HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 13 - unexpected part 1

Last Chapter:
Jag torkade av soppan så gott jag kunde och gick mit i stället och köpte mig en macka på caffeterian. Jag smsade Julia och hon kom hit när hon var klar. "Ashley suger" Suckade hon och satte sig mitt emot. Jag nickade.
Vi tog oss igenom den sista lektionen faktiskt utan problem och vi satte oss i Lucas bil eftersom vi hade sista lektionen med honom. "Snälla kör till Mc.Donalds, jag är vrål hungrig" Stönade jag. Han log snett. "Hörde vad som hände i matsalen, Sorry" Sa han och log snett. "Inte ditt fel" Suckade jag. "Snälla kör mig bara till Mc.Donalds, jag är vrålhungrig som sagt"
 
 
"Kelsey, upp och hoppa" Jag suckade trött. Jag sneglade på klockan och insåg att jag verkligen var tvungen att gå upp ur sängen och klä på mig då jag skulle vara på sjukhuset om en timme för mitt första ultraljud. Allison och Brian skulle följa med mig. Jag drog på mig ett par jeans som började att bli trånga. Jag tog som vanligt på mig en tjocktröja och gick sedan ut för att äta frukost. Det regnade ute idag och det var deprimerande. Det var första juni imorgon och det regnar. Jag gjorde mig två mackor och en tallrik yoghurt. "Är du nervös?" Frågade Lucas. Jag nickade. "Lite" Svarade jag. Han nickade förstående. "Bara en vecka kvar i skolan nu, så det är ju skönt" Sa han. Jag nickade. "Verkligen" Svarade jag. "Du behöver inte oroa dig för Bieber då heller" Sa han. Jag nickade. "Nae det behöver jag inte" Sa jag och andades ut. "Allt kommer blir bra du vet, vad du än väler, vi stöttar dig i vilket val du väljer." Sa han. Jag log smått. "Jag vet" Kontrade jag.
 
"Kom nu" Brian kom in i köket. Jag tog en sista tugga och hällde ut resten i papperskorgen. Jag satte på mig en halsduk och tog på mig mina skor. Det öste ner så jag skyndade mig till bilen lika så Brian och Allison. Om jag skulle vara ärlig så var jag faktiskt nervös. Jag blev nervösare och nervösare. Bilturen var inte särskild lång så vi fick snart kliva ut ur bilen. Vi satte oss i väntrummet och eftersom jag hade tid om bara en minut så blev jag snabbt upproppad. "Kelsey Hastings" Jag nickade. "Hej Kelsey" Sa hon när vi satte oss i hennes rum. "Hej" Log jag. "Så, ultraljud idag då" Började hon. "Du kan lägga dig ner på madrassen" Sa hon och jag gjorde som hon sa. "Så dra upp tröjan nu, så ska jag bara kleta på det här och det kan bli lite kallt" Jag nickade och log. Jag drog upp tröjan så jag visade magen och hon kletade på något klet. "Så kolla på skärmen nu" Jag gjorde som hon sa och hon tog något på min mage som gjorde att det kom upp på skärmen. "Där är huvudet." Jag var helt chockad.
 
"Ååh Kels" Allison stog över. Jag log stort. "Det är ju självklart alldeles för tidigit att se könet, men allt ser jätte bra ut" Sa hon. Jag nickade glatt. "Jag har också bokat en tid för dig till en adoptivrådgivare" Sa hon. "På tisdagen klockan fem" Sa hon. Jag nickade. "okej" Log jag. "Jag skriver ut bilderna så får du ta med dig det hem." Jag nickade som tack. Vi var ute i bilen tio minuter senare och jag kunde inte sluta stirra på bilderna jag fått. Det bodde något levande i mig och det var helt sjukt. Jag hade en mänskligvarelse i mig. Brian stannade bilen och jag kollade ut och vi var hemma. Jag gick ut ur bilen och klev snart in i dörren. "Fick du bilder?" Frågade Lucas. Jag nickade glatt. Jag gav de till honom och han kollade på de. "Aw kolla" Sa han. Jag log smått.
 
*
 
Det hade varit en ganska lång dag idag. Även fast jag inte gjort jätte mycket efter ultraljudet. Jag satt nu och läste men kunde inte koncentrera mig. Jag visste inte vilket val jag ville göra men allt kanske skulle vara klarare efter tisdag. Julia hade varit här en sväng och kollat på bilderna hon med. Hon är jätte glad, jag ve tinte riktigt varför, hon kunde dock inte vara kvar, hon sa inte varför men något skulle hon väl göra. Vi skulle ses som vanligt i skolan imorgon och jag kände att jag borde gå och sova men jag skulle ändå inte kunna, jag var inte trött på det sättet. Jag kunde höra något på min altan och jag blev livrädd. Jag ställde mig upp och tog tag i närmaste sak. När personen kom fram och jag såg vem det var fick jag en chock.
 
 


   Postat av: Anonym

jääääätte bra !!!


      Datum: 2013-02-09 Tid: 11:02:27

   Postat av: Anonym

Meeeeeeeeer


      Datum: 2013-02-09 Tid: 11:12:30

   Postat av: Anonym

Nej men gud, nu måste du skriva ett kapitel idag för vill veta vad som händer!


      Datum: 2013-02-09 Tid: 11:15:30

   Postat av: Hanna

ÅHH sååå bra :D kommer de mer ikväll? älskar din novell!!


      Datum: 2013-02-09 Tid: 11:15:32

   Postat av: Anna

Super bra. :)


      Datum: 2013-02-09 Tid: 12:41:20

   Postat av: Celebnovell (Romina)

Undrar om det är Justin.
Skildra


      Datum: 2013-02-09 Tid: 13:01:59 URL: http://Celebnovell.blogg.se

   Postat av: Celebnovell (Romina)

Skitbra*


      Datum: 2013-02-09 Tid: 13:02:25 URL: http://Celebnovell.blogg.se

   Postat av: Anonym

Meeerrr!!! Sjukt bra! :)


      Datum: 2013-02-09 Tid: 13:59:11

   Postat av: eeelit.blogg.se

Åh, Älskar din novell!


      Datum: 2013-02-09 Tid: 16:34:30 URL: http://eeelit.blogg.se/

   Postat av: Emelie ❤

Meeeeer!! Sjukt bra kapitel :)


      Datum: 2013-02-09 Tid: 20:23:50 URL: http://lifeasemelieida.blogg.se

   Postat av: JDBStories

Fin blogg! Jag har en nystartad novell om Justin Bieber. Första kapitlet är ute nu! Titta gärna in och säg vad du tycker :)


      Datum: 2013-02-09 Tid: 23:57:04 URL: http://jdbstories.webblogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback