HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter 27 - It hurts Justin

 
Last Chapter:
 "Jag ska bli mamma på riktigt, jag ska bli mamma på riktigt" Upprepade jag chockat. De skrattade åt mig. "Vi måste fixa rum, vi måste fixa säng, det är mycket som måste fixas Brian" Sa Alison. Jag skratta igen. "Men, mini måste ju sova i ditt rum först så klart så rummet behöver inte va klart så fort" Andades Alison ut. "Ni kan prata så ska jag gå och ringa Justin" Log jag. "Gör så" Sa de. Jag satte mig på sängen och slog in Justins nummer som jag lärde mig utantill förra veckan. Jag har alltid varit bra på nummer. "Kelsey" Sa han. "Hej Justin" "Jag har rep, är det viktigt?" "Eh, om du menar att du ska bli pappa på riktigt så ja" "Är det sant, har du bestämt dig?" "Det kan du ge dig på"
 
 
Idag var det den 21 december. Imorgon var det beräknat att den lillefiluren skulle komma ut, äntligen. Iförr går hade vi trott att det var dags men jag fick åka hem efter drygt en timme. Nu låg jag här, väntade på att samandragningarna skulle bli tätare och att mitt vatten skulle gå, men filluren där inne ville inte komma ut. Justin hade kommit hem sent igår så han skulle komma över en sväng idag. Alison och Brian hade hållit på och pysslat i mitt rum med en spjälsäng till bebisen och ett skötbord samt en bokhylla. Vi hade fått möblerat om för att få plats med allt och till sist så blev allt jätte bra. Alison hade tvingat med Brian till tapet affären och de hade skickat bilder till mig på mobilen så jag kunde få välja. De började redan nu sakta med rummet, jag tror speciellt Alison tyckte verkligen det var roligt. Hon hade också shoppat en massa söta mini kläder, de var verkligen urgulliga. "Kels vi är hemma" Jag log stort och väntade tills de skulle komma in på rummet. "Vi är tillbaks nu, men vi börjar inte idag, Brian var inte jätte pepp på det" Jag skratta. "Jag förstår det" "Det blir suchi ikväll föresten" "Åh vad gott" Sa jag glatt. Hon nickade och stängde dörren åt mig. Min mobil plingade till och jag tog den från nattuksbordet.
 
Från: Justin Bieber
Till: KelseyHastings
Jag åker hemifrån nu, är det okej?
 
Jag skickade ett snabbt, "japp" och la sedan telefonen på bordet igen. "Brian" Ropade jag. Han kom in i rummet. "Justin kommer om någon minut, släpp inom hit okej?" Han nickade och gick ut igen.  Efter en stund så hörde jag ringklockan och jag hade flyttat mig själv från sängen till soffan för att jag inte skulle se allt för lat ut. "Hej" Sa han och kom in i rummet. Han gav mig en lätt kram. "Hej" Log jag. Han slog sig ner i sängen mitt emot mig. "Hur har du haft det på din turne?" Frågade jag nyfiket. "Bra, det är skönt att vara tillbaka" Jag log smått. "Kan väl förstå det" "Du då, hur mår du?" "Bra" "Jag ser förändringen i rummet" Skratta han. "Jovars" Sa jag och kollade runt i rummet. "Det är snart dags duvet" Han nickade. "Japp" Sa han. "Det är fint i alla fall" Jag log och nickade. "Sa de något på sjukhuset mer?" Han visste att jag varit där i förrgår men vi hade bara pratat fort innan han skulle på planet. "Nae, inget speciellet, jag ska ringa innan jag känner det är dags att åka" Han nickade. "Hur många vet?" frågade jag. "Mamma, Scooter, nästan hela crewet, men de litar jag på, sen pappa" Jag nicka. "Vart är du på julafton?" Frågade jag. "Ehm. Jag tror jag måste till Stratford, jag var inte där förra året, jag sket i det. Men mamma har varit på mig riktigt mycket, tänkte du dig något?" Frågade han.
 
"Jag vet inte, vi har ju inte snackat så mycket hur vi ska göra oså" Han nicka. "Jag förstår ju att du är mamman och bebisen måste vara hos dig i början. Så jag ska inte ta det i från dig jag lovar" Jag nickade tacksamt. "Hur firar du jul?" Frågade han. Jag svalde. "Förra julen så var det bara jag och mina bröder, annars har det varit med mamma och pappa samt mormor och morfar" Han nickade. "Och iår?" Frågade han. "Samma fast med Alison och hennes föräldrar" Han nickade. "Jag antar att jag måste åka till Stratford även fast inte vissa vill att jag ska komma" "Som?" Frågade jag nyfiket. "Ryan och Chaz tillexempel, jag har inte snackat med dom på över ett år, och det var inte ett riktigt trevligt samtal." "wow" Svarade jag. Han nickade. "Jag var en idiot, jag kanske fortfarande är, men ja" "Det är du inte" Log jag. Han log tillbaka. Han la sig ner på sängen. "Varför är det så lätt att prata med dig?" "Jag är kanske en bra lyssnare" Skratta jag till. "Ah, verkligen" Jag log åt honom även fast han inte kunde se det. "Hur tror du folk reagerar, ska du berätta?" "De blir defenitivt negativt, speciellt i media, som jag har varit förut så är inte dirrekt det här ett framsteg" Fnös han. "Jag måste väl berätta, någon gång, scooter vill att vi ska vänta i alla fall" Jag nicka.
 
"Det knackades på dörren och Alison kom in." "Justin, vi ska ringa sushi nu, vill du ha?" Frågade hon. "Visst, tack" Log han. Alison nickade och stängde dörren. "När kommer du hem från stratford?" Frågade jag. "Beror väl lite på kanske, jag ska ju träffa mina små syskon också som jag inte träffat på länge, men tre dagar efter jul kanske, vadårå, saknat mig för mycket?" Skämtade han. "Tro inte för mycket" Han skratta till. Jag kände hur det sparkades till i magen. "Kom" Sa jag till Justin och drog upp skjortan jag hade så jag visade magen. "Wow" Sa han när han såg magen. "Sluta" Suckade jag. Han skratta till. Jag tog hans hand och placerade den på magen. Han log stort. "Hej där inne, ska du inte komma ut snart?" Pratade han med magen. Jag log stort. Han tog upp sitt huvud men hade fortfarande handen på magen. Vi log mot varandra när dörren slogs upp. "Kels jag gå-" Alex ställde sig med en chockad min. "Vad gör han här?" Frågade han spydigt. Justin ställde sig upp och jag drog ner skjortan. "Och vem är du?" Frågade Justin. "Det är Alex" Sa jag och himlade med ögonen för att Alex överregarden. "Vad gör ni?" Frågade Alex. "Vi snackar bara, det vet du, inget har hänt" Sa jag tröttsamt. "Okej" Sa han och gick fram och kysste mig hårt inför ögonen på Justin. Jag himlade med ögonen åt honom. Visst han kanske hade rätt till att vara avundsjuk, men vi var faktiskt inte pojkvän flickvän. "Intensivt" Sa Justin medans Alex gick ut och jag blängde på Justin som flinade.
 
"Så det är din pojkvän?" Frågade han när Alex gått. "Det är inte min pojkvän och det vet du" Suckade jag. "Killen du deeejtar då" Jag himlade med ögonen. "Ja vad vi nu är" Det började värka i magen och jag suckade och tog mig för magen. "Går det bra?" Frågade Justin. Jag nickade. "Det går bra" Det knackade på dörren och Alison kom in med suchin. Justin satt i sängen och åt medans jag satt i soffan. Vi åt upp i en ganska behaglig tystnad. "Ska vi se på film?" Föreslog jag. "Visst" Sa han. "Kan du hjälpa mig till sängen?" Frågade jag. Han nickade. Han hjälpte mig till sängen och vi satte oss över täcket och jag slog på tvn. "The notebook är i, kan vi se den?" Frågade jag. "Visst, det var min favorit film, det var länge sen jag såg den" Jag nickade och slog på filmen. Jag kunde inte riktigt koncentrera mig under filmen då det gjorde ont i magen. Jag tog mig för magen några gånger under filmen och Justin såg detta och stängde av. "Ska jag hämta någon?" Frågade han. "De sover nog ändå, det går över snart" Han nickade. "Ska du inte försöka sova?" Frågade han. Jag nickade och la mig dirrekt under täcket, jag orkade inte byta om då jag ändå hade mjukiskläder på mig. Det gjorde ont och jag behövde någon. Justin var på väg att gå. "Justin, kan du hålla om mig?" Frågade jag. Jag blundade för jag ville inte se hur han reagera. Jag kände hur den andra sidan sjönk ner och hur han kröp närmare mig. Han la en arm över mig. "Det gör ont" Viskade jag. "Shh, försök sov" Sa han. Jag blundade och kände hur jag var på väg att somna när Justin viskade. "Min favort film är faktiskt fortfarande the notebook" Jag log smått.
     Jag trodde jag haft en pinsam dröm att jag kissat på mig inför allt folk i gallerian. Så var inte fallet. Jag satte mig fort upp och insåg att vattnet hade gått. Jag kollade åt min sida och Justin var inte kvar. Jag ropade högt på Alison och Brian och jag hörde hur snabba fötter i trappstegen kom. "Vad har hänt?" Frågade Alison helt anfådd. "Mitt vatten har gått"
 
Har inte läst igenom kapitlet hoppas det inte är allt för dåligt.
Komentera!


   Postat av: Anonym

Omg!! Meeeeee


      Datum: 2013-03-18 Tid: 14:54:17

   Postat av: Celebnovell

Jättebra! Undrar vart Justin försvann och den där Alex känner jag mig inte säker på. =P


      Datum: 2013-03-18 Tid: 16:36:55 URL: http://celebnovell.blogg.se

   Postat av: Anna

Super bra. :)


      Datum: 2013-03-18 Tid: 17:03:03

   Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeer


      Datum: 2013-03-18 Tid: 20:24:47

   Postat av: Hanna

Vet du hur mycket jag älskar dig! Att du orkade lägga ner så mycket tiden på detta är så sjukt puss du är BÄST <3 loveu


      Datum: 2013-03-19 Tid: 15:37:43

   Postat av: Ditt största fan8)

Älskar din novell. Du borde göra en film eller en bok av dina noveller. Dom är jättebra! Du ska veta att alla som läser din novell uppskattar det du gör. Förstår om du har mycket med skolan och så. Vill bara att du ska veta att du är jätte duktig på det du gör. Borde inte sluta med din novell. Den är uppskattad av många!

Svar: ÅÅåååh tack tacktacktack! Pusssss!
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-03-19 Tid: 16:42:35

   Postat av: Anonym

Ähmmm...bara så dur vet till senare, gravida kvinnor får inte äta sushi eller lax och sån liknande fisk

Svar: oooookej
justajbnovel.blogg.se


      Datum: 2013-05-05 Tid: 19:38:04

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback