HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 3 - Dont touch her

Last Chapter:
Jag suckade och tog stöd mitt huvud med min hand. "Ni ska ha lika mycket delaktighet i arbetet annars säger ni till mig, det finns femton datorer, så ni som bor nära kan gå hem och arbeta, det passar ju rätt bra eftersom detta är eran sista lektion, så ni får ta eget ansvar för erat skolarbete, detta ska in skriftligt och jag vill ha noter på så ni jobbat lika mycket, förstår alla?" Nej, jag kunde inte förstå hur jag skulle jobba med Justin. Skulle han ens göra något?. Jag kollade besvärligt på läraren. Jag ville inte , jag ville verkligen inte. Jag hoppades verkligen på att vi skulle få någon av de där 15 datorerna. "Så vad säger du Kels, följer du med mig hem så vi kan jobba på detta?"
 
Jag svalde nervöst, vad skulle jag svara?. "Ehm, finns det ingen dator då?" Frågade jag. Han rykte på axlarna. "Är det inte skönare och gå hem då, och slippa sitta i skolan?" Frågade han. "Kan vi kolla om det finns en dator annars?" Frågade jag nervöst. "Visst" Sa han och ställde sig upp och gick fram till katedern. Jag studerade honom. Jag ville verkligen inte hem till honom, det vågade jag aldrig, jag har aldrig varit hemma hos någon kille förut, och han sa att jag skulle komma hem till honom, till Justin Bieber?. "Ledsen Kels, men det finns inga" Sade han. Jag nickade nervöst. "Följer du med hem?" Frågade han. "Ehm. Jag kan inte" ljög jag. "Varför inte?" Frågade han. Ehm. Jag försökte komma på något. "Jag får inte för mina föräldrar" ljög jag igen. "Åh" Svarade han. "Hem till dig?" "Okk.ej" Jag vet inte om det var värre att ta med mig Justin Bieber hem, men förhoppningsvis skulle mina bröder slänga ut honom så jag slapp. "Kom då" Sa han. Jag nickade och vi skrev upp oss på en lapp och jag gick sedan till mitt skåp. Jag tog ut min jacka och mina böcker jag skulle ha med mig hem och stog där och väntade på Justin. "Så" Sa han och vi gick ut ur byggnaden. "Är det långt hem till dig?" Frågade han. Jag skakade på huvudet.
 
Det var ändå ganska långt, eller det tog ett tag om man inte genade. Vi gick under hyffsad tystnad. "Är du arton eller?" Frågade han. Jag skakade på huvudet. Han svarade inte. "Ska du på balen?" Frågade han. Jag nickade löst. Julia hade tillslut lyckats övertala mig. "Najs" Sa han. Jag nickade igen. Till slut var vi hemma och jag gick upp för trappan med Justin efter mig. Jag låste upp dörren. "Hallå" Ropade jag och bad att någon skulle vara hemma men sådan tur verkade jag inte ha idag tydligen. "Är inte dina föräldrar hemma?" Frågade han. Jag kom precis på att jag sagt att jag haft föräldrar, men det har jag ju inte. "Ehm nae" Svarade jag. Han nickade. "Ska vi gå upp till ditt rum?" Frågade han. Jag nickade och trippade upp för trappan. Som tur var hade jag både bäddat och städat så det var rent mitt rum. "Fint" Sa han. "tack" svarade jag. Det var verkligen ett typiskt tjejrum, i alla fall vad Julia kallade det. Men det var mycket rosa, det kunde jag väl hålla med om.
 
"Ska vi sätta igång?" Frågade han. Jag nickade igen. "Ursäkta men Kelsey, varför pratar du aldrig?" Frågade han. Vad skulle jag svara på det?. Att jag aldrig pratar med killar annars, och speciellt inte Justin Bieber?. "Jag vet inte" Svarade jag bara. "Jag är inte farlig om du tror det" Sa han. Jag log smått. "Okej vi sätter igång" Sa han. Han satte sig på min dator stol och jag slog igång min dator på sängen. "Ehm ett land i Afrika" Sa jag. "Du kan få välja" Sa han. "Egypten?" Frågade jag nervöst. "Visst Visst" Svarade han ganska nonchalant. "I Europa?" Frågade jag. "London?" Frågade han. Jag log smått. "England menar du?" Fråga jag med ett fnitter. "Poäng till mig för jag fick dig att skratta för första gången, men ja Kels jag menar England" Sa han och jag kollade blygt ner i datorn. "Jag har ingen dator, gör det något om jag kollar?" Frågade han och satte sig intill mig. Jag skakade nervöst på huvudet. "Bra" Sa han och jag kände hur våra armar snuddade vid varandra vilket gjorde mig hyffsat nervös. "Kelsey" Sa han. Jag rykte min blick mot honom. "Du kanske ska göra något också, och inte bara kolla på våra armar, om jag är för närgången kan du säga till" Sa han. Jag hostade till. "Lugnt" Svarade jag snabbt, kanske för snabbt eftersom han skratta till vilket gjorde att jag rodnade och tyckte det var innerligt pinsamt.
 
 
 Vi skrev ut papper och Justin placerade sig på sin stol och jag vart positivt överaskad att han faktiskt jobbade han verkade inte som den typen. Jag låg på rygg i sängen och hade papprerna över mig ansikte och läste. Det var faktiskt ganska intressant så detta skulle kanske bli ganska lätt ändå, hoppades jag. "Går det bra?" Frågade han. Jag kollade på honom vilket jag inte lyckades jätte bra med då jag låg med huvudet emot honom. "Ja" Svarade jag och log. Jag kände mig lite bättre i Justins sällskap och det pirrade faktiskt i magen på mig när han pratade med mig. "Vad bra" Svarade han. Jag log stort. Det knackade på dörren och jag satte mig hastigt upp ur sängen. "Kelsey?" Frågade Brian förvirrat. "Vad försiggår här inne?" Frågade han. "Ehm, vi har ett grupparbete" Sa jag nervöst. "Kan jag få prata med dig?" Frågade han. Jag nickade och la ner papprena på sängen och följde med honom ut ur rummet. "Justin Bieber?" Frågade han irriterat. "Det är inte mitt fel, vi har ett grupparbete" Sa jag. "Varför jobbar ni inte med det i skolan?" Frågade han. "För man skulle göra det hemma" svara jag.
 
image
 
"Du vet att jag bara är rädd om dig, och jag vill bara att du ska må bra" Sa han. "Jag vet, men vi jobbar bara, jag lovar" Sa jag. "Okej, jag kollar till er senare, han ska ut om en timme förstått?. Och du frågar nästa gång" Sa han. "Okej" Sa jag och himlade med ögonen. "Himla inte" Sa han och jag himlade återigen ögonen åt honom och gick in på rummet. "Ursäkta" Log jag smått en aning generad mot Justin. "Det är lugnt Kelsey, var det din bror?" Frågade han. "Ja Brian, jag har en till med, han går på våran skola" Sa jag och log smått. "Jasså" Sa han. Jag nickade. Plötsligt kände jag mig glad och prata med Justin. Det pirrade i min mage när jag tänkte på honom och när jag började läsa kunde jag inte tänka på något annat.
 
Justins Perspektiv:
Jag kämpade verkligen för det här, jag älskar utmaningar. Det faktum att jag behövt läsa en massa tråkigheter som jag inte gjort på evigheter, då hoppas jag det är värt det, bigtime. Hon kändes mer avslappnad nu vilket gjorde att jag fick ett leende på läpparna, jag kunde allt charma henne. Jag hade planerat att charma henne totalt så skulle hon säkert krypa ner under täcket med mig. "Men hörre du Kelsey, jag måste dra nu" Sa jag. "Åh" Sa hon. "Varför då?" Frågade hon. Nyfiken, sådant gillar jag. "Ska träffa mamma" ljög jag. Jag skulle igentligen knulla skiten ur Hayle. "Jag vill inte att dina bröder ska tycka illa om mig heller, så det är nog bäst om jag går Kelsey" Ljög jag. Jag kunde inte riktigt fatta att jag just sa det där.
 

"du får stanna, de bryr sig inte, eller de bryr sig men de kan inte, eller" Hon stannade och kollade ner i golvet. Jag log för mig själv, hon höll verkligen på att falla för min charm, sådant gillade jag. "Ledsen Kelsey men vi får ta det någon annan dag" Sa jag. Hon nickade. "Okej" Sa hon och log. "Vi ses i skolan Kelsey" Sa jag. Hon nickade och stände hennes sovrums dörr. Hoppades på att hon skulle lägga sig under täcket och drömma om mig. Tanken fick mig att bli upphettsad. Jag drog fort på mig mina skor och när jag gick ut fick jag se en gestalt vänta på mig. "Bieber" Han började gå mot mig och jag förstod att det var hennes brorsa självklart. "Någon" Svarade jag. "Du ger fan i henne ok, om du minst lägger ett finger på henne då kommer du få ångra mycket kan jag lova" Sa han hotfullt. "Jag är ledsen vad du nu heter, men vi får väl se vem som stoppar henne, inte lär det ju vara hon i alla fall, vi ses"
 
Komenteraaaaa! :)
 


   Postat av: Alexandra

Jätte bra kapitel :D MERA!!


      Datum: 2013-01-20 Tid: 20:25:44

   Postat av: Anonym

UR TOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO GOOOOOOOOOOOOD GUURL


      Datum: 2013-01-20 Tid: 20:47:01

   Postat av: Anonym

Meeeeer


      Datum: 2013-01-20 Tid: 21:07:39

   Postat av: Annie

Braaa, tror denne novellen kommer bli super!! :)


      Datum: 2013-01-20 Tid: 21:13:45

   Postat av: L.O.V.E

Skitbra:P
Jag är en riktig sucker när det kommer till den här typen av noveller, JAG ÄLSKAR DENNA NOVELL!


      Datum: 2013-01-20 Tid: 21:19:03 URL: http://justgettingstarted.blogg.se

   Postat av: Anonym

Gryymt!


      Datum: 2013-01-20 Tid: 22:11:34

   Postat av: Anna

Super bra. ;)


      Datum: 2013-01-20 Tid: 22:28:21

   Postat av: Evelina

Super bra!


      Datum: 2013-01-21 Tid: 11:03:51

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback