HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 6 - You really wanna know?

Last Chapter:
Hur kunde man ens komma på tanken. "Mitt liv är förstört" Grät jag. "Det är det inte Kelsey, det är det inte, du har bara haft sex, eller bara och bara. Men det kommer bli bra, jag lovar" tröstade hon men för att vara ärlig var det inte till någon jätte stort hjälp. "Jag vill döda Justin Bieber just nu" suckade hon. Jag flinade lite. "Jag med". Jag kunde fortfarande inte fatta det. Jag kunde inte, jag visste inte ens vilken sida jag var på. Just nu kändes det som Julias att han inte gilalde mig, men han sa ju det?. Han sa att han gillade mig, varför skulle han "kämpa" så mycket för att göra det vi gjorde?. Han kunde ju få jätte många tjejer, varför mig i sånna fall, han måste ju gilla mig, eller?.
 
Jag vaknade av mig själv, denna natten hade inte varit den enklaste. Men Julia hade stannat hela natten så det hade gått hyffsat ändå. Jag var ytterst tacksam att jag hade henne, att jag kunde berätta allt för henne. Jag satte mig upp i sängen och drog på mig ett par mjukisbyxor. Jag kollade mig snabbt i spegeln och jag såg verkligen ut som ett monster med smink över hela mitt ansikte. Jag gick in på toan och blaskade av mig det sen gick jag tillbaka i rummet igen. "Julia" Suckade jag. Hon kunde seriöst sova hur länge som helst. "Julia vakna" Sa jag igen. Hon gnuggade sig in i kudden. "Mmh" Mumlade hon. "Julia kom" Sa jag. "Kommer" Sa hon trött och drog över täcket. Jag drog av henne täcket. "Jag heller vatten på dig om du inte kommer nu" Sa jag, inte för att jag skulle göra det men ändå. "Okej" Stönade hon och satte sig upp. Hon klädde på sig och vi gick till köket. Brian och Lucas satt där och jag visste vad som var på gång.
 
Jag tog frukost och satte mig mitt emot de, lika dant gjorde Julia. "Så, berätta" Började Brian. "Det hände inget, inget har hänt" Suckade jag. "Varför har du då gråtit hela natten?. Vi vet att något har hänt och du går inte i från bordet tills du berättat, sanningen" Sa Lucas. Jag suckade djupt. Vad skulle jag säga? "Jag bråkade med Julia, jag blev arg och sprang där ifrån men kom ju tillbaka sedan" ljög jag. "Sluta ljuga oss rakt upp i ansiktet" Suckade Brian. "Säg vad som har hänt, nu" Sa Lucas och höjde rösten. Jag la ner armarna på bordet och la mitt huvud där. "Göm dig inte, säg vad som hände" Sa Brian. Jag suckade. "JaghadesexmedJustinBieber" sa jag alldeles fort. "Vad sa du?" Frågade Lucas. "Om du sa att du hade sex med Justin Bieber, så tänker jag-" "Ja" Sa jag skamset. Jag hörde och kände hur någon slog ner en näve i bordet. "Jag är ledsen Julia, men jag tror du måste gå nu" Hörde jag lucas säga. Någon minut efter hörde jag hur dörren slogs igen. "Kels" Började Brian.
 
"Kolla mig i ögonen och säg att du ville det och han inte tvingade dig till något." Jag svalde. "Jag gjorde inget motstånd". Jag såg hur det kokade i både Lucas och Brian. "Gjorde han dig illa?" Frågade Lucas. Jag svalde. "Nu räcker det" Sa Lucas och ställde sig upp. "Nej snälla sluta, gör inget" Ropade jag efter honom. "Sluta Lucas" Sa Brian. "Okej, fine, men han ska få känna på en rak höger på måndag" Sa han. "Du måste säga om det hände något mer Kels." Sa Brian. "Det gjorde inte det. thats it." "Jag sa ju att du skulle vänta med killar" Suckade Brian. "Jag trodde han gillade mig" Började tyst. Lucas suckade "Justin Bieber" Fnös han "Trodde du Justin Bieber gillade dig?" "Skärp dig Lucas" utbrast Brian. "Vet du hur mycket dåligt Bieber har i bagaget?. Han har inga känslor över huvudtaget, jag lovar dig" Sa Lucas. "Kan jag få gå nu?" Frågade jag. "Ja, och bra att du berätta sanningen" Jag nickade.
 
Måndag
 
 
Jag började gå mot skolan från bussen och när jag se Justin komma gåendes mot mig. Oh nej tänkte jag för mig själv. Han tog tag i min arm och min kind. "Du tror väl inte jag glömt vad vi delade här om dagarna?" Frågade han och jag hade lust och spy på honom. "Sluta" Sa jag. "Jag trodde du gillade mig, inte sant?" Frågade han. Jag ryggade undan. "Du trodde väl inte att jag gillade dig på riktigt?." Frågade han igen men jag svarade inte. "Oh gjorde du, jag är ledsen, men eftersom du gillar mig, så vet du vart jag finns om du vill göra om det vi gjorde i fredags, okej?. Vi ses Kels" Sa han. Jag hade lust att slå till honom men jag visste en person som redan skulle göra det, min kära bror närmare sagt. "Kels" Julia kom springande. "Vad sa han?" Frågade hon. Jag skakade bara på huvudet. "Du måste stå upp mer för dig själv, du måste bli lite modigare" Sa hon. Jag visste att hon hade rätt men det var inte det enklaste. "Jag är jätte sugen på pizza, kan vi inte ha tjejkväll hemma hos dig ikväll?" Frågade hon. "Julia det är skola imorgon" Sa jag. "Jag vet men ändå, snälllaaa?" "Visst" sa jag och himlade med ögonen. "Bra".
 
*
 
 
Det var alldeles för många lektioner innan lunch och jag var vrål hungrig. Som tur hade det inte varit några lektioner med Justin, eller jo en hade det varit men då hade jag haft Julia som tur var. Jag och Julia hämtade maten och vi satte oss ute vid borden där då det var väldigt skönt ute idag. Vi satte oss vid ett runt bord och Lucas och Alex satte sig bredvid oss. "Går det bra?" Frågade Lucas. Jag nickade. Jag kunde se Justin stitta längre bort och prata med någon. Jag hade en sak jag ville säga honom men jag visste inte om jag vågade. Men jag var tvungen att stå upp mig precis som Julia hade sagt. När Justin ställde sig upp och började gå så gick jag fram emot honom. Hans vän eller vad det nu var stog vid hans sida. "Du kan gå det här går snabbt" Sa han till vad jag tror hans kompis heter Felix. "Vad har du på hjärtat då Kels?" Frågade han. "Tyckte du synd om mig?" Han fnös. "Vill du verkligen att jag ska berätta?" Frågade han och jag nickade. "Det var så här, jag var jävligt knullsugen, men jag ville inte ha någon bimbo som skulle gå runt att skryta om något, jag ville ha något att kämpa för, men jag behövde ju inte kämpa sådär jätte mycket för dig ändå, då jag fick dig i sängs ganska fort, jag hade också ett vad, du var tydligen den där man inte kunde få för jag skulle få stryk av din inte så coola storebror"
 
titt ett morgon kapitel, kan inte sova och min bf ligger och sover bredvid mig så tänkte att jag kunde skriva klart kapitlet, smart va? ;). Så här har ni ett tidigt kapitel!. Komentera!
Vad tycker ni om Justins nya låtar?. Bra va?! :D


   Postat av: Anonym

MEEEEEEEEER


      Datum: 2013-01-25 Tid: 14:32:10

   Postat av: Ari :)

Justins nya låtar är jättebra!!! Precis som kapitlet ;)
DU SKRIVER JÄTTEBRA!!!! xxx :)


      Datum: 2013-01-25 Tid: 15:02:36

   Postat av: Anonym

Bra! :)

Vilken film är det gif:sen ifrån? :)

Svar: anothercinderella story :)
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-01-25 Tid: 15:53:37

   Postat av: Anna

Super bra. :)


      Datum: 2013-01-25 Tid: 16:05:21

   Postat av: Evelina

Super bra kapitel!


      Datum: 2013-01-25 Tid: 21:11:48

   Postat av: Anonym

JäTTEBRA!.!.!.!.!.!.!.!.!.!.!.!.!..!.!.!.!..!.!.!.!.!..!.!
MER :)
XXXXX


      Datum: 2013-01-25 Tid: 23:32:06

   Postat av: Anonym

Oj oj haha! Men super bra :D


      Datum: 2013-01-26 Tid: 07:51:23

   Postat av: issa

novellen är inte lika spännande längre , sorrynotsorry men han fick vad han ville redan efter kapitel 5?


      Datum: 2013-01-27 Tid: 02:15:42

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback