HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 23 - Happy Birthday Kelsey

Last Chapter:
"Kom Alex" Ropade Lucas. Han nickade och klev ut ur rummet. När alla lämnat mitt rum satte jag mig sagt upp och tog mina fingrar till mina läppar. Vi var nära att kyssas. Jag och Alex?. Men jag kände en besvikelse när dörren öppnats, det var som om jag ville kyssa honom. Det pirrade faktiskt i mig när jag tänkte på det. Men Alex?. Han som jag känt så länge, och Lucas bästa vän. Jag skakade bort tanken och la mig under täcket. Jag drog av mig mina mjukisbyxor och min tröja samt knäppte av mig bhn. Jag böjde mig fram till sänglampan och släckte den. Jag vände och vred på mig, till slut så somnade jag och drömmarna tog över min värld.
 
 
"Happy Birthday to you, happy birthday to you happy brithday dear Kelsey happy birthday to you" Jag log och vred mig lite under täcket men satte mig till slut upp och öppnade mina trötta ögon och fick se Brian, Lucas och Alison. Jag log stort. "Tack". "Grattis artonåringen" Jag log stort. De la ner paket på sängen och jag fnittra. "Börja öppna du" Sa Brian. Jag log ännu en gång. I tre av paketen visst jag vad det var för jag hade gått med Alison och Brian och shoppat för några dagar sedan, lite kläder och så. "Tack tack, väldigt fina" Skratta jag vilket de med gjorde. "Den får du inte ta nu" Jag kollade mystiskt på lucas. "Ta den först" Jag himlade med ögonen. Jag öppnade den och fick se en iphone fem som nyligen kommit ut. "Tack" Sa jag förvånat. "Verkligen?" Frågade jag honom. Han nickade och jag kramade om honom. "Fast inte bara från honom då" Sa Brian. Jag skratta och kramade om Brian och Alison igen. "Ett kvar" Jag log och öppnade Lucas paket. Det var ett eget designat skal. Ett kort på mig och honom. "Love u boo" Stog det på det. "Kanske lite cheesy" Log han. "Nej jag älskar det" Jag kramade om honom. "Tack så himla mycket" Log jag stort. "Du skulle fått frukost på sängen, men du ska ut och äta det med Julia va?" Frågade Alison. Jag nickade och log stort.
 
 
 
På tal om det så plingade det i telefonen och jag log och tog upp det. Födelsedagsbarnet vaken?. Kom till starbucks om 30, puss. OCH GRATTIS IGEN!!! Jag log stort och knappade in ett svar. Hon hade ringt vid tolvslaget och grattat mig och även sjungt för mig. Mina bröder och Alison lämnade rummet och jag började fixa mig lite smått. Det var soligt ute så jag sminkade inte mina ögon utan tog bara mina solbrillor. Jag gick ut ur mitt rum och fann Alison och Brian i köket som skojbråkade. "Vad gör ni?" skrattade jag. "Alison här försöker äta upp din smet till tårtan" Jag skrattade. "Nej då gumman, jag smakar bara lite" Sa hon och tog lite till när Brian försökte stoppa henne. "Jag går nu i alla fall" "Okej ses sen Kels" Jag log åt de. De var verkligen perfekta för varandra. Jag satte i hörlurar i min nya telefon samt med Lucas skal och började promenera till Starbucks. Det tog inte särskilt lång tid och jag kunde se Julia stå utanför. "Ååh grattis tjockis" Skratta hon. "Ha.ha, det är inte alls kul jag vet att jag är stor" Suckade jag. "Jag skoja bara med dig, du är jätte fin" Jag himlade med ögonen. "kom igen jag är vrålhungrig" Jag nickade.
 
Jag beställde en vaniljlatte samt med en värmd macka och Julia gjorde lika dant. "Så, vad har du fått?" Frågade hon extalterat. "Iphone 5" visade jag henne. "Åhhhh" Sa hon. Jag skratta smått. "Sen har Lucas gjort detta skalet" visade jag henne. "Åh han är ju bara för söt" Jag log. "Sen lite kläder och så där" Log jag. Hon nickade och gav mig en present. "Julia" Suckade jag. "Sluta Kelsey" Jag himlade med ögonen. Paketet var rätt stort så jag undrade vad hon hade hittat på. Jag öppnade det och det var jackan jag kollat på så himla länge. "Åh tack Julia" Sa jag glatt. Hon log. "Nu behöver du inte gå med ledsna ögon över den varje gång vi går förbi butiken" Jag log stort. "tacktacktack" Sa jag och kramade om henne. "Så lite". "Så pratat något mer med Justin?" Frågade hon. "En vecka sedan" Hon nickade. "Så han är igån med touren?" Fråga hon. "Japp" Svarade jag. "Han gjorde det ju bra med att få tillbaka vissa fans" Jag nicka. "Men det blir väl aldrig som för något år sedan" Sa hon igen. Jag ryckte på axlarna. "Vet du hur du ska göra med två månader kvar?" Jag skakade på huvudet. Jag var tvungen att bestäma mig snart men jag hade faktiskt tagit kontakt med en familj, faktiskt utan att berätta för Justin. "Nae det har jag inte" Hon nickade.
 
Det kändes som hon var väldigt nyfiken i detta, förstod inte riktigt varför hon ville veta. Efter någon timme så kramade jag om henne som tack och gick åt mitt håll. Det var som om någon tittade på mig och ringde precis när jag sagt hejdå till henne. Jag kollade på telefonen och insåg att det var Justin. Jag log smått och svarade. "Grattis födelsedagsbarnet" Sa han i luren. Jag skratta till. "Tack Justin" "Så har du en bra födelsedag?" Frågade han. "Japp" Log jag men insåg att han inte kunde se det. Vi prata på lite om vad jag hade fått och jag nämde också att jag hade varit på frukost med Julia. "Så ni är sams?" Frågade han. "Ja eller, ja det är vi väl, kan man väl säga" Han skrocka till. "Det lät osäkert" "Det är alltid osäkert med Julia" Sa jag och himlade med ögonen även fast han inte kunde se det heller. Han fnös. "Hon låter inte som någon väldigt bra bästa vän" Jag suckade. "Hon har sina bra sidor det är bara att det varit mycket nu" "Visst visst" Sa han. "Så hur firar du din 18 års dag, värsta röjar festen eller?" Frågade han. Jag fnös. "På riktigt, frågar du det?" Frågade jag honom. "Jag skoja Kels, jag vet att du är gravid och att du inte är den personen och lite oskyldig av dig" "Hey, vad menar du med det" Suckade jag. Han skratta.
 
"Du vet nog vad jag menar" Jag himlade med ögonen. "Så, kommit fram till något?" Frågade han. "Nae, eller nae föresten" Han suckade. "Kommer du någonsin göra det?" "Stressa mig inte" Klagade jag. "Förlåt förlåt" Jag skratta löst. "Förlåt Kelsey men jag måste verkligen gå nu, jag ringer sen okej?" Han lät stressad. "Okej, hejdå" "Hejdå" Sa han stressat. Som tur var så var jag nästan hemma så det hade gått fort hem när jag pratat med Justin. Jag klev in genom dörren och möttes av mina bröder, Alison och Alex i köket?. "Förlåt jag visste inte att det var din födelsedag, men de bad mig stanna är det okej?" Frågade han. "Ja jag antar det" Log jag smått. Han log tillbaka. "Grattis föresten" Jag nickae. "Tack". "Tårtan är klar Kels, så hugg in" Sa Brian. Jag log stort och satte mig vid köksbordet. Jag skivade upp en bit till mig själv medans Alison tog kort också. "Alison här" Brian gav mig ett kuvert och jag rynkade på pannan och öppnade det. Jag insåg var det var. Det var uppgifter till banken av mamma och pappas pengar jag fått ärva. "Åh tack" Log jag. Jag var nu arton och fick ta del av de pengarna som var sparade. Det var skönt för jag visste att det var en rejäl summa. Min mobil plingade till och jag drog upp den ur byxorna.
 
Från Justin Bieber
Till Kelsey Hastings
Oups glömde säga en sak, kolla under ditt skrivbord bakom din geografi bok, det väntar något där. Fy på dig som även glömde lämna in skolans böcker, inte bra Kelsey ;). Haha. Men ringer dig sen!


   Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer


      Datum: 2013-03-05 Tid: 07:14:12

   Postat av: Anna

Super bra. :)


      Datum: 2013-03-05 Tid: 14:01:14

   Postat av: Hanna

ÅHHHH! Kommer Alex och Kelsey bli tsm :D ? <3


      Datum: 2013-03-05 Tid: 16:52:54

   Postat av: Celebnovell

Haha gud vad gulligt slut! ♥♥
Jättebra kapitel!


      Datum: 2013-03-05 Tid: 17:08:26 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Anonym

Jag ryser när jag läser din novell det bara är så


      Datum: 2013-03-05 Tid: 22:21:12

   Postat av: Anonym

Alex och Kelsey får INTE bli tsm ;) men JÄTTEBRA!! Löööve it ;) snälla meeeeer!


      Datum: 2013-03-06 Tid: 17:43:13

   Postat av: Anonym

Sjukt bra du skriver!! Jag har själv försökt många gånger men aldrig lyckas och ger bara upp när jag sen går in och läser här och ser hur bra du skriver!! Jätte bra historia du har kommit på oxå förstår inte hur du kommer på alla!


      Datum: 2013-03-06 Tid: 18:09:22

   Postat av: Anonym

inte så händelse rikt kapitel, men alla noveller måste väll ha mellan kapitel. as bra annars :)


      Datum: 2013-03-06 Tid: 18:54:06

   Postat av: B

Goodie:D As bra kapitel:)


      Datum: 2013-03-06 Tid: 19:18:09

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback