

   Postat av: Evelina

Super bra!


      Datum: 2013-04-19 Tid: 21:49:53

   Postat av: Celebnovell

Jättebra! ♥


      Datum: 2013-04-20 Tid: 10:38:26 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Anna

Super bra!! :)


      Datum: 2013-04-20 Tid: 22:41:20

   Postat av: Anonym

jätte bra! ett till i kväll?


      Datum: 2013-04-21 Tid: 10:20:17

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback